Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Könyvtárak együttműködése minőségi szolgáltatások biztosítása érdekében Zalainé dr. Kovács Éva Könyvtári és Informatikai Szövetség

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könyvtárak együttműködése minőségi szolgáltatások biztosítása érdekében Zalainé dr. Kovács Éva Könyvtári és Informatikai Szövetség"— Előadás másolata:

1 Könyvtárak együttműködése minőségi szolgáltatások biztosítása érdekében Zalainé dr. Kovács Éva Könyvtári és Informatikai Szövetség INTERNETFIESTA március

2 Könyvtárak együttműködése minőségi szolgáltatások biztosítása érdekében  Az együttműködés kulcsa - a körülmények ismerete - a közös érdek felismerése  Az együttműködés lehetőségei - társadalmi - szakmai - nemzetközi

3 Külföldi könyvtári-információs trendek  Globalizáció – egységesedés  Az információs és kommunikációs technológia (ICT) fejlődése – új lehetőségek az együttműködésben, új szolgáltatásokban  Könyvtárhasználók száma nő  Növekvő elvárások  A privát információs szektor jelenléte

4 Külföldi könyvtári-információs trendek  Piaci követelmények a non-profit intézményektől  Költséghatékonyság előtérbe kerülése  A tudás-alapú társadalom hatása  A könyvtárak szerepének változása – válságból új szerepkör – kormányzati elvárások

5 Hazai könyvtári-információs trendek  Integrálódás az EU-hoz  Az információs és kommunikációs technológia előretörése  Jogi szabályozás jelentőségének és hatásának növekedése  Minisztériumi fejlesztések a könyvtári rendszer működése érdekében

6 Hazai könyvtári-információs trendek  A könyvtár az információs társadalom alapintézménye  Integrálódás a könyvtárak között és a könyvtárügyön belül  Az oktatásügyhöz kapcsolódó könyvtárak szerepének növekedése  Az életen át tartó tanulás hatása a közművelődési könyvtárakra

7 Hazai könyvtári-információs trendek  A gyűjtemény teljessége helyett a hozzáférés biztosítása – ODR  A költségvetési források szűkülése – a pályázatok szerepének növekedése  Új együttműködési formák kialakulása

8 Az együttműködés érdekének felismerése  Érdek – valamilyen szükséglet kielégítése szempontjából hasznos, fontos dolgok vagy ismeretek megszerzésére, előnyök biztosítására irányuló igény. Az érdek objektív, ha tényleges, reális szükségleteket tükröz.

9 Lehetséges érdekek  Szakmai – pl. állománygyarapítás, közös katalogizálás  Gazdasági –konzorcium  Társadalmi – közös szakmai vélemény nyilvánítás, közös érdekképviselet

10 Az együttműködés lehetőségei  Együttműködés csak ott van, ahol érdek van  Együttműködni csak jól megfogalmazott stratégiai elképzelések mentén lehet  Az együttműködés alapja az egymás iránti kölcsönös bizalom, a mások véleményének tiszteletbentartása, a konszenzusra való hajlam lehet

11 Az együttműködés lehetőségei  Az együttműködés célja –Az erők összpontosítása –A források összeadása –Hatékonyság növelése –Párbeszéd kialakítása –Közös fellépés szakmai kérdésekben

12 Az együttműködés lehetőségei  Az együttműködés haszna –Magasabb szintű szolgáltatások –Hatékonyabb, olcsóbb szolgáltatások –Szakmai kérdésekben konszenzusra jutás –Szakmai presztízs növekedése –Szakmai és emberi kapcsolatok erősödése

13 Az együttműködés lehetőségei  Szakmai együttműködés -a könyvtári rendszer egészét átfogó – ODR -részterületeket átfogó – MOKKA, VOCAL -közgyűjteményi terület – Telematika pályázat

14 Az együttműködés lehetőségei  Társadalmi együttműködés - országos szakmai ernyőszervezetek - IKSZ, MKE - Összefogás a könyvtárakért- program közös cél érdekében

15 Az együttműködés lehetőségei  Nemzetközi együttműködés - British Council – Magyar Ösztöndíj Bizottság támogatásával 3éves minőségbiztosítási projekt - NKÖM-BC együttműködés – Age of New Learning – könyvtárak, levéltárak és múzeumok együttműködése


Letölteni ppt "Könyvtárak együttműködése minőségi szolgáltatások biztosítása érdekében Zalainé dr. Kovács Éva Könyvtári és Informatikai Szövetség"

Hasonló előadás


Google Hirdetések