Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati."— Előadás másolata:

1 koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati

2 Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik
egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza a marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. I: Termelési koncepció(felfogásmód) : alapvetően a nagy forgalom, kis haszon elvét kívánja megvalósítnai. Ezen koncepció szerint a fogyasztók széles körben hozzáférhető, olcsó termékeket és szolgáltatásokat részesítik előnyben. Fő hangsúlyt a magas termelékenységre fordítják. Az olcsó termék nem biztos hogy rossz minőségű-hanem korszerű technológiával előállított tömegáru. A marketing célja : az ár leszállítása, mert így a vállalat növelni tudja piaci részesedését. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termelés Cernat Kati

3 Kiindulópont: vállalat Középpontban: termékfejlesztés
II.: Termékkoncepció: Abból a feltételezésből indul ki hogy a fogyasztók a legjobb minőségű. egyedi terméket részesítik előnyben. A fő hangsúly a kiváló minősségű, korszerű, egyedi termékek előállításán van leginkább. A termékkoncepció következtében kialakulhat a „marketing rövidlátás”. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok annyira megkedvelik termékeiket, hogy közben elfelejtik hogy a fogyasztók igényei változnak. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termékfejlesztés Cernat Kati

4 Kiindulópont: vállalat Középpontban:értékesítés, promóció
III.:Értékesítési koncepció: eszerint a fogyasztó bizonytalan , nem tud dönteni, ezért ha magára hagyják nem helyesen választ, azaz nem vásárol eleget.A vállaslkozásoknak rámenősen kell segíteni a fogyasztót. Célja: a hatékony értékesítési és reklámtevékenység. Kiindulópont: vállalat Középpontban:értékesítés, promóció Cernat Kati

5 Kiindulópont: vevők változó igényei
IV.: Marketingkoncepció: E szerint a vállalkozás csak akkor érheti el céljait, ha meghatározza a célpiacok szükségleteit és igényeit. Kiindulópont: vevők változó igényei Középpontban: megfelelő ajánlatok, megfelelő és optimálisan kombinált marketing eszközök kiválasztott célpiacokon a versenytársakénál hatékonyabban értéket teremteni, teljesíteni és közvetíteni Cernat Kati

6 A marketing alapfogalmai
Szükséglet - igény kereslet Piac Termékek, szolgáltatások A marketing alapfogalmai Hasznosság érték és elégedettség Csere, ügyletek, kapcsolatok Cernat Kati

7 Akkor lesz belőle vásárlás (üzleti esemény) ha találkozik a kínálattal
A szükséglet valamilyen hiányérzet, kielégítetlenség (Éhség, szomjúság, alvás, biztonság, szeretet, siker, önmegvalósítás stb.) A szükségletek kielégítésének rangsora van. a Marketing nem teremti, már előtte is léteznek – MASLOW A vásárlások többféle szükségletet is kielégíthetnek egyszerre. A szükségletek objektívek Az igény a szükséglet tárgyiasult formája, a hiány kielégítésének megfogalmazása Szükséglet +információ = igény Tudatos. Konkrét. Kulturális, társadalmi, természeti stb. tényezők által meghatározott (ugyanazt a szükségletet többféleképpen is ki lehet elégíteni A kereslet a piacon ténylegesen megjelenő igény Igény + vásárlóerő + vásárlási szándék Akkor lesz belőle vásárlás (üzleti esemény) ha találkozik a kínálattal Cernat Kati

8 Termékek, szolgáltatások
Termék: az emberek a szükségleteikből fakadó igényeiket termékekkel elégítik ki (termék lehet egy szolgáltatás is). A termék átfogja mindazt, amely valamely szükséglet, igény kielégítésre felkínálható. A marketing feladata nem a termék jellemzőinek bemutatása, hanem a termékben foglalt előnyök eladása. szolgáltatás: helyettesíthető, megfoghatatlan, elválaszthatatlan, ingadozik, romlékony, differenciálatlan. . Cernat Kati

9 Hasznosság érték és elégedettség
Hasznosság: a fogyasztók választanak a széles termékkörből, a választás alapja a hasznosság. A fogyasztó felméri, hogy szükségleteinek kielégítése szempontjából számára az egyes termékek mennyire hasznosak. Érték: ha egy termék több értéket képvisel, mint egy másik, akkor azt feltételezzük, hogy többet tud nyújtani az áráért. Az érték és a hasznosság ellentétes irányú is lehet, pl.: lehet, hogy nekem hasznosabb egy kis városi diesel autó, mint egy drága Porsche. Cernat Kati

10 Csere, ügyletek, kapcsolatok –
Csere az érdekelt felek közötti tranzakció ( amelyben nem szükségszerüen van jelen a pénz ) Ügylet: két fő közötti értékcsere. Kapcsolatok: a jó marketing igyekszik hosszú távra szóló, bizalomra építő kapcsolatokat kiépíteni (eszközei: kiváló minőségű, megfelelő szolgáltatási hátterű, tisztességes vételárú, termékadás). Piac - a tömeges és rendszeres árucsere területe, az adás-vételek, árucserék összessége, a kereslet és a kínálat találkozási pontja Cernat Kati

11 Cernat Kati


Letölteni ppt "Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések