Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing 1 Bauer András - Berács József: Marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing 1 Bauer András - Berács József: Marketing."— Előadás másolata:

1

2 Bauer-Berács: Marketing 1 Bauer András - Berács József: Marketing

3 Bauer-Berács: Marketing 2 A marketing tárgyalása l Marketing és piaci környezet Marketingfunkció - piac - fogyasztó l Marketing eszközök Termék - Ár -Értékesítés - Reklám l Marketingrendszer működtetése Stratégia - Információ - Szervezet

4 Bauer-Berács: Marketing 3 Kereskedelmi tevékenység fejlődése • Személyzet státusmotívum profitmotívum mercator • Javak élelmiszer, búza, selyem, fűszer •Szállítás tengeri hajózás, légi közlekedés, Internet •Kétoldalú tevékenység

5 Bauer-Berács: Marketing 4 A marketing fogalmi meghatározásai (1) l Szûkebb értelemben a marketing: olyan tevékenység, amely a vevõk és felhasználók érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat

6 Bauer-Berács: Marketing 5 A marketing eszközei, területei: A 4P ProductTermék PriceÁr PlaceÉrtékesítés PromotionReklám Iparági hatások és dinamizmus

7 Bauer-Berács: Marketing 6 A marketing fogalmi meghatározásai (2)  Tágabb értelemben a marketing: a vállalat egészére kiterjedõ - a vevõkkel való azonosulást hangsúlyozó - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felsõ vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.

8 Bauer-Berács: Marketing 7 A marketing fogalmi meghatározásai (3) l Kiterjesztett értelemben a marketing: minden értékkel rendelkezõ jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika.

9 Bauer-Berács: Marketing 8 Marketing tipológia l Egy vállalat vagy az egész gazdaság l Nyereségorientált vs. non-profit l Leíró vagy normatív közelítés

10 Bauer-Berács: Marketing 9 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ?

11 Bauer-Berács: Marketing 10 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ?

12 Bauer-Berács: Marketing 11 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ?

13 Bauer-Berács: Marketing 12 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ?

14 Bauer-Berács: Marketing 13 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Hogyan hirdessen egy múzeum ?

15 Bauer-Berács: Marketing 14 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? Hogyan befolyásol ható a szavazási kedv ?

16 Bauer-Berács: Marketing 15 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? Hogyan befolyásol juk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ?

17 Bauer-Berács: Marketing 16 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? Hogyan befolyásol juk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzás elleni hirdetés a fogyasztás ra ?

18 Bauer-Berács: Marketing 17 PROFITPROFIT NO N PRO FIT LEÍRÓNORMATÍV MIKROMAKROMIKROMAKRO Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? Hogyan befolyásol juk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzás elleni hirdetés a fogyasztás ra ? A bevezető marketing tantárgy súlypontjai

19 Bauer-Berács: Marketing 18 A társtudományok l Közgazdaságtan l Lélektan l Szociológia l Antropológia l Vezetéstudomány l Alkalmazott matematika

20 Bauer-Berács: Marketing 19 A marketing tantárgy filozófiája l Elméleti alapozás és gyakorlati készségnövelés l Komplementer termék: előadás és gyakorlatok l A tantárgyi honlap:

21 Bauer-Berács: Marketing 20 A piaci csere l A piaci csere nem az egyetlen formája az áruk eljuttatásának: l Redisztribúció l Reciprocitás l Piaci csere

22 Bauer-Berács: Marketing 21 Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái(1) l A rendszer szereplõi Háztartások Vállalatok Állam l A vállalatok általában minden szereplõvel piaci kapcsolatban állnak l Az állam általában minden szereplõvel redisztribúciós kapcsolatban áll

23 Bauer-Berács: Marketing 22 Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái (2) l A háztartások egymással reciprocitás kapcsolatban állnak l A vállalatokkal piaci csere kapcsolatban állnak l Az állammal redisztribúciós kapcsolatban állnak l Az Amway jelenség magyarázata, piaci cserét vezeti be a háztartások közé

24 Bauer-Berács: Marketing 23 A marketingkoncepció l A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet mûködését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére. Kulcsszavak: Vevõorientáció Integráció Nyereség

25 Bauer-Berács: Marketing 24 A tényleges vállalati mûködés: a marketingorientáció l A marketing elvek és a marketing- koncepció nem minden vállalat esetében figyelhetõ meg, a vállalatok eltérõ viszony alakítanak ki a piaccal, vevõkkel és a marketinggel szemben

26 Bauer-Berács: Marketing 25

27 Bauer-Berács: Marketing 26 Piacorientáció definíció A piacorientáció olyan szervezeti kultúra, amely a leghatékonyabban és a leghatásosabban biztosítja azt a magatartást, amely a vevők számára magasabb értéket, az üzlet számára pedig magasabb teljesítményt teremt. A piacorientáció három magatartási elemből – vevőorientáció, versenytárs-orientáció és funkciók közötti koordináció – továbbá két döntési kritériumból – hosszú távú orientáció és nyereségesség – áll. (Narver-Slater: 1990

28 Bauer-Berács: Marketing 27 Piacorientáció és üzleti teljesítmény (2000) Piacorientáció Dimenziók Csúcs- teljesítményt nyújtók (Felső 20%) Alacsony teljesítményt nyújtók (Alsó 20%) Index Vevőorientáció 5,514,70117 Versenytárs- orientáció 4,864,16117 Funkciók közötti koordináció 5,074,23118

29 Bauer-Berács: Marketing 28 Hangsúlyeltolódások a posztmodernizmus világában TárgyImázs, szimbólum EgységesTöredezett Igazság (objektív)Igazság (konstruált) UniverzálisLokális, partikuláris GazdaságKultúra TermelésFogyasztás FérfiközpontúságFeminizmus / nemek KolonializmusKulturális nyitottság

30 Bauer-Berács: Marketing 29 Jog és etika a marketingben l Marketingkódex: kívánatos magatartási norma l Etikus magatartás indítékai Észlelt jelenségek nagy száma eladó és vevő közötti asszimetria erősödő globalizálódás

31 Bauer-Berács: Marketing 30

32 Bauer-Berács: Marketing 31

33 Bauer-Berács: Marketing 32

34 Bauer-Berács: Marketing 33

35 Bauer-Berács: Marketing 34 Látókörbővítés Kotler, Philip: KOTLER a marketingről Jönni, látni, győzni a piacon (2000) Park Könyvkiadó Stratégiai marketing Taktikai marketing Adminisztratív marketing 10. fej.: A marketingteljesítmény értékelése és ellenőrzése Pénzügyi helyzetkép (Financial Scorecard) Marketinghelyzetkép (Marketing Scorecard) BALANCED SCORECARD


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing 1 Bauer András - Berács József: Marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések