Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban Corporate Identity a szállodaiparban Bevezetés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban Corporate Identity a szállodaiparban Bevezetés."— Előadás másolata:

1 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban Corporate Identity a szállodaiparban Bevezetés

2 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 2 Tematika 1.Bevezetés 2.Utazás Gasztronómiában (videofilm). Marketing, PR, Image, Corporate Identity 3.A kommunikációs mix és a Corporate Identity kapcsolata. 4.A Corporate Identity meghatározása, tartalmi elemei. 5.Corporate Design. 6.Hangulattervezés gyakorlati megoldásai a szállodákban 1. 7.Hangulattervezés gyakorlati megoldásai a szállodákban 2. 8.Az arculatépítés folyamata. A vállalati gondolkodás és a vállalati viselkedés. Az egyéni és a közösségi (a munkavállalók, az üzemeltető és a tulajdonos, azaz a cég érdekei) érdekek harmóniája.

3 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 3 Tematika 9.Az arculatépítés folyamata. A vállalati kultúra elérésének esélyei. Vezetési stílusok alkalmazása és hatásuk a munkahelyi légkörön keresztül a vállalati arculatra. A vállalati összkép. 10.A szálloda belső PR tevékenységének hatása a vállalati arculatra. A szállodai személyzet közvetlen hatása a szálloda arculatára. 11.A szálloda külső PR tevékenységének hatása a vállalati arculatra. 12.Törzsvendégkör kialakításának jelentősége az arculat szempontjából. Törzsvendégek megtartása és újak megnyerése. Akciótervek készítése. 13.Standard-ek, egységes követelményrendszerek a szállodaláncokon belül. 14.A nemzetközi szállodaláncok és hazai tagszállodáik arculattervezési gyakorlata. 15.Esettanulmányok, konkrét szállodák arculatépítési technikái. Összefoglalás.

4 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 4 Bibliográfia Kötelező irodalom: Kotler Philip: Marketing management 2. kiadás vonatkozó fejezetei Szende Péter: Marketing a szállodaiparban Ajánlott irodalom: Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia szakkönyvek, Budapest, Dr. Szeles Péter: A hírnév ereje, Image és Arculat, STAR PR Ügynökség, 1998 Raabe Vendéglátósok kézikönyve, Szántó András (társszerző): A vállalati arculat szerepe a vendéglátásban 1996.

5 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 5 Követelmények Kollokvium Az első időpont írásbeli, a többi szóbeli. Fakultatív jelleggel házi dolgozat készítése, amely a kollokviumi jegyet befolyásolhatja. Témája az előadásokon kerül meghatározásra.

6 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban Corporate Identity a szállodaiparban Marketing, PR, Image, Corporate Identity

7 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 7 Marketing P. Kotler Társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket.

8 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 8 Marketing Szűkebb értelemben: A marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és (az értékesítés növelése érdekében) befolyásolja a vásárlókat.

9 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 9 Marketing Tágabb értelemben: filozófiaszemléletmód A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata.

10 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 10 Marketing Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, értés, stb.) cseréjéhez kapcsolódó tevékenység. Az üzleti szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált (nonprofit) területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika, stb.

11 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 11 Public Relations R. Leduc: Azoknak az akcióknak az összessége, amelyek valamely vállalat tevékenységét illetően a közvéleményben előnyös visszhangot szándékoznak kiváltani.

12 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 12 Public Relations A. Helbling: Valamely vállalat vezetőinek funkciója, amely keresi az utat a bizalom, a good- will, a megértés és a segítség megteremtéséhez, fejlesztéséhez.

13 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 13 Public Relations Prof. Miller, Harvard egyetem: A Public Relations a szabad vállalat védekező fegyvere egy kapitalista rendszerben; célja, hogy humanizálja a vállalatokat, vagyis azokat nem mint névtelen egyedek, hanem mint emberi lények összességét működtesse…

14 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 14 A PR fontosabb eszközei hírek, beszédek, események, közszolgálati tevékenységek, írásos anyagok audiovizuális anyagok, vállalati arculati eszközök tele-információs eszközök

15 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 15 Vállalati arculati eszközök A vállalatoknak meg kell próbálniuk olyan vizuális arculatot kialakítani, amelyet a társadalom azonnal felismer. (Grafikai tervezési tanácsadó – a vállalat lényegét erős vizuális szimbólumok támogatják.) logok, prospektusok, táblák, üzleti formanyomtatványok, névjegykártyák, épületek, egyenruhák, göngyölegek, stb.

16 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 16 Image A vizsgált objektumról a különböző személyekben, szervezetekben kialakult kép. Ez a kép objektíve létezik, de számtalan szubjektív tényező is hatással van rá. Az image tárgya: a vizsgált objektum fizikai dolog, személy, illetve bármilyen társadalmi, gazdasági képződmény lehet.

17 Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban 1. előadás 17 Good will Minden vállalkozás sikerében nagy szerepet játszik a „jó híre”. A jó hír, a goodwill, anyagi érték, így a vállalkozóknak el kell fogadniuk, hogy a jó hírnév kialakulásában a cég megjelenése, külseje, az alkalmazottak viselkedése is nélkülözhetetlen. Mindezek összefoglaló elnevezése pedig az ARCULAT


Letölteni ppt "Nagy László: Corporate Identity a szállodaiparban Corporate Identity a szállodaiparban Bevezetés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések