Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az értékesítési rendszer 9. szeminárium Nagy Gábor 2007. április. 06.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az értékesítési rendszer 9. szeminárium Nagy Gábor 2007. április. 06."— Előadás másolata:

1 Az értékesítési rendszer 9. szeminárium Nagy Gábor április. 06.

2 Értékesítési rendszer – definíció A terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását biztosító vállalaton belüli és kívüli szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük (Bauer-Berács, 2006, 302. o.); 2

3 A termékek áramlásának útjai 3 Forrás: Bauer-Berács (2006), 303. old. Nagykereskedő KiskereskedőTermelő Végső fogyasztó ab c d f e demigrosz „művi út”

4 Az értékesítési rendszer áramlásai Termék, Az áru tulajdonjoga, Pénz (az áru ellenértéke), Információ. 4

5 Hagyományos és vertikális marketingrendszerek Irányított vertikális marketingrendszer, Szerződéses vertikális marketingrendszer, Vállalati vertikális marketingrendszer. 5

6 Az értékesítési rendszer által ellátott funkciók Az üzlet megkötésével kapcsolatos funkciók - eladás, vásárlás, kockázatvállalás Logiszitkai funkciók - összeszerelés, készletgazdálkodás, szállítás, anyagmozgatás Áruforgalmat elősegítő funkciók - pénzügyi kondíciók, eladás utáni szolgáltatások, informálás 6

7 Logisztika – definíció A vállalatnál szétszórtan elhelyez- kedő, de a termék fizikai mozgatásá- hoz kapcsolódó tevékenységek költség- és szolgáltatás színvonal optimalizálását eredményező összehangolását jelenti. (Bauer-Berács, 2006, 313. o.) 7

8 Logisztikai funkciók Csomagolás, Raktározás, Készletezés, Választék kialakítása, Szállítás. 8

9 Költségátváltások az elosztóhálózat raktárai számának meghatározásánál Raktárak száma a disztribúciós rendszerben Rendelés- feldolgozási költség Összköltség Szállítási költség Készlettartási költség Forrás: Bauer-Berács (2006), 314. old. 9

10 A tervezés egyes szakaszai A közreműködő szintek számánal meghatározása - push, pull stratégia Az értékesítés szelektivitásának megtervezése – intenzív, szelektív, exkluzív értékesítés A közvetítő kereskedő típusának megválasztása Az értékesítési utak számának meghatározása A vállalatok közötti kooperáció mértékének meghatározása, Közvetítők kiválasztása 10

11 Centralizáció és decentralizáció 11 Gyártók Nagykereskedők Kiskereskedők Forrás: Bauer-Berács (2006), 327. old. Fogyasztók

12 Franchise – definíció Termelők, nagykereskedő, és más szolgáltató szervezetek mint rend- szergazdák és független üzleti vállalkozások mint franchise-átvevők közötti szerződéses kapcsolat, amelyben az átvevő megkapja a jogot, hogy a franchise-rendszer egy vagy több elemét birtokolja és működtesse (Bauer-Berács, 2006, 331. o.). 12

13 Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (i) 13 Az üzleti titkok megőrzéseSegítség a teljes üzlet kialakításában A rendszer teljes alkalmazásaA rendszeriamge használati jogának átadása Az átadó márkáinak jeleinek átadása A rendszerismeret átadása A vállalkozás előírt szempontok szerinti vezetése A termék-, cég-, illetve márkanevek átadása A franchise-átvevő részérőlA franchise-átadó részéről

14 Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (ii) 14 A rendszerszabvány betartása Az átvevő folyamatos képzése Az átadó utasítási jogának elismerése Üzemgazdasági szolgáltatások Kizárólagos beszerzés az átadótól Folyamatos tanácsadás Rendszeres adat- és eredményközlés Hirdetés, akciók, választéktervezés A franchise-átvevő részérőlA franchise-átadó részéről

15 Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (iii) 15 Területi védettség biztosítása Franchise-díják fizetéseA rendszer versenyké- pességének fenntartása A franchise-átadó szolgáltat- ásainak igénybevétele Tapasztalatátadás A franchise-átvevő részérőlA franchise-átadó részéről

16 Az interneten sikeresen értékesít- hető termékek sajátosságai Kényelmi termékek (convenience goods), Könnyen vásárolható termékek (shopping goods), Különleges termékek (specialty goods). 16 Forrás: Sindhav-Balazs, 1999

17 A termékek áramlásának útjai az „interneten” 17 Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó Termelő

18 Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (i) Földrajzi lefedettség, Fejlett direkt marketing képességek, A küldemények megígért minőségben és időben történő kézbesítése. 18

19 Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (ii) Az értékesítési csatornák új szereplői azok az elektronikus piacterek keretein belül működő, a hagyományos és az on-line piacok szereplőit összekapcsolni képes vállalkozók lesznek, akik az információ, fizikai termékek/szolgáltatások kombiná- lásával a fogyasztó számára új értéket képesek létrehozni (Amit-Zott, 2001). 19

20 Az ilyen új vállalkozásokra példa az Autobytel.com, mely azáltal teremt értéket a fogyasztó számára, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat aggregál, melyek hagyományosan elkülönült iparágak által kínáltak. Egy új autót vásárolni kívánó fogyasztó például a próbatesztek, baráti vélemények, autósmagazinok, egyéb fogyasztói vélemények alapján választ gépkocsimodellt. Miután kiválasztotta a modellt, a kereskedővel megegyezik az árban, megrendeli a gépkocsit, bankján keresztül rendezi fizetési kötelezettségeit, és biztosítást köt egy autóbiztosítónál. A próbateszt kivételével a fenti szolgáltatások mindegyikét egy csomagban kínálja az Autobytel.com a tranzakciós, szállítási költségek minimalizálása mellett (Amit-Zott, 2001). Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (iii) 20

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az értékesítési rendszer 9. szeminárium Nagy Gábor 2007. április. 06."

Hasonló előadás


Google Hirdetések