Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ EGYEDI VÁLLALATI ARCULAT. - Reklám: Reklám: olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ EGYEDI VÁLLALATI ARCULAT. - Reklám: Reklám: olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy."— Előadás másolata:

1 AZ EGYEDI VÁLLALATI ARCULAT

2 - Reklám: Reklám: olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet. - Személyes eladás: Személyes eladás: a reménybeli vevővel való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés. - Eladásösztönzés: Eladásösztönzés: olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik. - Közönségkapcsolatok: Közönségkapcsolatok: a vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.

3 A vállalati arculat, (Corporate Identity, CI), azt a képet jelenti, amelyet a szervezet önmagáról a környezete felé közvetíteni akar.

4 -azonosíthatóvá teszi a vállalatot, pl. egy szlogennel vagy emblémával -megkülönbözteti a versenytársaktól, pl. a színek vagy a formák használatával -állandóságot sugall, az egyén a világ minden táján elég hosszú időn keresztül ugyanazzal az arculattal találkozik (időbeli és térbeli állandóság) -„kommunikációs kotta”, amellyel biztosítják, hogy az információ nem torzul a vállalti hiearchia különböző kibocsátási szintjein, -minősíti a szervezetet (pl. színeknek is jelentése van, az alkalmazottak viselkedéséből is következtetéseket lehet levonni) -bizalmat ébreszt (határozott és kedvező kép kivívja a környezet elismerését)

5 -tartalmi elemek, -formai elemek, -objektív elemek, -személyi elemek.

6 Azt jelenti, hogy mit tesz, vagy mond a vállalat.

7 A vállalati filozófia, küldetés, az a szemléletmód, amelyet a szervezet működésének középpontjába állít, és ennek megfelelően végzi a tevékenységét. -miért van szükség a vállalatra, -kik az üzletfelei vevői? milyen piacokat céloz meg? -milyen termékkel/szolgáltatással foglalkozik, milyen igényeket kíván kielégíteni? -miben és hogyan tudna a versenytársakon felülemelkedni? -milyen céljai vannak? melyek a jövőbeli elképzelései? -hogyan szervezzék úgy a vállalatot, hogy a kitűzött célokat elérjék, a megcélzott igényeket kielégítsék?

8 -a viselkedési szabályok összessége, amelyet a vállalati filozófiának megfelelően alakítanak ki, -a vállalati filozófia megvalósulása: pl. a vevőkkel való bánásmód, a stílus, a hangvétel, az alkalmazottak egymás közötti viszonya, a szolgálati út jellege.

9 - az alkalmazottak elfogadják a vállalati kultúra szokásait, hagyományait, elveit és azokat alkalmazzák az információáramlás folyamatában

10 - vizuális elemek: vizuális elemek: logó, színvilág, tipográfia - üzleti kommunikáció: üzleti kommunikáció: levélpapír, névjegykártya, reklámarculat, kiadványok, formaruha, gépjármű -auditív elemek: szignál, szlogen -arculati elemeket hordozó eszközök, melyeknek nincs önálló funkciójuk: zászló, emblémázott tárgyak

11 * Alapvető elvárások : Logó, betűtípus, színek, színek használata, példák a színek használatára, a kézikönyvben használt szakkifejezések magyarázata, jogelőd logó használata, vállalatot megszemélyesítő figura; Alapvető /leány/vállalati előírások: a céglogó alapváltozatai, használatuk, példák, kabalafigura * Jogi következmények : általános szabályok, védjegy, tartalék védjegyek (pl. defenzív, csak lefoglalja, hogy más ne használhassa pl. Adios–Adidas), tagvállalatok védjegyei

12 * Az anyavállalat és a tagvállalatok irodai papírárui : levélpapírok, névjegyek, feljegyzések, emlékeztetők, jelentések, kísérőkártyák, levelezési kártya, meghívókártya, boríték, címke, sajtóközlemények, sajtódosszié, mappa, dossziétartó * Ügyviteli nyomtatványok : bélyegzőlenyomatok, űrlapok, számítógépes nyomtatványok, műszaki és szerkesztési lapok

13 * Kiadványok: címlap, kiadványszerkesztés, reklámkiadványok, termékkatalógusok, belső kiadványok, belső telefonkönyvek, információs táblák * Hirdetési és reklámtevékenység: nemzetközi, belföldi, munkaerő-felvételi kiadványok, közterületi reklám, fényreklám, óriásplakát, hirdetőoszlop, egyéb, nyomtatott sajtóban történő, keretgrafika, reklámfilmek, reklámspot, szponzorálás, zenei azonosítók, szignál stb.

14 * Kiállítások: stand megjelenési arculata, információs felület szerkesztése,panel grafikai tervek, tipográfia, áruhordozók * PR tevékenység: jelentések címlapjának kialakítása, PR- filmek, referenciafilmek, cégimázs film, termékimázs, hírlevél, prezentáció, előadás és üzletkötői anyagok, sajtófotó-adatbázis, kríziskommunikációs kézikönyv

15 * Csomagolás : általános szabályok, alapelvek, azonosítók, fogyasztói, ill. bemutató csomagolás, * Termék azonosítása: általános elvárások, címkék, feliratok, alternatív lehetőségek * Külső-belső eligazító rendszerek: épületazonosítók, világító, eligazító táblák, épületen belüli jelölések, táblák, névtáblák, belső portál, cégzászlók, stb.

16 * Vállalati autók jelölése: személyautók, teherautók, egyéb * Egyen- és formaruhák: kitűzők, sisakok, kabát, védőruhák, vezetői ruházat, formaruhák, megjelenés különböző rendezvényeken * Ajándék- reklámtárgyak: ajándékozási alkalmak, ajándékozás kritériumai, értékhatárok, reklámtárgyak, falinaptárak, üdvözlőkártyák

17 * Hálózati kommunikáció: cégen belüli kommunikáció, publikációk, szakmai tanácskozások, kutatási együttműködések, cégújság, céghíradó, adatbázis-elérés, a cég és meghatározott személyek közötti kommunikáció, kapcsolattartási elvárások, titoktartási kódok, honlapok, * Egyéb – elektronikus- kommunikáció, CD, videokazetta, belső videóhálózat, * Műszaki melléklet

18 A vállalkozás nehezen változtatható tulajdonságai, de meghatározzák a hírnevét, ezek ismeretében a vállalat mérhetővé és összehasonlíthatóvá válik más vállalkozásokkal. -a szervezet múltja, profilja, jellege, -az előállított/forgalmazott termékek köre és minősége, -a cég mérete, tőkeereje, -a munkaerő mennyisége színvonala, -a vállalat kapcsolatrendszere, -a tulajdonosok szakmai háttere, múltja, hírneve

19 A tulajdonosok, az alkalmazottak, főbb partnerek jellemzőit, melyek szintén befolyásolhatják a vállalat közvetített képét. -megjelenés, ruházat, ápoltság, -felkészültség, szakmai ismeretek, termék- és vállalati információk, -nyelv- és számítógépes ismeret, -tárgyalási stílus.

20 8.1. Helyzetfelmérés: -vállalat jelenlegi piaci helyzete, -GYELV elemzés, -vállalati célkitűzés, -vállalati kultúra, belső értékek felmérése, -eddigi kommunikációs anyag összegyűjtése, -vállalat külső kép-image feltérképezése

21 8.2. Ajánlások készítése és tervezése -a tervjavaslatokat egy szakmai zsűri felülvizsgálja: tipográfus, grafikus, 8.3. Tesztelés 8.4. Elkészítés külső szakemberekkel 8.5. Megvalósítás: -meg kell határozni az előírások megvalósításának ütemét, -ki kell jelölni a megvalósításért felelős személyt,

22 8.6. Belső indítás: -munkatársaknak történő bemutatás 8.7. Külső indítás: -partnerekkel, fogyasztókkal való közlés

23 8.8. Ellenőrzés és visszacsatolás: -megfelelő ütemezés, -új anyagok terjesztése, -belső- és külső felmérés, -visszajelzés a változásokról.

24 VÉGRE!


Letölteni ppt "AZ EGYEDI VÁLLALATI ARCULAT. - Reklám: Reklám: olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések