Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek  Bevezetés  Az aukciók menete  Nyugat-Európa: eBay  KK-Európa: Tradus  Lengyelország: Allegro  Magyarország:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek  Bevezetés  Az aukciók menete  Nyugat-Európa: eBay  KK-Európa: Tradus  Lengyelország: Allegro  Magyarország:"— Előadás másolata:

1 Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek  Bevezetés  Az aukciók menete  Nyugat-Európa: eBay  KK-Európa: Tradus  Lengyelország: Allegro  Magyarország: TeszVesz és Vatera  Kiaknázatlan B2C-lehetőségek Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Dobra Péter

2 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók - bevezetés  Internetes aukciós oldalak:  bárki regisztrálhat (magánszemély és cég is)  nincsenek időbeli korlátok: 0-24 nyitva  nincsenek földrajzi korlátok  nagy számú eladó, nagy számú vásárló  kényelmes és érdekes vásárlás  testre szabható értékesítési csatorna mind magánszemélyek, mind vállalatok számára Dobra Péter

3 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – az aukció menete Az aukció összeállítása Amíg az aukció tart Az adásvétel lebonyolítása Termék lefényképezése Termékleírás megfogalmazása Átvételi, szállítási opciók megadása Ár(ak), idő meghatározása Licitek nyomon követése Felmerülő kérdések megválaszolása Esetleges kiegészítések A leírásban Kapcsolatfelvétel A vevővel Vételár beérkezése Termék átadása / postázása Vevő értékelése Az aukció listázása Az aukció vége Dobra Péter

4 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – USA, Nyugat-Európa: eBay  eBay – a nyugati világ vezető online piactere:  több mint 250 millió felhasználó világszerte  tematikus aloldalak (pl. eBay Motors)  hagyományos aukciók mellett egyéb vásárlási- értékesítése megoldások (Stores, Express)  nem csak plusz értékesítési csatorna: rengeteg vállalkozás, amely csak az eBay-en értékesít Dobra Péter

5 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – Közép-Kelet-Európa: Tradus  Tradus-csoport  mérsékelt jelenlét Nyugat-Európában  fő terület: Közép-Kelet Európa  több mint 10 millió regisztrált felhasz- náló a régióban  átjárhatóság az oldalak között Dobra Péter

6 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – Lengyelország | Allegro.pl  Allegro  9 millió felhasználó Lengyelországban  kiegészítő szolgáltatások: payU (fizetési megoldás), Shops, OtoDom (ingatlan), OtoMoto (autó-motor)  hagyományos aukciózásnál népszerűbb a gyors, licit nélküli vásárlás  a platformon lebonyolított forgalom 60%-a B2C adásvétel Dobra Péter

7 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – Magyarország  kétszereplős piac: TeszVesz és Vatera  mindegyik portál kb – magyarországi felhasználóval rendelkezik  kis mértékben eltérő termékstruktúra és felhasználói kör  túlnyomó részt C2C kereskedelem  a hazai cégek nem ismerik és nem használják ki az online aukciós piacterek biztosította előnyöket, lehetőségeket Dobra Péter

8 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek  Miért érdemes aukción értékesíteni?  mert nem az eladónak kell keresnie a vevőt – a vevő keresi a terméket  mert a vevők nem alkudnak, hanem licitálnak  mert az „üzlet” éjjel – nappal nyitva van  mert biztonságos  mert egyszerűen kezelhető  a vevők az országban bárhol lehetnek – nincsenek geográfiai korlátok  eladást segítő eszközök Dobra Péter

9 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek  További lehetőségek:  piac megismerése – a legolcsóbb és leggyorsabb piacfelmérés  milyen termékek kelendőek  milyen áron lehet eladni ezeket  új termékek bevezetése – fogyasztók megismertetése újdonságokkal  kifutó modellek, elfekvő készletek értékesítése Dobra Péter

10 Online aukciók – Kiaknázatlan B2C lehetőségek E-business Symposium, Online aukciók – kiaknázatlan lehetőségek  Saját webáruház vs. online aukció  online aukciós piactereken történő értékesítéskor:  nincs beruházási költség, nem kell saját webes e- kereskedelmi megoldást kifejleszteni  kulcsrakész webáruházat kap  a piacterek tulajdonosai hirdetik a szolgáltatást – nem kell a webáruház promóciójára költeni  félmillió potenciális vásárló  tömeges eladást megkönnyítő eszközök  bizalom, image építése az értékelések segítségével Dobra Péter

11 Dobra Péter – vezető szerkesztő, TeszVesz.hu E-business Symposium, Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek  Bevezetés  Az aukciók menete  Nyugat-Európa: eBay  KK-Európa: Tradus  Lengyelország: Allegro  Magyarország:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések