Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR) Belső PR. Feladatai: Feladatai: A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása A céghez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR) Belső PR. Feladatai: Feladatai: A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása A céghez."— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR) Belső PR

2 Feladatai: Feladatai: A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása „Nyitott ajtók” légkörének kialakítása „Nyitott ajtók” légkörének kialakítása A menedzsment döntéseinek kommunikációs támogatása A menedzsment döntéseinek kommunikációs támogatása A menedzsment döntés-előkészítésének információs támogatása A menedzsment döntés-előkészítésének információs támogatása A szervezet és a környezet közötti kapcsolat koordinálása A szervezet és a környezet közötti kapcsolat koordinálása Szakmai programok kezdeményezése, tervezése, lebonyolítása Szakmai programok kezdeményezése, tervezése, lebonyolítása A szervezet tagjainak tájékoztatása a szervezet céljairól A szervezet tagjainak tájékoztatása a szervezet céljairól A szervezet környezeti image-nek fejlesztése A szervezet környezeti image-nek fejlesztése A szervezet arculatának tudatos fejlesztése A szervezet arculatának tudatos fejlesztése A szervezet kommunikációs magatartásának irányítása A szervezet kommunikációs magatartásának irányítása

3 Belső PR Belső PR eszközei: Belső PR eszközei: Belső újságok Belső újságok Körlevelek Körlevelek Évkönyvek Évkönyvek Tájékoztató füzetek Tájékoztató füzetek Zártterületi hirdetmények Zártterületi hirdetmények Hírlevelek Hírlevelek Fórumok stb. Fórumok stb.

4 Belső PR Tömegkommunikáció Tömegkommunikáció Mit érdemes közhírré tenni? Mit érdemes közhírré tenni? Mindent, ami figyelemre tarthat számot Mindent, ami figyelemre tarthat számot Ami közérdekű Ami közérdekű Ami a bizalmat építi Ami a bizalmat építi Pl.: Pl.: Évfordulók Évfordulók Közismert személyek látogatása Közismert személyek látogatása Új termék bevezetése Új termék bevezetése Beszámolók rendezvényekről Beszámolók rendezvényekről Közérdekű kutatások eredményei Közérdekű kutatások eredményei Társadalmi közügyekben való részvétel (CSR) Társadalmi közügyekben való részvétel (CSR)

5 Belső PR Szervezeti kapcsolatok típusai: Szervezeti kapcsolatok típusai: Insrtumentális kapcsolatok: Insrtumentális kapcsolatok: Az egyik dolgozó munkája a másik munkájának alapanyaga Az egyik dolgozó munkája a másik munkájának alapanyaga Munkamegosztás és ennek koordinációjával összefüggésben léteznek Munkamegosztás és ennek koordinációjával összefüggésben léteznek Szocio-emocionális kapcsolatok: Szocio-emocionális kapcsolatok: Emberek közötti szimpátiában és antipátiában megnyilvánuló kapcsolatok Emberek közötti szimpátiában és antipátiában megnyilvánuló kapcsolatok Azonosságtudat, együvé tartozás érzésén alapul Azonosságtudat, együvé tartozás érzésén alapul A csop. belüli érzelmi kapcsolatok úgy felerősödhetnek, hogy a csop. saját arculatra tesz szert A csop. belüli érzelmi kapcsolatok úgy felerősödhetnek, hogy a csop. saját arculatra tesz szert

6 Belső PR Hatalmi és függőségi kapcsolatok: Hatalmi és függőségi kapcsolatok: A szervezeten belül az emberek úgy igyekeznek befolyásolni egymás magatartását, hogy saját pozíciójukat erősíteni tudják A szervezeten belül az emberek úgy igyekeznek befolyásolni egymás magatartását, hogy saját pozíciójukat erősíteni tudják Hatalmi játszmák, politikai manőverezés Hatalmi játszmák, politikai manőverezés Tárgyalási kapcsolatok: Tárgyalási kapcsolatok: Kompenzációs elvek Kompenzációs elvek Konkrétabb magatartást igényelnek Konkrétabb magatartást igényelnek Nyíltabbak, stabilabbak Nyíltabbak, stabilabbak

7 Belső PR Funkciói: Funkciói: 1. Szervezetirányítási 2. Hatékonyságnövelési 3. Image-formáló 4. Humánpolitikai 1. Szervezetirányítási funkció A hatékony működés feltétele a jól funkcionáló belső információs rendszer A hatékony működés feltétele a jól funkcionáló belső információs rendszer Alulinformáltság- túlinformáltság Alulinformáltság- túlinformáltság

8 Belső PR 2. Hatékonyságnövelési funkció A dolgozók munkahelyi körülményeinek, munkahelyi légkör javításával fokozza a munka hatékonyságát. A dolgozók munkahelyi körülményeinek, munkahelyi légkör javításával fokozza a munka hatékonyságát. 3. Image-formáló funkció A vállalat és az alkalmazott kapcsolata (hitelesebb kifelé) A vállalat és az alkalmazott kapcsolata (hitelesebb kifelé) Minden embernek átlagosan 50 rendszeres kommunikációs kapcsolata van Minden embernek átlagosan 50 rendszeres kommunikációs kapcsolata van 4. Humánpolitikai funkció Megfelelő munkatárs kiválasztása Megfelelő munkatárs kiválasztása

9 Külső PR Public Affairs: Public Affairs: Kormányzati és politikai kapcsolatok, Kormányzati és politikai kapcsolatok, Szakszervezeti kapcsolatok, Szakszervezeti kapcsolatok, Önkormányzati kapcsolatok Önkormányzati kapcsolatok Befektetői kapcsolatok Befektetői kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok Szakmai kapcsolatok Szakmai kapcsolatok Fogyasztói kapcsolatok Fogyasztói kapcsolatok

10 Külső PR Marketingkommunikáció: Marketingkommunikáció: Reklámtevékenység, Reklámtevékenység, Marketing-pr, Marketing-pr, Egyéb Egyéb Közvetlen működési környezet Közvetlen működési környezet Nemzetközi kapcsolatok Nemzetközi kapcsolatok Kisebbségi kapcsolatok Kisebbségi kapcsolatok Támogatások (szponzorálás, mecenatúra) Támogatások (szponzorálás, mecenatúra)

11 Külső PR Sajtókapcsolatok: Sajtókapcsolatok: Médiakapcsolatok Médiakapcsolatok Újságírói kapcsolatok Újságírói kapcsolatok Hírügynökségi kapcsolatok Hírügynökségi kapcsolatok Nemzetközi kapcsolatok Nemzetközi kapcsolatok Metodikai kérdések és szabályozás Metodikai kérdések és szabályozás

12 Külső PR Külső PR eszközei Külső PR eszközei Tömegkommunikáció eszközei Tömegkommunikáció eszközei Tv Tv Rádió Rádió Sajtó Sajtó


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR) Belső PR. Feladatai: Feladatai: A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása A céghez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések