Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Cernat Kati koncepció. Cernat Kati • Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Cernat Kati koncepció. Cernat Kati • Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza."— Előadás másolata:

1 Cernat Kati koncepció

2 Cernat Kati • Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza a marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. •I: Termelési koncepció(felfogásmód) : alapvetően a nagy forgalom, kis haszon elvét kívánja megvalósítnai. Ezen koncepció szerint a fogyasztók széles körben hozzáférhető, olcsó termékeket és szolgáltatásokat részesítik előnyben. Fő hangsúlyt a magas termelékenységre fordítják. Az olcsó termék nem biztos hogy rossz minőségű-hanem korszerű technológiával előállított tömegáru. •A marketing célja : az ár leszállítása, mert így a vállalat növelni tudja piaci részesedését. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termelés

3 Cernat Kati •II.: Termékkoncepció: Abból a feltételezésből indul ki hogy a fogyasztók a legjobb minőségű. egyedi terméket részesítik előnyben. A fő hangsúly a kiváló minősségű, korszerű, egyedi termékek előállításán van leginkább. A termékkoncepció következtében kialakulhat a „marketing rövidlátás”. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok annyira megkedvelik termékeiket, hogy közben elfelejtik hogy a fogyasztók igényei változnak. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termékfejlesztés

4 Cernat Kati •III.:Értékesítési koncepció: eszerint a fogyasztó bizonytalan, nem tud dönteni, ezért ha magára hagyják nem helyesen választ, azaz nem vásárol eleget.A vállaslkozásoknak rámenősen kell segíteni a fogyasztót. Célja: a hatékony értékesítési és reklámtevékenység. Kiindulópont: vállalat Középpontban:értékesítés, promóció

5 Cernat Kati •IV.: Marketingkoncepció: E szerint a vállalkozás csak akkor érheti el céljait, ha meghatározza a célpiacok szükségleteit és igényeit. Kiindulópont: vevők változó igényei Középpontban : megfelelő ajánlatok, megfelelő és optimálisan kombinált marketing eszközök kiválasztott célpiacokon a versenytársakénál hatékonyabban értéket teremteni, teljesíteni és közvetíteni

6 Cernat Kati A marketing alapfogalmai Szükséglet - igény kereslet Termékek, szolgáltatások Csere, ügyletek, kapcsolatok Piac Hasznosság érték és elégedettség

7 Cernat Kati  A szükséglet valamilyen hiányérzet, kielégítetlenség (Éhség, szomjúság, alvás, biztonság, szeretet, siker, önmegvalósítás stb.) A szükségletek kielégítésének rangsora van. -a Marketing nem teremti, már előtte is léteznek – MASLOW - A vásárlások többféle szükségletet is kielégíthetnek egyszerre. - A szükségletek objektívek  Az igény a szükséglet tárgyiasult formája, a hiány kielégítésének megfogalmazása Szükséglet +információ = igény •Tudatos. Konkrét. •Kulturális, társadalmi, természeti stb. tényezők által meghatározott (ugyanazt a szükségletet többféleképpen is ki lehet elégíteni  A kereslet a piacon ténylegesen megjelenő igény •Igény + vásárlóerő + vásárlási szándék  Akkor lesz belőle vásárlás (üzleti esemény) ha találkozik a kínálattal

8 Cernat Kati •Termékek, szolgáltatások •Termék : az emberek a szükségleteikből fakadó igényeiket termékekkel elégítik ki (termék lehet egy szolgáltatás is). A termék átfogja mindazt, amely valamely szükséglet, igény kielégítésre felkínálható. A marketing feladata nem a termék jellemzőinek bemutatása, hanem a termékben foglalt előnyök eladása. szolgáltatás: helyettesíthető, megfoghatatlan, elválaszthatatlan, ingadozik, romlékony, differenciálatlan..

9 Cernat Kati •Hasznosság érték és elégedettség •Hasznosság: a fogyasztók választanak a széles termékkörből, a választás alapja a hasznosság. A fogyasztó felméri, hogy szükségleteinek kielégítése szempontjából számára az egyes termékek mennyire hasznosak. •Érték: ha egy termék több értéket képvisel, mint egy másik, akkor azt feltételezzük, hogy többet tud nyújtani az áráért. Az érték és a hasznosság ellentétes irányú is lehet, pl.: lehet, hogy nekem hasznosabb egy kis városi diesel autó, mint egy drága Porsche.

10 Cernat Kati •Csere, ügyletek, kapcsolatok – Csere az érdekelt felek közötti tranzakció ( amelyben nem szükségszerüen van jelen a pénz ) Ügylet : két fő közötti értékcsere. Kapcsolatok: a jó marketing igyekszik hosszú távra szóló, bizalomra építő kapcsolatokat kiépíteni (eszközei: kiváló minőségű, megfelelő szolgáltatási hátterű, tisztességes vételárú, termékadás). • Piac - a tömeges és rendszeres árucsere területe, az adás-vételek, árucserék összessége, a kereslet és a kínálat találkozási pontja

11 Cernat Kati


Letölteni ppt "Cernat Kati koncepció. Cernat Kati • Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza."

Hasonló előadás


Google Hirdetések