Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni."— Előadás másolata:

1 A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni

2 A marketing fogalma „market”: piac, vásártér A marketing szűkebb értelmezése: a marketing vállalati tevékenységek sorozata, amelyek: •elemzik a piacot •meghatározzák az eladni kívánt terméket szolgáltatást •megismertetik ezeket a vev ő kkel, fogyasztókkal •á rakat kialakítják •értékesítés eladás •befolyásolja a fogyasztókat A marketing tágabb értelmezése: olyan filozófiai gondolkodásmód, amelynek középpontjában a piaci igények minél magasabb szint ű kielégítése álljon. A marketing kiterjesztett értelmezése: minden értékkel bíró jószág cseréje

3 A marketing alkalmazási területei „Az életünk valamennyi területén megjelenik.” Háztartásokban: Háztartásokban: párkeresés, álláskeresés, lakáseladás, tárgyak értékesítése Vállalatok: Vállalatok: termelés, értékesítés, értékesítés utáni magatartás Állam: Állam: kormányprogram népszerűsítése, rendőrség Politikai szervezetek: Politikai szervezetek: választási kampány Egyházak, alapítványok: Egyházak, alapítványok: jótékonysági akciók Egészségügyi intézmények: Egészségügyi intézmények: kórházak Oktatási intézmények: Oktatási intézmények: iskolák

4 Marketing fejlődésének főbb szakaszai A marketing fejl ő dése mögött a termel ő eszközök, a technika, a tudományok egyre gyorsuló ütem ű fejl ő dése áll. A kereslet és kínálat egymáshoz viszonyított arányának változása F ő bb szakaszai Termelés központú korszak (kb )  kereslet nagyobb mint a kínálat  Nincs marketing  Kézi munka, fejletlen eszközök Értékesítés-központú korszak ( )  Termelési eszközök fejl ő dnek  Gépek megjelenése  Kínálat növekszik  Megjelenik a marketing

5 Fogyasztóközpontú korszak ( ) „Mindent, amit a vev ő akar” elv  Megjelenik a tudatos piackutatás  Célcsoport kiválasztása, kutatása  Célcsoport elérési technikák Társadalomközpontú korszak (1991-)  Egyén elérésének szerepe n ő a marketingben  Egyén elérési technikák megjelenése  A profit és fogyasztói illetve társadalmi érdekeket megpróbálják összehangolni


Letölteni ppt "A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések