Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Piac szegmentáció I lecke

3

4 Piac: a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési lehetőséget jelent. Magában foglalja: A piaci szereplőket eladók vevők/fogyasztók és közöttük fennálló kapcsolatokat, működési elveket Piac fogalma, piaci szereplők

5 Szegmentum, szegmentálás fogalma Szegmentum: a piac egyedi sajátosságokat mutató csoportjai Szegmentálás: a piac megismerését célzó és azt homogén részekre osztó eljárás

6 A piacszegmentáció A piac megismerését célzó és azt homogén részekre osztó eljárás. Szegmentum: –A piac homogén csoportjai (piaci részek) A „JÓ” szegmentum: –Gazdaságos méretű –Mérhető jellemzőkkel leírható –Marketingeszközökkel elérhető –Hosszú távon stabil

7 Szegmentumok képzésének alapvető feltételei Mérhetőség Elérhetőség Kezelhetőség Időbeli stabilitás

8 A piac meghatározása Szegmentációs ismérvek meghatározása A szegmentumok kialakítása Elemzés A piacszegmentáció lépései

9 NEM KELL SZEGMENTÁLNI, HA: teljesen homogén a piac, túl kicsi a piac, néhány meghatározó vásárló uralja a piacot, egyedi terméket/szolgáltatást igényel a piac résztvevő.

10 A piacszegmentáció ismérvei Szegmentációs ismérvek: A) Alapváltozók Földrajzi Demográfiai Gazdasági Magatartási B) Leíró változók

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések