Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innováció 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innováció 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok."— Előadás másolata:

1 Innováció 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok

2 Az innováció A termelési tényezők új kombinációja, amelyet a vállalkozó hoz létre –Új javak előállítása –Új termelési eljárás bevezetése –Új elhelyezési lehetőség (piac) megnyitása –Nyersanyagok vagy félkész áruk új beszerzési forrásának megnyitása –Új szervezet létrehozása

3 A vállalat számára a az innováció 3 fő formája –Új termék/szolgáltatás –Új technológia –Új szervezeti megoldás A fogyasztó számára az innováció lehet: –Új felhasználási cél –A termékkel járó jobb szolgáltatás –Rövidebb szállítási határidő –Hosszabb élettartam –Alacsonyabb ár

4 Az innovációs helyzet típusai Megoldás vannincs Felismert igény van nincs piacvezérelt Technológiavezérelt III. A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása Az újdonság, amelyre felismert piaci igény létezik

5 Az innovációs stratégia típusai Folyamatos, tudatosan irányított fejlesztési munka eredményeként létrejövő ujdonság, amelynek megjelenésekor semmiféle meglepetés nem történik Az események spontán alakulására, illetve folyamatos kisléptékű fejlesztésekre bízza az újdonságok születését.

6 Az innovációs stratégia irányultsága Újdonság a piac számára alacsonymagas Újdonság a vállalat számára magas Technológiai innováció (új eljárás régi probléma) Komplex megoldások (a technológia és a piac együtt fejlődik) Vezető pozíciójú vállalatok alacsony Termékdifferenciálás (minőséggel és változatokkal való versenyzés) Szerkezeti újítás (meglévő technológiák új kombinációjával új funkciók)

7 Az innováció elfogadtatása Relatív előny Beilleszthetőség Bonyolultság Kipróbálhatóság Megfigyelhetőség

8 Sikerkritériumok Az információs rendszer hatékonysága (a fogyasztói igényekről, tudományos eredmények) A minőség középpontba helyezése (amit a fogyasztó még elismer és amiért hajlandó fizetni) Az innovációs tevékenység sebessége (termék és technológiai fejlesztés vmint a bevezetés egyidejűleg megy végbe) Kooperáció Növekvő figyelem az externáliákra (támadhatatlanság a használat biztonsága, természeti környezet védelme tekintetében) A kiszállás lehetősége (kudarc tudomásulvétele)

9 Vezetői szükségletek Kaleidoszkóp szerű gondolkodás Legyen víziója Koalíciók alkotása Csoport munka végzése Ossza meg a sikert

10 Szervezeti innováció Ha megbomlik az összhang a környezet- startégia-magatartás modellben Üzleti folyamatok újraszervezése (BPR): Az üzleti, vállalati folyamatok újragondolása és radikális áttervezése drámai javulás elérése céljából a szervezetek olyan lényeges teljesítménymutatóiban, mint költség, minőség, a szolgáltatás és a gyorsaság

11 Technológiai innováció Azon eljárások rendszere, amelyek során fogyasztói igény-kielégítésre alkalmas szolgáltatás/termék jön létre Technológiai stratégia elemei (amely alapja az innovációnak) –Technológia kiválasztása, specializálódás mértéke –A technológia beépülése a vállalat tudásanyagába (mennyire törekednek fejlesztésre) –Technológia forrásai –Idő-ütemezés –K+F nagysága –K+F szervezet és politikája A termelő berendezéseken túl a teljes folyamatra vonatkozik; felsővezetés nagy szerepe Szorosan kapcsolódik a termékinnovációval

12 Termék innováció 1. Ötletgyűjtés –Vállalati kultúra –Célirányos tevékenység  ötletgenerálás 2. érdemes-e megvalósítani (ígéretesek elutasítása, későbbi elutasítás költséges – kritériumok 3. terméktervezés (mi az újítás, kinek, hogyan) 4. első piaci tesztelés (kérdőíves felmérés, interjú) 5. termékfejlesztés (prototípus készítése, tesztelés 6. lépés második piaci tesztelés (valósághű környezetben) 7. termelés (üzemi feltételek közötti gyártás 8. Piaci bevezetés (marketing mix, mikor, hol, kinek, hogyan?)


Letölteni ppt "Innováció 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések