Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Basic marketing 11. Dr. Piskóti István Marketing Intézet Piacszegmentálás - pozicionálás  -marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Basic marketing 11. Dr. Piskóti István Marketing Intézet Piacszegmentálás - pozicionálás  -marketing."— Előadás másolata:

1

2 Basic marketing 11. Dr. Piskóti István Marketing Intézet Piacszegmentálás - pozicionálás  -marketing

3 Piacszegmentálás A piac egyedi keresleti sajátosságokat mutató csoportjait szegmentumnak, a piac megismerését célzó és azt homogén - a marketingakciók gazdaságos végrehajtását lehetővé tevő - részekre osztó eljárást szegmentálásnak nevezzük.  -marketing

4 Piacszegmentálás a marketingtervezést megalapozó lépés, stratégia-végrehajtást tartalmazó kategória a szegmentumok közötti eltérés legyen a legnagyobb, a szegmentumon belüli különbség a legkisebb, mikor nem kell szegmentálni ?  -marketing

5 A piacszegmentálás lépései A piac meghatározása A szegmentálás alapjául szolgáló ismérvek meghatározása A szegmentumok kialakítása 4. Szegmentumok elemzése  -marketing

6 Szegmentációs ismérvek ami alapján keresleti különbség mutatható ki, s homogén viselkedésűeket eredményez, alapváltozók: (oksági kapcsolat alapján) területi: lakóhely típusa, tájegység, településméret demográfiai: életkor, nem, családméret, családi életciklus, vallás, nemzetiség, társadalmi-gazdasági: foglalkozás, végzettség, jövedelem, magatartási: termékhasználat, márkahűség, személyiségjegy, leíró változók : (elérés lehetőségének megteremtése) médiahasználat,  -marketing

7 Szegmentációs követelmények mérhetőség, (pl. öko-tudatosság...) megkülönböztethetőség, elérhetőség, ( milyen marketinggel érhető el ?) időbeli stabilitás, ( meddig jelent lehetőséget ?)  -marketing

8 Pozícionálás intuíció + kutatómunka Szegmentáció Célpiacok kiválasztása (vonzerő + képességek) Pozícionálás - pozícionálási lehetőségek - koncepció + tudatosítása  -marketing

9 Célcsoport kiválasztása célcsoport (célpiac) képzésén azt a folyamatot értjük, amikor kiválasztjuk a számunkra megfelelő szegmentumokat, s azt a marketing tevékenységének középpontjába állítjuk. kezelhetőség, gazdaságosság, kellően nagy, piackezelés stratégiai típusai  -marketing

10 Piackezelési stratégiai típusok tömegmarketing (TM) differenciált marketing (DM) koncentrált marketing (KM) egyéni marketing (EM)  -marketing

11 Pozícionálás egy adott piacon, szegmensben, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása és ennek a vevőkben való tudatosítása más, jobb a pozícionálás alapjai  -marketing

12 Pozícionálás alapjai pl. terméktulajd.VOLVObiztonság minőség / árPLUSmegtakarítás felhasz.ter. Calcium plusszénanátha ellen felh. személy Johnson+Johnson bébisampon földr.területbortokaji bor  -marketing

13 A marketingstratégia alapkérdései Marketing alapjai 12. Dr. Piskóti István

14 Marketingstratégiai szakmai megközelítések a marketingstratégia egy funkcionális stratégia a többiek sorában, mely a vállalkozások magasabb szintű stratégiájának megvalósítására hivatott, Szerepe mégis sok tekintetben egyedülálló. A marketing – bár csupán egy funkciót testesít meg – az első az egyenlők között A marketingstratégia nem csak funkcionális stratégia, hanem a vállalkozások stratégiai tervezésének lényege, szakmai magja.

15 Misszió Piac- és üzl.ter. definiálás Strat.irányok és erőforrásallok. Költségvetés Üzl.területi célok és strat. Piaci résztv. stratégiák Piacválasztás Eszközcélok Eszközintézkedés Eszközök költségvetése Strat. vállalati tervezésStrat. marketingtervezésOperatív. marketing tervezés

16 A stratégiai marketing fejlődése

17 A stratégiai marketing tehát egy evolúciós stratégiai menedzsmentben teljesedik ki, melynek lényege a vállalat, vállalkozás és a változó, dinamikus piaci környezet közötti kapcsolat, alkalmazkodás megteremtése, azaz -a vállalat hosszú távú fejlődésének irányítása, koordinációja, -a cég koncepcionális „önképének” meghatározása, -inspiráló, ésszerű „vezérelvek”, stratégiai magatartási elvek rögzítése, meghatározása, stratégiai programok kialakítása és realizálása.

18

19 Stratégiai célképzés folyamata Környezet- elemzés és prognózis (kockázatok, kritikus sikertényezők) Vállalatelemzés és prognózisok (relatív erős és gyenge pontok) Kulturális jellemzők, vállalatvezetési vezérelvek (elérendő célok) Előnyös piaci lehetőségek (a kritikus sikertényezők és a vállalatpotenciál egyeztetése mi elérhető ? ) A cég társadalmi kötelezettségei ( mi tehető meg ?) Stratégiai távlatok és vállalati elvek (értelmes célok)

20 Marketingstratégiák rendszerezése parciális megközelítés Ansoff (termék- piaci) Kotler (piacvezető, kihívó, követő, részpiaci) Porter (versenystratégiák,) Gilbert-Strebel (outpacing strat.) integrált megközelítés Becker 1992 (üzleti terület, piacösztönzés, piacfelosztás, piac- kiterjedés ) Backhaus 1992 Haedrich-Tomczak 1990.

21 A parciális stratégiák mellett/helyett az integrált marketingstratégiai megközelítés érvényesítése kínál gyakorlati eredményeket, sikereket.

22 Parciális stratégiák Ansoff (termék-piaci) Kotler (piacvezető, kihívó, követő, részpiaci) Porter (versenystratégiák,) Gilbert-Strebel (outpacing strat.) Harrigan …

23 Ansoff-mátrix termék újrégi piac új régi

24 Kotler piacvezető, kihívó, követő, részpiaci

25 Időstratégiák Úttörő Korai követő Kései követő Me-too Részpiaci követő

26 Porter 1983.

27

28 Integrált stratégiai megközelítés Meffert nyomán


Letölteni ppt "Basic marketing 11. Dr. Piskóti István Marketing Intézet Piacszegmentálás - pozicionálás  -marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések