Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkoncepció fogalma: A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkoncepció fogalma: A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja."— Előadás másolata:

1

2 A marketingkoncepció fogalma: A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérése céljából. A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.

3 Piackutatás, piacelemzés Piac: A tényleges és a potenciális eladók és vevők, ill. azok cserekapcsolatainak rendszere ahol az áru gazdát cserél. Legfontosabb tényezői: kereslet. Kínálat, ár, jövedelem A piac csoportosítása vásárlók szerint: - fogyasztói piac - ipari piac - viszonteladói piac - kormányzati piac

4 Piackutatás, piacelemzés Piackutatás: A vállalkozás számára fontos és potenciális (lehetséges) piac átvilágítása,elemzése,prognosztizálása, a jövőbeli döntések meghozatalának elősegítésére.

5 Piackutatás, piacelemzés SZEKUNDER KUTATÁS (MÁSODLAGOS) PRIMER KUTATÁS (ELSŐDLEGES) BELSŐ VÁLLALATI INFORMÁCIÓK KÜLSŐ INFORMÁCIÓK Vállalati értékesítések,beszerzések statisztikái Pl: Könyvtár Internet Kamarák adatai Magazinok, szaklapok stb. KÉRDŐÍVES MEGKÉRDEZÉS FÓKUSZCSOPORT MÉLYINTERJÚ

6 Piackutatás, piacelemzés A szekunder kutatás előnyei: -olcsó - nem túl időigényes A Primer kutatás előnyei: - a kapott adatok a kutatásunk számára pontosabb és megbízhatóbb A szekunder kutatás hátránya: - a kapott adatok nem a mi konkrét kutatási hipotéziseinkre adnak választ A Primer kutatás hátránya: -időigényes -drága

7 Marketing mix Marketing mix elemei (4P) Product- Termékpolitika Price – Árpolitika Place - Értékesítési csatorna Promotion – Értékesítés ösztönzés, reklám

8 1. Termékpolitika A vállalkozás termékpolitikájának feladata az előállítandó termékek (termékkínálat) meghatározása. Termékfejlesztés: Feladata, hogy a termék fizikai jellemzőin keresztül legjobban megfeleljen a követelményeknek, elérje a fogyasztók elégedettségét.

9

10 2. Árpolitika A termék vagy szolgáltatás ellenértéke az áru vagy szolgáltatás ára. Az ár kialakításánál figyelembe kell venni az erőviszonyokat, a vevők várható reagálását az árra, a minőségre, versenytársak reakciójára stb. Árképzési módszerek: a) költségalapú árképzés: az áraimat úgy alakítom ki, hogy a bevételeim fedezzék a kiadásaimat és közben egy 10-50% közötti haszon elérésére törekedem. b) versenytársakhoz igazodó árképzés : az áraimat a versenytársak hasonló termékeihez vagy szolgáltatásaihoz igazítom. c) termék élettartamhoz igazodó árképzés: a termék életgörbe egyesz szakaszaira jellemző árakat alakítom ki. d) lefölözéses árpolitika: Csak magas minőségű vagy egyedi termékek, szolgáltatások árainál tudom alkalmazni, ahol a lehető legmagasabb árat tudom elkérni a fogyasztótól. e) akciós ár: Az eredeti fogyasztói árnál 10-70% -al alacsonyabb árat alkalmazom. Célja lehet: kereslet növelése, készletkisöprés, új termékek piacra való bevezetésekor

11 3. Értékesítési csatorna Az értékesítés, disztribúció a termék útja a termelőtől a fogyasztóig ez közvetítők útján történik. Beszélhetünk egy vagy többlépcsős rendszerről.

12 4. Értékesítés ösztönzés, reklám Az értékesítés ösztönzés feladata a termék, vagy szolgáltatás eladhatóbbá tétele. Erre marketing kommunikációs eszközöket használ, pl. reklám, PR tevékenység stb. A reklám funkciói: tájékoztatás befolyásolás emlékeztetés megerősítés

13 Reklámhordozók ATL (Above The Line) Vonal feletti kommunikáció kommunikációs eszközök: BTL (Below The Line) Vonal alatti kommunikációs eszközök TV, rádió Magazinok, szórólapok, szaklapok Óriásplakát City line (neonreklám) internet Szponzorálás Kiállítás Vásár Eseménymarketing vírusmarketing

14 SWOT analízis A versenytársak folyamatos figyelése, kutatása, munkáinak kiértékelése abban segíthet, hogy a vállalkozásunk miképpen tudna sikeresebben versenyezni a piacon és tanuljunk mások hibáiból és sikereiből. Erre egy nagyon alkalmas módszer a SWOT analízis, mellyel vizsgálhatjuk versenytársainkhoz képes vállalkozásunk gyengeségeit, erősségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Megállapíthatjuk kik a versenytársaink és miben rosszabbak, ill. jobbak, mint mi, ill. kiderülhet, miben kell változtatnunk, hogy eredményesebbek lehessünk.

15 SWOT analízis

16


Letölteni ppt "A marketingkoncepció fogalma: A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések