Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BLK:Új szolgáltatások1 Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BLK:Új szolgáltatások1 Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 BLK:Új szolgáltatások1 Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások

2 BLK:Új szolgáltatások2 Stratégiai tervezés elmélete Törekvés, jövőkép(hová) + meggyőződés,értékrend (hogyan) Küldetés (mi a feladatunk, kik a felhasználóink) Alapvető célok (miért is vagyunk, mit is csinálunk) Fő irányvonalak Célok Cselekvési stratégiák

3 BLK:Új szolgáltatások3 Új szolgáltatás bevezetése 1.  PEST vagy STEEP elemzés  SWOT analízis  Előny – Hátrány - Erőforrások (emberi, infrastrukturális, anyagi) számbavétele  Veszélyek – konkurencia, belső és külső „ellenzék”  Lehetőségek – helyi, regionális, országos, szakmai  BCG elemzés – piaci részesedé és kereslet

4 BLK:Új szolgáltatások4 Új szolgáltatás bevezetése 2.  Igényfelmérés  Piackutatás, piacelemzés – ki a megrendelője a szolgáltatásainknak?  Benchmarking  Marketing terv – Gantt-diagram, folyamatábra  Public relations tevékenység

5 BLK:Új szolgáltatások5 Piacelemzés lépései  A piac meghatározása – kik a vevők, mire van kereslet, potenciális olvasótábor  Piac-szegmentálás – viselkedésminták meghatározása  Piaci helyzet felmérése – mi a könyvtár helye a piaci struktúrában  Piaci szegmensek kiválasztása

6 BLK:Új szolgáltatások6 Térítéses szolgáltatások  Az állam fizet  Ami ingyen van azzal pazarlóan bánunk  Az alaptevékenységen túli szolgáltatások  Túl drága vagy túl olcsó nem jó  Marketing mix elemeinek hatása – ismertebb – jobb – drágább  Presztizs, bizalom – pr tevékenység

7 BLK:Új szolgáltatások7 Az árpolitika 1. Az árképzési célok meghatározása 2. A fizetőképes kereslet meghatározása 3. A költségek becslése 4. Viszonyítás a versenytársakhoz 5. Árképzési mód kiválasztása 6. A végső ár meghatározása P. Kotler Az árképzés is része a kommunikációnak

8 BLK:Új szolgáltatások8 Árképzési célok meghatározása A térítés fajtái  Térítésmenetesség – több admin. költség  Névleges térítés – felesleges használat  Közvetlen kiadások fedezése – anyag  Teljes költség – anyag+munkadíj+amortizáció= O  Profit szerzés – mértéke a hosszú távú célokhoz igazodik  Elrettentő ár – másik szolgáltatásra

9 BLK:Új szolgáltatások9 Árképzés 1.  Egy szolgáltatás összes költség tényezői: Változó költségek Állandó vagy rezsi költségek  Egy adott dokumentum egy évi vagy élettartamnyi állományban tartásának a költsége – ODR, elektronikus letöltés „Just in time, just in case”

10 BLK:Új szolgáltatások10 Árképzés 2.  Szolgáltatás közvetett költsége Beszerzési költs.+munkaerőkölts.+rezsi+munkadíj/szolg.fajta  Adott szolgáltatás munkadíja Átlagos óradíj x ráfordított munkaóra  Adott szolgáltatás költsége Adott szolgáltatás közvetlen költsége + szolgáltatás munkadíja  Egy adott szolgáltatás költsége Közvetett költségek + munkadíj/beiratkozott olvasók Szinten tartás!!

11 BLK:Új szolgáltatások11 A térítéses szolgáltatások előnyei és hátrányai Előnyök  Valós szükségletekre szorítkozik  Marketing munka  Üzleti gondolkodás  Tekintély növekedés  Befolyt összegekből új szolgáltatások Hátrányok  Ellenkezik a könyvtár hagyományos céljával  Fenntartó csökkenti a fenntartási költséget  Visszaesés a használatban  számlázás, könyvelés  Munkaerő átszervezés


Letölteni ppt "BLK:Új szolgáltatások1 Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések