Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Köz- és zártterületi reklámok Készitette: Fajka Melitta és Zeng Fanni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Köz- és zártterületi reklámok Készitette: Fajka Melitta és Zeng Fanni."— Előadás másolata:

1 Köz- és zártterületi reklámok Készitette: Fajka Melitta és Zeng Fanni

2 Közterületi reklámok  Nagy publicitású  Presztizsérték nem magas  Befogadói szituáció kedvezőtlen  Alapvető funkciója: figyelemfelkeltés, emlékeztetés  Technikai korlátjai ellenére a legváltozatosabb médium  Szegmentálás terület szerint lehetséges  1 fő elérési költsége alacsony Közterületi reklámokba tartoznak mindazon reklámeszközök, amelyek közforgalmú helyeken (utcákon,tereken, országúton stb.. )és arra közlekedő emberekre igyekeznek hatást gyakorolni FOGALMA JELLEMZ Ő I

3 Közterületi reklámok fajtái: Fajtái: • Hagyományos falragaszok • Óriásplakátok • Forgóprizmás berendezések • City-light plakátok • Plakáthengerek • kandeláberreklámok Szöveg Legyen rövid, tömör, olvasható, érthet ő és áttekinthet ő A plakát szövege és tartalma legyenek összhangban egymással Óriásplakátok esetén a márkanév ne kerüljön az alsó képmezőbe Hosszabb szöveg esetén különböző betűméret és bet ű típus alkalmazása szükséges Kép • Legyen figyelemfelkeltő • Grafika alkalmas hogy a valóságot ábrázolja de arra is hogy a valóságot torzitsa • Fotó a valóságot hitelessen mutatja be • A szin lehetőséget ad az egész plakát vagy egy részének a kihangsúlyozására Plakát hatáselemei

4 Plakát el ő nyei és hátrányai ElőnyeiHátrányai Nem lehet kikapcsolni, nem lehet átlapozni Előszeretettel rongálják, át-vagy felülragasztják Széles a publicitása, mivel az utcán vanElőállítási ideje miatt nem vethető be azonnal Területileg jó irányíthatóKét hétnél hosszabb ideig élő témák esetén alkalmazható Tartósan hatAz A/1 és kisebb méretű plakátok rengetegéből csak a legfeltűnöbbek tudnak kiemelkedni Ingerszegény környezetben nagyon erős a figyelemfelkeltő hatása A méret növelésével hatása sokszorozható Felülragasztással aktualizálható

5 További fajtái Festett táblák: Lényegében tartós plakátok, amelyek hosszabb időszakra készültek Tűzfalak: A tűzfalreklámok kiválóan alkalmas a közlekedési eszközökön utazók figyelmének megragadására Fényreklámok: A fényreklám a modern városkép legjellegzetesebb színfoltja. Tükrözi egy gazdaság, egy ország piaci színvonalát, gazdagságát, fejlettségét. Közlekedési reklámok: A tömegközlekedési eszközökön elhelyezett, valamint a közlekedéshez kapcsolódó objektumokon található reklámok tartoznak ide

6 Egyéb közterületi reklámok Cégér: a fal síkjából és a közlekedési irányra merőlegesen kiemelkedő, üzletet reklámozó változatos formájú táblák Zászló: általában különböző eseményekhez, akciókhoz veszik igénybe Aszfaltfestés: gyakran használják boltok beterelő reklámjaihoz Szendvicsember: a nyakba akasztott két plakáttal sétáló ember. Molinó: speciális szövetre festett reklám Épitési reklámháló: épitési állványzatokon reklámmal ellátott védőháló. Légi reklámok: ide tartozik a repülővel vontatott transzprarensek, vagy újabban reklámozott termék óriás makettje, a hőlégballonok.

7 Zárterületi reklámok A zártterületi médiumok olyan reklámeszközök, amelyek valamilyen közület vagy magánszemély tulajdonában lévő területeken kerülnek kihelyezésre. Jellemzői: • Jól irányíthatók • Adott területen többször is hatnak • A reklámüzenet jobban bevésődik

8 Zártterület ű eszközök fajtái Kisplakátok Olyan kisméretű plakátok, amelyek szűk, zárt térben alkalmazhatók. Pl.: bevásárlókocsikban, pénztárak felett stb.. Vitrinek A kirakat szerepét töltik be olyan helyeken, ahol egyes termelők, szolgáltatók potenciális vagy tényleges vevői nagy számban előfordulnak. Pl.: repülőtéren, szállodákban, színházakban Diaporáma-multivizófal-videofal A diaporáma egy felületre kettő vagy több vetítővel sugározott kép. A multivizófal megsokszorozott diaporáma képfelülettel. A videofal televíziókból felépített felület, amelyen az egyes monitorokon lehet azonos vagy eltérő kép, sőt lehetséges, hogy az összes monitor ad egy összefüggő képet.

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29


Letölteni ppt "Köz- és zártterületi reklámok Készitette: Fajka Melitta és Zeng Fanni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések