Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:"— Előadás másolata:

1 A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás: Élelmiszer minőség és biztonság  Munkaprogram terület: T Teljes élelmiszerlánc  Koordinátor szervezet: „SPES GEIE” konzorcium  Kezdési időpont: Május 1.  Időtartam: 4 év

2 A „TRUEFOOD” projekt céljai (I.)  A fogyasztók érzékeléseinek, elvárásainak és viselkedésének pontos megismerése a hagyományos élelmiszerek biztonsági és minőségi jellemzőivel valamint a hagyományos élelmiszeriparban bevezethető innovációkkal kapcsolatban  Az élelmiszerbiztonságot garantáló innovációk beazonosítása, értékelése és transzferje az ipar részére, különös tekintettel a mikrobiológiai és kémiai veszélyekre  Olyan tápértéket javító innovációk beazonosítása, értékelése és transzferje az ipar részére, melyek egyidejűleg megtartják vagy javítják a hagyományos élelmiszerek fogyasztók által elismert más minőségi jellemzőinek -mint pl.: érzékszervi tulajdonságok, környezeti, etikai kihatások- színvonalát

3 A „TRUEFOOD” projekt céljai(II)  A hagyományos élelmiszerek marketingjének és az ellátási lánc fejlesztésének támogatása  A TRUEFOOD projekt keretében vagy más –az EU, illetve nemzeti kormányok esetleg az ipar által finanszírozott- K+F projektek keretében kifejlesztett innovációk hatékony technológia transzferjének előmozdítása a hagyományos élelmiszeripar számára.

4 A „TRUEFOOD” céljainak összegzése  Az integrált projekt célja a minőség és a biztonság javítása és innovációk bevezetése az európai hagyományos élelmiszer előállító rendszereknél kutatási, demonstrációs, terjesztési és tréning tevékenységeken keresztül.  Olyan tevékenységekre koncentrál, melyek értéknövelést eredményeznek mind a fogyasztók mind pedig a gyártók számára és reális üzleti tervek kidolgozását segítik elő az élelmiszerlánc minden fázisában „az asztaltól → a farmig” megközelítést alkalmazva.

5 A „TRUEFOOD” projekt munkacsomagjai (I)  1. A fogyasztói elvárások, érzékelések és viselkedésmódok „mélyanalízise” a hagyományos élelmiszerekkel és a hagyományos gyártási módszereknél bevezethető innovációkkal kapcsolatban. Az itt nyert információk lehetővé teszik, hogy az élelmiszerlánc tagjai javítsák versenyképességüket azáltal, hogy tevékenységüket jobban összpontosítják a fogyasztói igényekre.  2-3. Olyan innovációk kifejlesztése, melyekkel csökkenthető az élelmiszerbiztonsági kockázat, ezáltal a hagyományos élelmiszerek biztonságába vetett fogyasztói bizalom növelése révén javítják ezen termékek gyártóinak versenyképességét.

6 A „TRUEFOOD” projekt munkacsomagjai (II.)  4. Olyan innovációk kifejlesztése, melyek javítják a hagyományos élelmiszerek tápanyag-összetételét. A fogyasztók részéről kívánatosnak tartott tápértékkel és az egészséggel kapcsolatos előnyös tulajdonságok biztosításán keresztül javítják a hagyományos élelmiszerek gyártóinak versenyképességét.  5. A hagyományos élelmiszerek marketingjét és ellátási lánc szervezetét/teljesítőképességét javító stratégiák kifejlesztése. Ez a munkacsomag hasznosítja az előzőekből nyert információkat új, „hozzáadott értékre” alapozott marketing stratégiák kidolgozásához.

7 A „TRUEFOOD” projekt munkacsomagjai (III.)  7. Bizonyos hagyományos élelmiszerek fogyasztásával összefüggő potenciálisan előnyös egészségügyi hatásokra vonatkozó adatok szolgáltatása és a 2-5. munkacsomagok keretében kifejlesztett innovációk részletes gazdasági és környezeti hatás-elemzése.  6. és 8. A projekt eredményeinek terjesztése, hasznosítása.

8 A projekt eredményeinek terjesztése, hasznosítása A 6. és 8. munkacsomag demonstrációra és tréningre alapozott, jól strukturált technológiai transzfert biztosít a TRUEFOOD hasznosító vállalkozásai és egyéb érdekeltek számára.  Demonstrációk: - Az innovációk kísérleti léptékű bevezetése, értékelése - Kis és közepes méretű vállalatokra alapozott bemutató farm és feldolgozó üzemi hálózat kialakítása  Tréning: - Hagyományos (helyi kurzusok, vállalati tréning napok, farm- és feldolgozó üzem-látogatások, workshopok, konferenciák) -Internetes (távoktatási csomagok)

9 További terjesztési lehetőségek  A TRUEFOOD honlap: Az egyes munkacsomagokért felelős tudományos teamek publikációival  Évenkénti TRUEFOOD kongresszus: - Plenáris ülések – az eredmények és az innovációk szóbeli ismertetése a nem tudományos felhasználói csoportokkal - Poszter szekciók – az egyes munkacsomagok tudományos eredményeinek részletezésével - Workshop szekciók – az aktuális társadalmi és ipari kérdések részletes megvitatására

10 A „TRUEFOOD” haszna a vállalatok számára  Az ismertetett terjesztési és hasznosítási módszerek biztosítják a gyors technológia transzfert és az innovációk gyors alkalmazási lehetőségét.  Az itt kifejlesztett innovációk hozzájárulnak a kis és közepes méretű vállalkozások üzleti pozíciójának javításához azáltal is, hogy gyártmányfejlesztésüket költséghatékonyabb módon hajthatják végre.


Letölteni ppt "A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések