Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Dr. Bíró Péter, c. főiskolai docens, marketing szakértő www.bpibp.hu Kultúraközvetítés vállalkozóként vállalkozóként.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Dr. Bíró Péter, c. főiskolai docens, marketing szakértő www.bpibp.hu Kultúraközvetítés vállalkozóként vállalkozóként."— Előadás másolata:

1 A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Dr. Bíró Péter, c. főiskolai docens, marketing szakértő Kultúraközvetítés vállalkozóként vállalkozóként Budapest, December 10.

2 1.A cím nem szójáték, hanem valós társadalmi kérdés: a támogatás kultúrája; 1.A sikeres támogatás 3 feltétele: –Anyagi alap (pénz) –Elkötelezettség –Szakmai felkészültség Hogy állunk ezekkel??? Kultúraközvetítés vállalkozóként vállalkozóként

3 Hogyan döntenek a szponzorok? Eladó Cél - csoport Szponzorált Pénz / természetbenBizalom Jó hírnév Termék / szolgáltatás Pénz

4 Miért épp a kultúrát? Brand (Márka) Image (arculat) Pozício - nálás Ért. támo- gatás SportXXXX X KultúraXXXXXXX Egészség -ügy XXXX OktatásXXXXX KutatásXX Körny.véd. X XXX X

5 • Kinek szól a tevékenységem? • Milyen érvek szólnak mellettem? (pozícionálás, a „legek”) • Mit tudok nyújtani a támogatómnak? • Milyen összegre van szükségem? (Megéri-e ez a támogatónak???) A támogatáskérő dolga

6 1.Tudjuk, hogy kikhez szóljunk: olyan céget kell keresni, akinek azonos a célcsoportja; 2.Lehetséges lista összeállítása; 3.Nem elég a „nevének” ismerete, „mindent” kell tudni róla: milyen cég, tulajdonosok, milyen életciklusban van, melyek a termékei, szolgáltatásai, kik az ő vevői, milyen jellegű társadalmi felelősségi tevékenységet folytat, stb? 4.Hol? Interneten + minden lehetséges információs eszközzel; 5.Döntés: mely cégeket keressük meg az első körben? Hogyan keressünk támogatót?

7 1.Kinek írni? (Cég pontos neve, partner neve, beosztása, stb); 2.Udvarias felvezető mondat (gratuláció a sikeres piaci szereplésükhöz) 3.Rövid tényszerű bemutatkozás (kik vagyunk) 4.A mi tevékenységünk (3 mondat) 5.Tényszerű „indoklás”: az Önök üzleti munkája és a mi kulturális tevékenységünk ugyanazon célcsoporthoz / közönséghez jut el. (bővebben,de max. 4-5 mondat) 6.A közös célcsoport alapján véljük úgy, hogy lehetséges lenne egy sikeres együttműködés, amelynek eredményeképpen mi is hozzá tudunk járulni az Önök sikeres szerepléséhez. (Támogatási kéréssel…) 7.Időpontkérés a személyes találkozáshoz, mi fogunk jelentkezni néhány nap múlva! Ajánlattétel

8 • A személyes találkozóra is fel kell készülni: - Gyűjtsük össze, mit tudunk mi adni a támogatónak! - Az összeget ekkor, jobban „érezhető” a lehetőség; • A marketing igazgatók nagyon elfoglaltak; • Szeretik, ha helyettük is gondolkodunk, s mi jó ötletekkel érkezünk; • „1+2” konstrukcióra érdemes törekedni: ha az első év sikeres, újabb két évre szülessen szerződés; • Folyamatosan tájékoztassuk támogatónkat – a befektetett energia megtérül, nyugodt lesz, s hagy dolgozni! (Avassuk be a titkokba…) Végezetül


Letölteni ppt "A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Dr. Bíró Péter, c. főiskolai docens, marketing szakértő www.bpibp.hu Kultúraközvetítés vállalkozóként vállalkozóként."

Hasonló előadás


Google Hirdetések