Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségmenedzsment 1. előadás A termékek minőségi sajátosságai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségmenedzsment 1. előadás A termékek minőségi sajátosságai."— Előadás másolata:

1 Minőségmenedzsment 1. előadás A termékek minőségi sajátosságai

2 Minőség a TERMÉKEK értelmezésében

3 Garvin (1984) – Harvard Busienss School Transzcendens megközelítés Termék alapú megközelítés Termelés alapú megközelítés Felhasználói alapú megközelítés Érték alapú megközelítés

4 Transzcendens Művészeti alkotások

5 Termék alapú Tulajdonságok megléte vagy hiánya

6 Termelés alapú Előre meghatározott kritériumok/specifikációk

7 Fogyasztó alapú A fogyasztói igényeknek való megfelelés

8 Érték alapú megközelítés A minőség mértéke és a termék árának aránya A vevő értéket kapjon a pénzéért

9 Termék minőség 8 dimenziója Teljesítmény – az a hatékonyság, amivel a termék eléri alkalmazásának célját, pl beruházásoknál megtérülési ráta, Különleges tulajdonságok Megbízhatóság – a meghibásodás valószínűsége a hasznos élettartam alatt Megfelelés – az előre meghatározott specifikációknak való megfelelés, valamekkora tűréshatár megengedett Tartósság - élettartam Szervizelhetőség – idő és költség Esztétika – külső megjelenés, illat, íz, stb. Észlelt minőség (pl. márkanév) – számos tényező, korábbi tapasztalat, reklám, márkahírnév befolyásolhatja.

10 KANO-modell Vízszintes tengely: kifejezett vagy ki sem fejezett elvárások teljesítési foka Függőleges tengely: kiváltott lelkesedés  Alapelvárások  Extrák  Teljesítmény jellemzők

11 Minőség szintjei-Japán 1. szint: Szabványnak való megfelelés 2. szint: A vevők ismert igényének való megfelelés 3. szint: Megfelelő ár / költség viszony 4.szint: A felhasználók látens, ki nem mondott igénye

12 A minőség funkcionális megközelítései Ellátási lánc megközelítés Mérnöki megközelítés Termelési szempont megközelítés Stratégiai szempontú megközelítés Marketing szempontú megközelítés Pénzügyi szempontú megközelítés Humán szempontú megközelítés

13 Ellátási lánc Beszerzési folyamatok – szállítóval való kapcsolattartás  Szállító értékelés  Szállító fejlesztés  Mintavételes ellenőrzés Termelési főfolyamatok  Értékáram  Six Sigma Értékesítési folyamatok – kiszállítás, vevőtámogatás, eladás utáni szolgáltatások

14 Mérnöki Termék és folyamattervezés Párhuzamos tervezés Megbízhatóság SPC Technika orientált megközelítés

15 Termelési SQC Rendszer szemlélet Demeyer – homokkúp modell  Költséghatékonyság  Gyorsaság  Megbízhatóság  Minőség

16 Stratégiai szempont Misszió, érékek, kultúra és a minőség kapcsolata Hosszú távú szemlélet A versenytársaktól való megkülönböztetés alapja lehet a minőség

17 Marketing Vevő elégedettsége vs. Eladási mennyiség Vevőszolgáltatások, eladás utáni szolgáltatások Észlelt minőség – ár, hirdetés Terméktervezés Egyedi igények  standardizált termelés

18 Pénzügyi szemlélet Ráfordítások vs. Hasznok Deming értéklánc Csökkenő határhozadék elve vs. Folyamatos javítás elve A minőség fejlesztése Költség csökkentés Termelékeny- ség javulása A piacra lépés Piacon maradás Munkahely teremtés

19 Humán szempont Empowerment Szervezet kialakítása Munkakör elemzés Kiválasztás Teljesítmény értékelés – 360 fokos értékelés

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Minőségmenedzsment 1. előadás A termékek minőségi sajátosságai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések