Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Politikai marketing – kampánystratégiák. A szolgáltatási marketing és politikai marketing: azonosságok és különbségek. marketing – cserefolyamat, amelynek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Politikai marketing – kampánystratégiák. A szolgáltatási marketing és politikai marketing: azonosságok és különbségek. marketing – cserefolyamat, amelynek."— Előadás másolata:

1 Politikai marketing – kampánystratégiák

2 A szolgáltatási marketing és politikai marketing: azonosságok és különbségek. marketing – cserefolyamat, amelynek két szereplője van:  eladó (üzleti vállalkozás): – aki termékét / szolgáltatását pénzért kínálja  a vevő (üzletfél): – aki ezt pénzért megveszi, „elcseréli”.

3 A marketingstratégia négy összetevője: 1.a termék (vagy szolgáltatás) 2.az eladást ösztönző kampány (promotional campaign) 3.az árazás 4.terítés, elosztás (az áru eljuttatásának módja a termelőtől a fogyasztóig) !A marketing a termék-innováció szükségletfelmérésre alapozott megközelítése, amelynek alapja a piaci információ és célja a kutatás és fejlesztés segítése!

4 Politikai marketing A politikai marketing két elterjedt megközelítése: – a jelölt, mint mosópor, azaz ugyan úgy „viszik piacra” mindkettőt. – Bruce Newman szerint: a jelölt a szolgáltatásnyújtó, s ennek megfelelően kell piacra vinni. Newman: a szolgáltatási marketing nem ugyanaz, mint a termékmarketing. Mivel:  a szolgáltatások nem kézzelfogható dolgok, variábilisak (szolgáltatótól függően változik a minőségük)

5 Politikai marketing Továbbá:  romlandók (nem raktározhatók el, mint a termékek)  nem elválaszthatók (nem különíthető el a szolgáltató és a szolgáltatás) A politikában a cserefolyamat szereplői: a jelölt, aki politikai vezetőerőt (leadership) ajánl cserébe a polgárok szavazatáért. – a választási program (campaign platform) is és a marketing is közvéleménykutatásokat igényel, ezek eredményeire épít. – ugyan így: a jelölt megfelelő imázsának az alakítása is folyamatos közvéleménykutatásokra épül.

6 Politikai marketing 3 különbség a piaci marketing és a politikai marketing között: 1.eltér az alapfilozófiájuk:  üzleti cél: profitmaximalizálás  politikai cél: a demokrácia sikeres működtetése 2.a „győzelem” mértéke is eltérő:  üzleti: hatalmas különbségek vannak  politikai: a győzelem nagyon kis (rész)százalékokon is múlhat

7 Politikai marketing 3. a „marketing-eljárás” alapja is különböző:  üzletben: a tettek alapja a piackutatás  politikában: gyakran a jelölt életfilozófiája, nézetei határozzák meg, milyen mértékben épüljön / épülhet a kampány a közvéleménykutatások eredményeire. Ugyanakkor jelentős hasonlóságok is vannak: – mindkét esetben bevált marketingmódszereket alkalmaznak: pl. marketingkutatás, piacszegmentálás, a célpiacok kijelölése (targeting), a pozicionálás, a stratégia kidolgozása és a megvalósítása

8 Politikai marketing – a szavazók „fogyasztóként” kezelhetők – jellemző a verseny, és a győzelem hasonló megközelítést igényel (bár eltérő dolgot jelent a két területen). A politikai marketing modellje egységbe ötvözi a marketing- és a politikai kampányt. !a „lelke” – a marketingkampány!

9 Politikai marketing A marketingkampány három fő része: 1.a piac (szavazóbázis) szegmentálása 2.a jelölt pozicionálása 3.a stratégia kidolgozása és megvalósítása 1. szakasz: szavazók – csoportok – megfelelő üzenet. 2. szakasz: többlépcsős folyamat: kezdet: saját jelölt erőssége – ellenfél gyengéje következő: a célpiac kijelölése az egyes választói üzenetek célközönsége – több stratégiai kérdés

10 Politikai marketing – megszületik a jelölt imázsa (a média segítségével) – a folyamat végeredménye: a jelölt „pozicionálása”. 3. szakasz: az ún. „4P”: – a marketingstratégiák azon komponensei, amelyet a jelölt kiválasztott pozíciójának erősítésére használnak: – termék (product) – alsó szintű erőfeszítések, „toló marketing” (push marketing) – médiaszereplések, azaz „húzó marketing” (pull marketing) – közvéleménykutatások (polling)

11 Politikai marketing A politikában a választási program a termék. Ahhoz tehát, hogy a jelölt sikeres legyen, nemcsak önmagát kell „eladnia”, hanem a választási programot is. A választási program – a kampány során finomodik. A választási programot és önmagát, a jelölt két csatornán keresztül próbálja elfogadtatni:  a „toló marketinggel”, mely megfelel a termékelosztásnak, azaz disztribúciónak.  a médiaszereplésekkel: tv, rádió, újság, stb.

12 Politikai marketing A marketingkampány a politikai kampánnyal egyidejűleg / párhuzamosan halad, célja, hogy a jelöltet sikerre vigye. A marketingnek a politikában való térnyerésével a jelölt fókusza fokozatosan változott a „pártnézőponttól” a „terméknézőpont”, majd az „eladásszempont” és végül a „marketingnézőpont” irányába.

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Politikai marketing – kampánystratégiák. A szolgáltatási marketing és politikai marketing: azonosságok és különbségek. marketing – cserefolyamat, amelynek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések