Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A külső környezet elemzése. 2014. 07. 16.2 A stratégiai marketing folyamata:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A külső környezet elemzése. 2014. 07. 16.2 A stratégiai marketing folyamata:"— Előadás másolata:

1 A külső környezet elemzése

2 A stratégiai marketing folyamata:

3 1. A környezeti elemzés előnyei: - a hosszú távú problémákat lehet előre jelezni, - felismerhetővé teszi a lehetséges jövőbeni történéseket, és azok hatásait, - elősegíti a változásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, - rugalmasabbá teszi a stratégiai tervezés folyamatát, - javítja az egyes szervezetek erőforrásainak elosztását,

4 1. A környezeti elemzés előnyei: - növeli a piacok előrejelezhetőségének minőségét, - képessé teszi a vállalkozást a változó szükségletek kellő időbeni felismerésére, - javítja a kormányzati döntések előrejelezhetőségét, - megnyitja a lehetőséget a megfelelő növekedési út kiválasztására, - előre jelezhetővé teszi a nemzetközi piacokat.

5 2. A környezeti tényezők elemzésének folyamata:

6 3. A külső környezet fő elemei – STEEP-elemzés:

7 3.1. A marketinget befolyásoló fő tényezők: - Social: társadalmi környezet, - Technological: technológiai környezet, - Economic: gazdasági környezet, - Ecological: természeti környezet, - Political: politikai és jogi környezet, - versenykörnyezet.

8 3.2. A versenykörnyezet magában foglalja: - a piac méretét és növekedési ütemét, - a piaci szerkezetet és a részesedési viszonyokat, - a vevői és beszállítói alkupozíciókat, - az adott ágazat jellemző költségviszonyait.

9 3.3. Az elemzés során választ kell adni: - a környezeti bizonytalanság mértékére, - a bizonytalanságokat kiváltó okokra, - a bizonytalanság kezelésének módjára.

10 3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései: - Milyen bonyolult a környezet? - Mennyire rutinjellegű a szervezet kapcsolata a környezetével? - Milyen az egyes környezeti tényezők kölcsönhatása? - Mennyire dinamikus és előrejelezhető a vállalkozásokra, a szervezetekre hatást gyakorló tényezők változása?

11 - Mennyire fogékony a menedzsment a környezeti hatások megértésére, a változtatások megtételére, az adódó lehetőségek kihasználására? - Milyen korlátok akadályozzák a vállalkozásokat új irányok, lehetőségek felé történő elmozdulásukban? 3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései:

12 3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: Piaci jellegű információk: - piaci potenciál, - a piaci szerkezet változása, - versenytársak, - árazás, - eladási tárgyalások, - vevők.

13 3.5.2.Cégforma változását jelző információk: - összeolvadások, kivásárlások, közös vállalatok Technikai jellegű információk: - új termékek és technológiák, - termékproblémák, - költségek, - licencek és szabadalmak A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai:

14 3.5.4.Tágabb környezeti információk: - általános feltételrendszer, - kormányzati akciók és tervek Egyéb információk: - beszállítók és nyersanyagok, - erőforrások hozzáférhetősége, - egyebek A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai:

15 3.6. A STEEP-tényezők: Társadalmi tényezők: - demográfiai: korösszetétel, nemek aránya, születésszám, városiasodás, - kulturális elemek: életstílus, társadalmi mobilitás, képzettség, iskolázottság, vallás, szokások, globalizálódó kultúra

16 3.6.2.Technológiai tényezők: - K+F kiadások, - technológiai transzfer sebessége, - szabadalmi rendszer, - termék-életciklus, - technológia A STEEP-tényezők:

17 3.6.3.Természeti tényezők: - ökotudatos gondolkodás térhódítása, - biotechnológia, - zöldmozgalmak hatásai A STEEP-tényezők:

18 3.6.4.Gazdasági tényezők: - üzleti ciklusok, - infláció, - munkanélküliség, - beruházások mértéke, - energiaköltségek, - tulajdonformák, - GNP-trendek A STEEP-tényezők:

19 3.6.5.Politikai jogi tényezők: - törvénykezés, - monopóliumok korlátozása, - piacvédelem, - adópolitika, - gazdaságpolitikai lépések, - szakszervezeti mozgalmak erőssége, - lobbicsoportok, - a munka törvénykönyve A STEEP-tényezők:

20


Letölteni ppt "A külső környezet elemzése. 2014. 07. 16.2 A stratégiai marketing folyamata:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések