Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Logisztika 6.előadás. Alapfogalmak Értékteremtő folyamatok: erőforrások beszerzése, kezelése, és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Logisztika 6.előadás. Alapfogalmak Értékteremtő folyamatok: erőforrások beszerzése, kezelése, és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára."— Előadás másolata:

1 Logisztika 6.előadás

2 Alapfogalmak Értékteremtő folyamatok: erőforrások beszerzése, kezelése, és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára értéket állítsunk elő. Anyagi folyamatok: a különböző készültségi fokú termékeknek a vállalaton belüli és a vállalatok közötti áramlása. Készlet: a vállalatnál adott időpontban rendelkezésre álló termékek állománya. Logisztika: az a tevékenység, mely biztosítja hogy az üzleti folyamatok zavartalan lebonyolításához szükséges termékek a megfelelő helyen és időpontban, a szükségleteknek megfelelő mennyiségben, minőségben és választékban rendelkezésre álljanak.

3 A logisztika fejlődése A logisztika fejlődésének több lépcsőfokát szokták megkülönböztetni:  I. fázis: disztribúció optimalizálás,  II. fázis: a termelés tervezése és irányítása,  III. fázis: készletoptimalizálás (JIT= "Just in time", CÍM= ="Computer Integrated Manufacturing)  IV. fázis: Computer Integrated Logistics rendszerű logisztikai menedzsment

4 Logisztikai rendszerek Makro logisztika Meta logisztika Mikro logisztika

5 Makro logisztika Ide az anyag- áru- és információáramlás globális, kontinentális dimenzióban támogató alapvetően infrastrukturális elemeket, hálózatokat soroljuk, ahol a műszaki támogatás mellett egyre inkább a szolgáltatási tevékenység válik dominánssá (közlekedési hálózatok, internet)

6 Meta logisztika Köztes, a szervezetek közötti ellátási – elosztási feladatokra létrejött szerveződések, szervezetek. jellemzői:  Közös infrastrukturális bázisra, információs hálózatra épülnek  Tevékenységi kör  Értéknövelő szolgáltatások nyújtása  Szolgáltatásaikkal többnyire egy – egy nagyobb földrajzi régió igényeit elégíti ki Gyűjtő néven: logisztikai központok

7 Logisztikai központok formái Városi terminálok: Áruforgalmi központok: Ipari és logisztikai parkok: Speciális logisztikai terület:

8 Logisztikai szolgáltató központok szolgáltatásainak csoportosítása Logisztikai alapszolgáltatások  Szállítás, rakodás, átrakás  Raktározás  Csomagolás, kommissiózás  Egységrakomány képzés  Informatikai szolgáltatás Kiegészítő logisztikai szolgáltatások  Üzemanyagtöltők  Vámudvarok  Gépek, járművek bérbeadása  Szerviz szolgáltatások  Tanácsadó irodák  Biztosítási kirendeltségek Egyéb szolgáltatások  Őrzés- vagyonvédelem  Posta, bank  Tűzoltóság  Vendéglátás  Fénymásolás, nyomda, fax, telefon, internet  Személyi szervíz

9 Mikrologisztika A vállalati logisztikai rendszer: az anyagi áramlások és készletek, valamint a rájuk vonatkozó információk és irányítási struktúrák rendszere. A logisztikai rendszer elemei:  Értékesítés  Termelésellátás  Beszerzés  Visszautas logisztika

10 A vállalati logisztika területei

11 A logisztikai rendszer szerkezete

12 Logisztikai célok és teljesítménymércék Szolgáltatás színvonala:  Rendelkezésre állás  Kiszolgálási idő  Kiszolgálás minősége Költség struktúra szerint  Adminisztratív irányítási költségek  Fizikai megvalósuláshoz szükséges költségek

13 Logisztikai stratégia összetevői: építse és működtesse a korábban leírt rendszert és a fentebbi kritériumok minél kedvezőbb szinten teljesüljenek. Részei:  Beszerzési stratégia  Készletezési stratégia  Értékesítési stratégia  Logisztikai információs stratégia

14 Beszerzési stratégia  venni vagy gyártani?  szállítóval szemben támasztott követelmények a minőségre  beszerzési forrás megválasztása (egy vagy több beszállító, sürgős rendelések esetén kitől)  beszerzési információs rendszer (belső információk, minőségre, helyettesítésre, másrészt külső információk a szállítókra, árakra)

15 Készletezési stratégia befektetett eszközök nagysága: A vállalati működés rugalmassága (a vállalaton belül és kívül) Készletekkel kapcsolatos folyamatos ráfordítások (minimális szintre szorítása)

16 Logisztikai információs stratégia keresletmenedzsment: a vevők befolyásolása és a vevőkapcsolatok Kínálatmenedzsment: a szállítási és rendelés nyilvántartás, készletinformáció, a szállító és vevő értékelés;

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Logisztika 6.előadás. Alapfogalmak Értékteremtő folyamatok: erőforrások beszerzése, kezelése, és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések