Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

INNOVÁCIÓMENEDZSMENT. A menedzsment szakterületei StratégiaiMarketingProjektTermelésPénzügyi/üzletiMinőségHumánInformációInnovációVáltozás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "INNOVÁCIÓMENEDZSMENT. A menedzsment szakterületei StratégiaiMarketingProjektTermelésPénzügyi/üzletiMinőségHumánInformációInnovációVáltozás."— Előadás másolata:

1 INNOVÁCIÓMENEDZSMENT

2 A menedzsment szakterületei StratégiaiMarketingProjektTermelésPénzügyi/üzletiMinőségHumánInformációInnovációVáltozás

3 Az innováció fogalma Több, mint 250 ismert definíció

4 Az innováció fogalma Egy új és kreatív ötlet alkalmazásának folyamata termékre, szolgáltatásra vagy működési módra/módszerre. L.W. Rue – L.L. Byarrs (1992)

5 Az innováció fogalma komplex „Az innováció komplex folyamat, mely kutatásból, fejlesztésből és az elért eredmények gyakorlati alkalmazásából tevődik össze. Az innovációs folyamat egyes láncszemei szervesen kapcsolódnak egymáshoz és csak logikailag választhatók szét.” (Uhlmann, 1978)

6 Az innováció fogalma Célok és eszközök (termelési tényezők) újszerű kombinációja Az innováció valójában két folyamat eredménye születnek új ötletek bizonyos problémák megoldására „technology push” kialakulnak új igények bizonyos problémák megoldására „ demand pull”

7 Az innováció fogalma Joseph A. Schumpeter ( ) –Invenció (műszaki újdonság megszületése) –Innováció (műszaki újdonság gazdasági alkalmazása) –Diffúzió (műszaki újdonság elterjedése, szélesebb körű használata) –Alapesetek: Új javak (fogyasztók körében ismeretlen) Új eljárások (iparágban ismeretlen) Új elhelyezési lehetőségek Új beszerzési források Új szervezet

8 Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új jószág (termék) előállítása, mely az adott fogyasztói körben még nem ismert, vagy egy ismert jószág új minőségben történő előállítása. Pl. TV készülék – új termék, villanymozdony – a gőzmozdonyhoz képest jelentős innováció. 1.

9 Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új technológia (eljárás) alkalmazása egy adott iparágban. Pl. ultrahang, lézer 2.

10 Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Új piac meghódítása - függetlenül attól, hogy ez a piac korábban már létezett vagy sem. Pl. eszkimóknak hűtőszekrény. 3.

11 Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Új nyersanyagforrás vagy félkész termék megszerzése, függetlenül attól, hogy ez korábban már létezett-e vagy sem. Pl. új beszállító kiválasztása. 4.

12 Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új szervezeti megvalósítás. Pl. egy nagyvállalat kialakítása, vagy éppen egy nagyvállalat feldarabolása. 5.

13 Az innováció: –Komplex, tértől és időtől el nem vonatkoztatható tevékenység-rendszer. –Irányulhat termék és/vagy eljárás kifejlesztésére, jelentősebb megújítására. –Alapvető küldetése a piaci igények mind teljesebb kielégítése. –A versenyképesség javításának stratégiai eszköze. –Átfogja a K+F tevékenységtől, a megvalósításon keresztül, az értékesítésig terjedő munkafázisokat. Az innováció lényege

14 Az INNOVÁCIÓ tehát a gazdasági fejlődést, növekedést elősegítő komplex, folyamatos megújító tevékenység, melynek végső célja a piaci igények mind teljesebb kielégítésének elősegítése a kutatási eredmények gyakorlati megvalósulása révén. Az innováció lényege

15 OECD irányelvei („Oslo Kézikönyv”) –Termék-innováció: új vagy módosított termék piacra vitele –Eljárás-innováció: a piacra-termelés során alkalmazott új vagy módosított technológia Az innováció lényege

16 AZ INNOVÁCIÓ CÉLJAI Termékinnováció esetén:  a termelésből kivont termék(ek) helyettesítése,  a termékszerkezet bővítése:  a fő gyártási profilon belül,  a fő gyártási profilon kívül,  a piaci részesedés megtartása, netán növelése,  új piacok megnyitása:  belföldön,  külföldön.

17 AZ INNOVÁCIÓ CÉLJAI Eljárásinnováció esetén:  a termelés rugalmasságának javítása,  a termelési költség csökkentése: a bérhányad, a bérhányad, az anyagfelhasználás, az anyagfelhasználás, az energiafelhasználás, az energiafelhasználás, a selejt-arány, a selejt-arány, a tervezési költségek csökkentése révén, a tervezési költségek csökkentése révén,  a munkafeltételek javítása,  a környezetkárosítás csökkentése.


Letölteni ppt "INNOVÁCIÓMENEDZSMENT. A menedzsment szakterületei StratégiaiMarketingProjektTermelésPénzügyi/üzletiMinőségHumánInformációInnovációVáltozás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések