Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing mix. Pozícionálás Márkaépítés Termék Értékesítés Reklám Árazás Értékajánlat Együtt- fogyasztók Referencia- csoportok Versenytársak Partnerek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing mix. Pozícionálás Márkaépítés Termék Értékesítés Reklám Árazás Értékajánlat Együtt- fogyasztók Referencia- csoportok Versenytársak Partnerek."— Előadás másolata:

1 Marketing mix

2 Pozícionálás Márkaépítés Termék Értékesítés Reklám Árazás Értékajánlat Együtt- fogyasztók Referencia- csoportok Versenytársak Partnerek Szolgáltató E E E E E Fogyasztó E E E E E

3 Árazás

4 Ár Áron egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának, használatának megszerzéséért kért pénzmennyiséget értjük Az ár a szolgáltató által felajánlott használati értékért az adott fogyasztó által fizetett összeg

5 Ár Az ár fedezetet biztosít a költségekre (saját munka értékét sem szabad figyelmen kívül hagyni!) Az ugyanakkor üzenet is a fogyasztó felé: a minőségre és a szolgáltatás jellegére vonatkozóan Az árat kommunikációs szempontból is össze kell hangolni a marketing egyéb elemeivel

6 Marketing-orientált árazás Minden értékesítési csatornán és minden szegmensnél eltérő ár érhető el A versenytársak kínálatát figyelembe vevő árazás Optimális esetben az eltérő árak eltérő termékekkel párosulnak

7 Presztízsárazás Az ár kommunikációs funkcióján alapuló módszer: a nem kézzelfogható szolgáltatások esetében az ár a minőséget jelzi  Túlzottan alacsony ár gyenge minőséget sugall (DE: a piac átláthatóságával az informatív jelentősége csökken)  Presztízstermékek esetében az ár (is) jelzi az exkluzivitást

8

9 A presztízstermékek piaca is versenyző, így ott sem lehet korlátozás nélkül emelni az árakat

10 Vezető árak alkalmazása Olyan termékeknél érdemes alkalmazni, amelyek hatnak más termékek iránti keresletre  A vezető termékek alacsony árai növelik az értékesítési volument  A kiegészítő termékek magasabb ára profitot termel

11

12

13 Pszichológiai árazás 1. Elfogadható ársávok alkalmazása A fogyasztó hajlamos a legolcsóbb és legdrágább ajánlatokat figyelmen kívül hagyni 2. Kilencre végződő árak Kedvezőbbnek látszanak 3. Nem kerekített árak Szakértelmet sugall(hat)nak.

14 Piacvezető követésén alapuló árazás Versenyző piacokon jellemző Előnye az egyszerű módszer és az alkalmazkodás a piaci körülményekhez Hátránya, hogy nem biztosan vezet jövedelmezőséghez (eltérő tőkeszerkezet, működési költségek miatt)

15 Költségfelár módszer Vendéglátásban, utazásszervezésben elterjedt módszer A közvetlen költségeket egy meghatározott felárral emelve alakítják ki az árat Előnye az egyszerűség és a látszólagos pontosság Hátránya a piaci viszonyok figyelmen kívül hagyása

16

17 Értékesítés

18 Értékesítési rendszer A turizmusban nem az áru, hanem a fogyasztó mozog, így az értékesítés csak a szolgáltatás lefoglalását és megvásárlását jelenti. Az értékesítési rendszer a foglalásban és vásárlásban részt vevő szervezetek összessége. Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását végző szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük.

19 Közvetlen értékesítés A fogyasztó elérése közvetítők alkalmazása nélkül. Feltétele: 1.A fogyasztó ismerje a szolgáltatót és annak elérhetőségét 2.Foglalási lehetőség biztosítása (online, telefonos, személyes)

20 Turista RCA

21 Közvetítők alkalmazásának céljai Koherens információnyújtás Személyre szabott információnyújtás Vásárlás megkönnyítése Új célpiacok elérése Új termékek kialakítása Speciális igények kielégítésének lehetősége

22

23 RCA

24 Utazási ügynök Szálláshelyek Online utazási irodák Global distribution systems Turista Utazás szervezők és nagy- kereskedőik

25 Értékkommunikáció - reklám

26 Promóció Nem egyszerű információ-átadás, közlés, hanem a fogyasztó meggyőzése, befolyásolása a cél, végső soron pedig az eladások növelése

27 Kibocsátó Kódolás Média Dekódolás Befogadó Válasz Üzenet

28 A reklámüzenet tárgya Áru és szolgáltatás Ötlet Esemény Probléma

29

30 Média - reklámeszközök 1.Kit akarunk elérni? 2.Mi a fő feladat? 3.Mikor kell a reklámnak megjelennie? 4.Hol kell a reklámnak megjelennie? 5.Milyen intenzitású reklám szükséges? + adott költséghez való alkalmazkodás + speciális igények, kreatív ötletek + versenytársak

31

32 Eladóhelyi ösztönzés Azok az anyagi segédeszközök és tárgyak, amelyeket „házon belül”, azaz a turisztikai szolgáltatás értékesítésének helyén használnak az eladások növelésére

33 Eladóhelyi ösztönzés formái Építészeti és belsőépítészeti megoldások Étlapok, itallapok Plakátok Emblémák Ajándéktárgyak

34

35

36 Eladásösztönzés Olyan tevékenységek és anyagi segédeszközök gyűjtőneve, amelyek rövid távon fejtik ki ösztönző hatásukat és céljuk az azonnali vásárlás ingerének kiváltása A kommunikáció személytelen, a kibocsátó egyértelműen azonosítható

37 Eladásösztönzés célcsoportjai Fogyasztó Közvetítő Kereskedő Eladószemélyzet

38 Értékesítő Turista RCA

39 Ösztönözni lehet... a fogyasztókat új szolgáltatás, termék kipróbálásáracsúcsidőszakon kívüli vásárlásra a közvetítőket a szolgáltatás preferálására az üzletszerzésre egyes (pl. magasabb értékű) termékek eladására

40 Személyes eladás

41 Minden szolgáltatási interakció egyben értékesítési lehetőség is A szolgáltató akkor jár el helyesen, ha minden munkatársát értékesítőnek tekinti és felkészíti az értékesítési lehetőségre

42

43 Igény felismerése Információ- gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A személyes eladás két területe Igény felismeréseInformáció-gyűjtésAlternatívák értékeléseUtazási döntésVásárlás utáni értékelésUtazásUtazás utáni értékelésEmlékezés

44 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketing mix. Pozícionálás Márkaépítés Termék Értékesítés Reklám Árazás Értékajánlat Együtt- fogyasztók Referencia- csoportok Versenytársak Partnerek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések