Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS RENDELÉS: A rendelés, a termelői vagy fogyasztói igény teljesítésének integrált folyamata Folyamatábra : Kínálat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS RENDELÉS: A rendelés, a termelői vagy fogyasztói igény teljesítésének integrált folyamata Folyamatábra : Kínálat."— Előadás másolata:

1 RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS RENDELÉS: A rendelés, a termelői vagy fogyasztói igény teljesítésének integrált folyamata Folyamatábra : Kínálat KészletKereslet RENDELÉS Rendelés lebonyolítás:  Előkészítés - Rendelési tételek meghatározása, készletgazdálkodás - Szállítási kondíciók ( minőség, mennyiség, helyek,mód, idő, ár ) meghatározása - Rendelések összeállítása >Rendelés feldolgozás - Rendelés feladása, továbbítása a szállítókhoz - Rendelési adatok archiválása >Rendelés követés - Rendelés visszaigazolás nyilvántartása - Rendelés beérkezésének előrejelzése - Visszaigazolás adatainak nyilvántartása, továbbítása - Reklamációk ügyintézése >Rendelés teljesítése - Áruátvétel, áruátvétel visszaigazolása, reklamáció, visszaszállítás utasítás

2 RENDELÉS •Rendelési kommunikáció: –Tartalmi elvárások: •Szerződő felek, nevek, címek, szállítás tárgya •Megrendelés száma,dátuma, szállítási határidők •Minőség, mennyiségi specifikációk, szállítás helye, módja, •Ár, fizetési feltételek, garanciák •Kapcsolattartók •Aláírások, bélyegző –Rendelés feladási módok: •Vevői levél, postai kézbesítéssel •Elektronikus úton ( PC, Fax ) •E- business

3 VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS > VEVŐI IGÉNYEK: 1.Jó minőségű áru ( Korszerű, élelmiszer friss, stb. ) 2. A kereskedelem rendelkezésre állása ( Könnyen megtalálható az áru) 3. Az üzlet a lakáshoz, munkahelyhez, üzemhez kedvező távolságra legyen. 4. Megfelelő legyen a kiszolgálás színvonala. 5. Az ár a piaci viszonyokhoz képest előnyös legyen. 6. A vásárlás átfutási időtartama rövid legyen.( Internet, utánvétel, log. lánc ) 7. Gyors információ az áruról rendelkezésre álljon.( Címke, kezelési leírás ) 8. Vonzó akciók > VEVŐKISZOLGÁLÁS ELEMEI: - A termék elérhetősége, ellátó képessége -Megrendelési kényelem -Megrendelési információs hálózat intelligens kezelése -Szabványosítás -Teljesítési idő -Megbízhatóság -Reklamáció feldolgozás, vevőszolgálati iroda -Pénzügyi, adminisztratív elemek könnyű kezelése -Vásárlást követő szolgáltatások, csere, szerviz, garancia

4 VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS •Vevő kiszolgálási kategóriák: > Vásárlást megelőző elemek •Vevők száma, kiszolgálási stratégiák, politika kidolgozása •Szervezeti felépítés, kommunikáció, kooperáció •A rendszer rugalmassága az értékesítési csatornákon •Hiánycikk kezelés, megrendelés teljesíthetőség biztosítása •Vásárlói tájékoztató, reklám > Vásárláshoz kapcsolódó elemek - A megrendelési információk pontos tájékoztatása - Szállítási gyorsaság, pontosság - Megrendelési ciklusidő lerövidítése ( Kiszállítás / kézbesítés ) - A rendelési kényelem - Termék helyettesítése  Vásárlást követő elemek -Termék követés, ( hibás termék visszavásárlása ) -Jótállás, garancia, alkatrész utánpótlás -Vásárlói panaszok kezelése, visszatérítés

5 VEVŐKISZOLGÁLÁS, ÜGYFÉLKEZELÉS, CMR KÉTIRÁNYÚ KERESKEDELEM •CMR ( ügyfélkapcsolat ) jellemzői : –A vevő és szolgáltató hatékony, hosszú távú kapcsolata –Kölcsönös bizalom –Sajátos készletgazdálkodás, vevői igényekhez igazodó készletezés –Támogató bank Az ügyfélkezelés körfolyamat modellje: LSCMF K T Piacot felmér 2. Igényt generál 3. Termeltet, vásárol 4. Leszállít 5. Elad 6. Fogyasztói visszajelzés 7. Ellátási lánc módosítása M- Marketing F- Fogyasztó K- Kereskedő T - Termelő LSC – Logisztikai lánc

6 E - B U S I N E S S •Elektronikus ügyvitelbe bekapcsolható területek: –Üzleti javaslatok, döntés előkészítés, üzleti terv –Tervezés, fejlesztés, gyártás előkészítés –Beszerzés, gyártás kiszolgálás –Raktár ügyvitel –Disztribúció ( áruelosztás, értékesítés) –Pénzügy, érték folyamat, átutalás E- business integrált működését meghatározó tényezők: - Versenyképesség - Piactér virtuális kapcsolatai - Infrastruktúra fejlődése, számítógépes hálózat ( EDI ) - Jogi engedélyek - Élőmunka kezelése, humán erőforrás menedzselése - Környezetvédelem - Kontrolling

7 E - B U S I N E SS •Elektronikus üzleti tevékenység, E – business Modellje: Logisztikai szolgáltató vállalat Informatikai vállalat Pénzintézet Kereskedő, értékesítő VEVŐ, PIAC

8 RENDELÉSI FOLYAMATÁBRA Rendelés feladás BESZERZÉS BESZÁLLÍTÓ RENDELÉS REKLAMÁCIÓ SZÁLLÍTÓLEVÉL ÁTVÉTEL ÁRU ELLENŐRZÉS KÖVETELMÉNYEK TELJESÜLNEK-E VISSZASZÁLLÍTÁSRA UTASÍTÁS ÁRUFOGADÁSI OKMÁNYOK KIADÁSA SZÁLLÍTÓLEVÉL, MEGRENDELÉS MÁSOLAT ÖSSZEHASONLÍTÁSA MEGRENDELÉS MÁSOLAT A I Anyagáramlás Információáramlás NEM IGEN


Letölteni ppt "RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS RENDELÉS: A rendelés, a termelői vagy fogyasztói igény teljesítésének integrált folyamata Folyamatábra : Kínálat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések