Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár 2006. március 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár 2006. március 17."— Előadás másolata:

1 Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.

2 ÖKO-MARKETING  Környezeti-ökológiai elvárásokat integráló és megvalósulásukat ösztönző magatartás  Olyan felelősségteljes marketing tevékenység, amely a környezetvédelmet fejlesztési és növekedési lehetőségnek tekinti, és érvényre juttatja minden tevékenységi területen

3 ÖKO-MARKETING Direkt Öko-címke Indirekt Zöld közbeszerzés

4 ÖKO-CÍMKE

5 •életútelemzésen alapuló minősítő- tanúsító rendszer •gyártók ösztönzése •felelősségtudat erősítése

6 A védjegyhasználattal kapcsolatos előnyök •nagyobb forgalom •alacsonyabb termelési költség •reklámköltség-megtakarítás •kevesebb környezeti ártalom keletkezik

7 Zöld közbeszerzés Európai Tanács március „A fenntartható fejlődést ösztönző technológiák: Környezettechnológiai Akcióterv az EU számára” ETAP

8 Célkitűzések  környezet hatékonyabb védelme  a versenyképesség javítása  a foglalkoztatottság javítása Meghatározásra került  célok eléréséhez szükséges intézkedések (akciók)  egyes akciók felelősei  határidők  megoldás esetleges alternatívái

9 Magyarország •Nemzeti akcióterv kidolgozása végéig - összhangban a Nemzeti Lisszaboni Akcióprogrammal •Fő célok : - a meglévő, modern technológiák piacra jutásának támogatása - új technológiák kifejlesztése •Több kezdeményezés indult a környezettechnológiák, beruházások támogatására (pl.: SMART)

10 Nemzeti cselekvési terv •Kutatás-fejlesztés •Technológiahitelesítés •Környezeti teljesítmény célok meghatározása •Pénzügyi eszközök mobilizálása •Piaci eszközök alkalmazása •Környezettudatos közbeszerzés előmozdítása •Környezettudatosság növelése, oktatás

11 A zöld közbeszerzés céljai • A kormányzati hivatalok működése járuljon hozzá a fenntartható fejlődés biztosításához •A kormányzati szervek működése legyen környezettudatos •A kormányzat mutasson példát a vállalkozásoknak •Az állam működése legyen olcsóbb

12 Nemzeti akcióterv •A környezettudatos közbeszerzést elősegítő szakmai háttéranyagok kidolgozása „ Vásárlás zölden! Kézikönyv a környezetvédelmi szempontú közbeszerzésről” Problémák→ Megoldások

13 Akcióprogram •szakterületi prioritási sorrend kialakítása •a termékek, szolgáltatások környezetvédelmi szempontú értékelése •információkhoz a széles körű hozzáférés javaslatok kidolgozása december 31.

14 Az öko-címke megkönnyíti a zöld közbeszerzést  A gazdasági szereplőknek nem kell környezetvédelmi szakértőnek lennie, hogy zöld közbeszerzést valósítsanak meg  Biztosak lehetnek abban, hogy az általuk választott termék környezetvédelmi szempontból kedvező tulajdonságokkal rendelkezik  Időt és pénzt takarítanak meg

15 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár 2006. március 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések