Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MARKETING REKLÁM SALES. VEVŐKÖR MEGHATÁROZÁSA IGÉNYEK FELMÉRÉSE Hagyományosan tervezett Interaktívan tervezett.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MARKETING REKLÁM SALES. VEVŐKÖR MEGHATÁROZÁSA IGÉNYEK FELMÉRÉSE Hagyományosan tervezett Interaktívan tervezett."— Előadás másolata:

1 MARKETING REKLÁM SALES

2 VEVŐKÖR MEGHATÁROZÁSA IGÉNYEK FELMÉRÉSE Hagyományosan tervezett Interaktívan tervezett

3 ANYAGI TERMÉKEK SZELLEMI TERMÉKEK SZOLGÁLTATÁSOK ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK

4 ÁR 1.Az elektronikus vállalat olcsóbban állíthatja elő, szállíthatja le a terméket, reklámjában is jelentős megtakarításokat érhet el (az internetes reklám olcsóbb pl. az óriásplakátnál), és az így keletkező kölcségcsökkenést érvényesítheti az árban, hogy növelje vevőkörét. 2.Az igazi digitalizált termékek piaca nem függ a gyártó és a vevő távolságától, tehát a vevő a világ bármely pontjáról megveheti pl. a szükséges szoftvert. Az árképzésben tehát az online marketingnek a világpiaci konkurenciát is figyelembe kell vennie, nemcsak a helyi célközönség igényeit. 3.A közvetítő kereskedők kikapcsolása is költségmegtakarítással jár, ami megosztható a vevővel. ÁR-RUGALMASSÁG

5 A marketing régi és új felfogása

6 INTERAKTÍV MARKETING 5i - felkeltsük a vevő érdeklődését, bőven adjunk információkat számára - interaktív kapcsolatba kerüljünk vele, megismerve igényeit - lehetőleg alkalmazkodjunk individuális (egyéni) igényeihez, - izgalomban tartsuk, hogy vissza-vissza térjen hozzánk újabb információkért - és integráljuk az egyéni igényeket a termékbe, szolgáltatásba. Bock és Senné

7 Attention (Figyelem) Interest (Érdeklődés) Desire (Vágy) Action (Cselekvés) A MEGISMERT SZÜKSÉGTŐL A VÁSÁRLÁSIG

8 B2BB2C Need (Szüks) SzakmaiCselekvésből mért Action (Cselekv) TervezésSokféle késztermék Information (Inf.) AdatbázisSok termék info Attraction (Vonzerő) KommunikációIdeális termékkínálat Reaction(Reakció) Szolg. csomag Gyors Igen v. Nem Satisfaction (Elég.) FenntartásFenntartás MARKETING LÉPÉSEK

9 TermékÁrTerjesztésEladás helye Formatervezés Minőség Jellemzők Anyagok Csomagolás Értékesítés előtti/alatti és utáni szolgáltatás Hasznosság Temék / szolgáltatás ára Fizetési feltételek Árengedmé nyek Szolgáltatás és alkatrész árak Image Szemtől- szembeni értékesítés Telefonon, interneten keresztüli értékesítés Névre szóló küldemények Kiállítások Különleges bemutatók Hirdetések Kiskereskedelm i Nagykereskedel mi Névre szóló küldemények Internetes rendelés Telefonos rendelés Forgalmazók A gyakori szállítóhelyek meghatározása A siker a marketing mix elemeinek egyensúlyán alapszik. MARKETING MIX

10 REKLÁM ALAPÚ Levelezési szolgáltatások Ingyenes levelezői listák szponzorálása Hírlevelek WEB Banner Partner program Szponzorálás PR cikk Egyéb AZ ÁR, A MÉRÉS, A KORREKCIÓ KÉRDÉSEI

11 PUBLIC RELATIONS PR 29% EGYSZERŰSÍTŐK (Férfi, utál vásárolni) 8% SZÖRFÖLŐK (A legújabbat keresi) 8% ALKUDOZÓK (Nehéz ügy, kezelhető) 36% KOMMUNIKÁLÓK (Ideális alany) 15% RUTINOSAK (Lehetetlen partner) 4% SPORTOSAK (Lehetetlen partner)

12 1. A környezeti feltételek helyes elemzése 2. A versenyelőnyök megfogalmazása a vállalati értéklánc elemzésével 3. A versenyterület kiválasztása 4. Az üzleti célok elérését szolgáló tervek kidolgozása MARKETING STRATÉGIA

13 MARKETING ELEMEK Zsákutca törvénye Egy kereskedelmi célú webhely kialakítása olyan, mintha egy zsákutcában nyitnánk egy üzlethelyiséget. Itt ne számítsunk nagy átmenő forgalomra. Ha szeretnénk vásárlókat a boltunkba, akkor valahogy rá kell venni őket a látogatásra. Adok - kapok törvénye Csalogassuk oda a honlapunkhoz a látogatókat azzal, hogy nyújtunk számukra valami érdekes dolgot, lehetőleg ingyen. Ha ezt az értéket valóban megkapta, s jól érzi magát nálunk, akkor próbáljunk valami pluszt eladni a látogatóinknak.

14 MARKETING ELEMEK Bizalom törvénye A web üzlet alapvető építőköve a bizalom, bizalom nélkül itt megbénul az üzlet. Pull és a push stratégia törvénye Vond magadhoz az embereket a vonzó tartalommal, aztán juttass el rendszeresen számukra minőségi információt segítségével. Piaci rések törvénye (Niche törvénye) A kisvállalkozások sikeresek lehetnek, ha olyan piaci réseket találnak, amelyek részben vagy teljesen kielégítetlenek. A vírus marketing fogalma Mi a köze a vírusnak a marketinghez? Vírusos vagy fertőző marketing alatt azt a stratégiát értjük, amely egyedeket győz meg arról, hogy a marketing tartalmú híreket adja tovább közeli és távoli környezetében, s így az üzenet elterjedtségében és hatásában exponenciálisan növekedjen.


Letölteni ppt "MARKETING REKLÁM SALES. VEVŐKÖR MEGHATÁROZÁSA IGÉNYEK FELMÉRÉSE Hagyományosan tervezett Interaktívan tervezett."

Hasonló előadás


Google Hirdetések