Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Company LOGO STP marketing. Szegmentáció a gyakorlatban m a r k e t i n g 1 2 3 4 5 Szegmentáció Szegmentáció Célcsoportképzés Célcsoportképzés Célcsoportképzési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Company LOGO STP marketing. Szegmentáció a gyakorlatban m a r k e t i n g 1 2 3 4 5 Szegmentáció Szegmentáció Célcsoportképzés Célcsoportképzés Célcsoportképzési."— Előadás másolata:

1 Company LOGO STP marketing

2 Szegmentáció a gyakorlatban m a r k e t i n g Szegmentáció Szegmentáció Célcsoportképzés Célcsoportképzés Célcsoportképzési stratégiák Célcsoportképzési stratégiák Pozicionálás Pozicionálás STP

3 SSegmentation SSzegmentáció TTargeting CCélcsoportképzés PPositioning PPozicionálás

4 Célpiaci marketing 11. Meg kell határozni a szükségleteik és preferenciájuk szerint eltérő fogyasztói csoportokat. 2. Ki kell választani azt, vagy azokat a szegmentumokat, amely(ek) a vállalat számára fontos(ak). 3. A kiválasztott szegmentum(ok) számára kommunikálni kell a vállalat ajánlatának megkülönbözető előnyeit. KOTLER

5 Szegmentáció FFogalma Marketing tervezést szolgáló módszer, a piac megismerését célzó és azt homogén részekre osztó eljárás, amely lehetővé teszi a marketingakciók hatékony végrehajtását. FFolyamata Piac meghatározása A szegmentálás alapjául szolgáló ismérvek meghatározása A szegmentumok kialakítása A szegmentumok elemzése

6 SZEGMENTÁCIÓ AA szegmentumoktól elvárt tulajdonságok MMinél nagyobb homogenitás JJó azonosíthatóság EElkülöníthetőség MMérhetőség MMegfelelő nagyság EElérhetőség IIdőbeli stabilitás

7 SZEGMENTÁCIÓ Szegmentációs ismérvek Földrajzi tényezők (régió, város és vonzáskörzete, településméret, úthálózat) Társadalmi-demográfiai tényezők (életkor, nem, képzettség, foglalkozás, családnagyság, vallás, kultúráltság, nyelv, etnikum) Gazdasági tényezők (jövedelem, vagyon, lakáshelyzet) Pszichológiai tényezők ( életstílus, életnorma, motivációk, attitűd, hobby) Termékhez kapcsolódó (árérzékenység, márkahűség, image-hűség)

8 Célcsoportképzés RRossz célcsoportmeghatározások: ""mindenkinek szól a termékünk, mindenkinek szüksége van a szolgáltatásunkra" "a veterán autók tulajdonosainak és a modern soklóerős motorok gazdáinak akarunk eladni„ "minden kisvállalkozásnak szüksége van marketing tanácsadásra„ A jó célcsoportmeghatározás: ""családos, maximum 35 éves férfiak, akik jellemzően városi lakosok, alkalmazottak, középkategóriás autójuk van és fontos számukra a gyerekek biztonsága" "" azok a kisvállalkozók, akik aktívan építik üzleti kapcsolatrendszerüket, évente beindítanak egy-egy új üzletágat és szerződéseiket ügyvéddel hagyatják jóvá"

9 Célcsoportképzés AA vállalat kiválasztja a számára megfelelő szegmentumot/szegmentumokat, és azt a marketing tevékenység középpontjába állítja.

10 Célcsoportképzés AA szegmentumok kiválasztásának szempontjai: AAz egyes szegmentumok mérete és jövőbeni növekedése AA versenytársak száma és ereje az adott szegmentumban HHelyettesítő termékek az adott szegmentumban

11 Célcsoportképzés  Célcsoportképzési stratégiák Differenciálatlan (tömegmarketing) Differenciált Koncentrált Résmarketing

12 Célcsoportképzési stratégiák Differenciálatlan (tömegmarketing) a vállalat ugyanazt a terméket ugyanolyan módon kínálja valamennyi vevőjének - egyetlen marketing mix - pl tömegáruk esetén - olcsó - bizonytalan piac PIAC Marketingkutatás Marketing mix VÁLLALAT „Bármilyen színű lehet az autó, ha a színe fekete” Henry Ford

13 Célcsoportképzési stratégiák Differenciált marketing a vállalat több kiaknázható szegmenst azonosít, elérésükhöz eltérő stratégiát, illetve eltérő marketingeszközöket dolgoz ki. Szegmens 1 Szegmens 2 Szegmens 3 VÁLLALAT M a r k e t i n g m i x 1 M a r k e t i n g m i x 2 M a r k e t i n g m i x 3 - biztosabb találat - magasabb költségek

14 Koncentrált marketing a vállalat kizárólag egy szegmentumra összpontosít (fogas csapda elve) Szegmens 2 VÁLLALAT Marketing mix Célcsoportképzési stratégiák

15 Célcsoportképzés Piaci rés: (niche) a piac annyira szétszabdalt, hogy minden egyes fogyasztó másféle megközelítést igényel. Ekkor egészen egyedi szintre kell lebontani a vásárlók megcélzását, valamennyiük számára testreszabott ajánlatokkal. Olyan kisméretű szegmentum, amelynek egyedi igényeit más vállalat még nem, vagy nem megfelelően elégíti ki.

16 Piaci rés keresése 1.A vállalat keresi a piaci rést cinke magatartás 2. A vállalat piaci rést csinál harkály magatartás

17 A szegmentációs formák összehasonlítása Differenciálatlan DifferenciáltKoncentrált CélpiacFogyasztók széles köre Több fogyasztói csoport Egy fogyasztói csoport TermékNéhány termék Elkülönített márkák Egy termék ÁrEgy árKülönböző árak Egy árlista ÉrtékesítésMindenholSzegmensen- ként eltérő Speciális üzletek KommunikációTömegmédiaSzegmensen- ként eltérő A szegmensnek megfelelő

18 Pozicionálás  Fogalma Adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása és ennek a vevőkben való tudatosítása. Lépései: 1.A lehetséges versenyelőnyök meghatározása 2.A legjobb versenyelőny(ök) kiválasztása 3.A vevőkben való tudatosítás szlogen

19 Pozicionálási stratégia  Hibák Alulpozicionált (lényegtelen jellemző kiemelése) Túlpozicionált ( a kialakított képhez a vevő megfizethetetlen árat társít) Túl sok állítás Nem hihető

20 Szegmentáció a fogkrémek piacán különböző fogyasztói elvárások Érzékelő szegmens Társasági szegmens Aggódó szegmens Független szegmens Termékelőny Íz, megjelenés Fehérítő hatás Fogszuvaso dás megelőzése Ár DemográfiaGyerekekTinédzserekNagy - családok Férfiak ÉletstílusÉletélvezőkAktívak Konzervatív értékrendűek Meggyőződ ésesek

21 Szegmentáció a fogkrémek piacán elvárt előny alapján

22 Négyszintű mikromarketing 11. Szegmentációs marketing ccél a szegmensek meghatározása, a megcélzandó kiválasztása rrugalmas piaci ajánlat •a•alapmegoldás •v•választható opció

23 22. Szegletmarketing (niche) nniche, (szeglet) •k•különleges igények • fogyasztói hajlandóság felár megfizetésére •j•jelentős profit •v•versenytársak száma alacsony •(•(Progressive gépjármű-biztosító: biztosítás a korábban balesetet okozó sofőröknek)

24 Négyszintű mikromarketing  3. Lokális marketing  helyi vevőcsoportok igényeinek, szükségleteinek megfelelően alakított marketingprogramok  a fogyasztók személyes megszólítása  élménymarketing

25 Négyszintű mikromarketing 44. Tömeges személyre szabás eegyszemélyes szegmentum (Acumins internetes vitamingyártó cég- a vevők által megrendelt „személyre szabott” tabletták) Az egyes ember, mint célpont kezelése One - to - one marketing


Letölteni ppt "Company LOGO STP marketing. Szegmentáció a gyakorlatban m a r k e t i n g 1 2 3 4 5 Szegmentáció Szegmentáció Célcsoportképzés Célcsoportképzés Célcsoportképzési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések