Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Településmarketing RTM kínálatának alakítása. 2 Gazdaságfejlesztés Kínálati mix alapja Kínálati mix alapja Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség Egymásrautaltság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Településmarketing RTM kínálatának alakítása. 2 Gazdaságfejlesztés Kínálati mix alapja Kínálati mix alapja Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség Egymásrautaltság."— Előadás másolata:

1 Településmarketing RTM kínálatának alakítása

2 2 Gazdaságfejlesztés Kínálati mix alapja Kínálati mix alapja Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség önkormányzati önkormányzati non-profit non-profit profitorientált szféra profitorientált szféra

3 3 Lokális gazdaságfejlesztés Kívánalmai: Kívánalmai: szerves kapcsolódás különböző fejlesztési elképzelésekhez szerves kapcsolódás különböző fejlesztési elképzelésekhez összhang a, gazdaságpolitikai és szabályozórendszer elemeivel összhang a, gazdaságpolitikai és szabályozórendszer elemeivel koordinált eszközök alkalmazása koordinált eszközök alkalmazása összhang a vállalkozói prioritásokkal összhang a vállalkozói prioritásokkal

4 4 Helyi gazdaságpolitika általános térség- és településfejlesztési törekvésekre, általános térség- és településfejlesztési törekvésekre, életszínvonal növekedésre, életszínvonal növekedésre, piaci vállalkozási kudarcok csökkentésére, piaci vállalkozási kudarcok csökkentésére, induló vállalkozások támogatására irányuló tevékenység induló vállalkozások támogatására irányuló tevékenység

5 5 Régió fejlődési feltételei Humántőke: Humántőke: megfelelő minőségű, megfelelő minőségű, megfelelően motivált munkaerő-kínálat megfelelően motivált munkaerő-kínálat Innovációreleváns szolgáltatások Innovációreleváns szolgáltatások képzés, tanácsadás képzés, tanácsadás Információs piacok gyors elérésének lehetősége Információs piacok gyors elérésének lehetősége Ezekre épülő innovatív vállalkozások Ezekre épülő innovatív vállalkozások

6 6 Siker kulcsa Innovációorientált gazdaságfejlesztési politika Innovációorientált gazdaságfejlesztési politika hatásai: hatásai: növekedési hatás növekedési hatás foglalkoztatási hatás foglalkoztatási hatás exportképesség növelése exportképesség növelése középpontjában: középpontjában: a kis- és középvállalkozások a kis- és középvállalkozások

7 7 Siker kulcsa (2.) Kezdetben klasszikus tőkeösztönző eszközök Kezdetben klasszikus tőkeösztönző eszközök szubvenciók szubvenciók kamatkedvezmények kamatkedvezmények adócsökkentés adócsökkentés Későbbiek során: Későbbiek során: nem anyagi beruházás nem anyagi beruházás tanácsadás tanácsadás technológiatranszfer technológiatranszfer

8 8 Siker kulcsa (3.) Súlypontok Súlypontok innovációs tanácsadás innovációs tanácsadás állami kutatási eszközökhöz hozzájutás megteremtése állami kutatási eszközökhöz hozzájutás megteremtése régión belüli kooperáció támogatása régión belüli kooperáció támogatása szelektív üzemtelepítési politika támogatása szelektív üzemtelepítési politika támogatása kockázati tőke támogatása kockázati tőke támogatása innovatív képzési politika innovatív képzési politika külkapcsolatok ápolása, fejlesztése külkapcsolatok ápolása, fejlesztése

9 9 Gazdaságfejlesztés intézményei Regionális, városi fejlesztési tanács Regionális, városi fejlesztési tanács Vállalkozásfejlesztési ügynökség Vállalkozásfejlesztési ügynökség Fejlesztési társaság Fejlesztési társaság Gazdaságfejlesztési tevékenységre létrehozott szervezet Gazdaságfejlesztési tevékenységre létrehozott szervezet Inkubátorház Inkubátorház Kockázati tőketársaság Kockázati tőketársaság Vámszabadterület Vámszabadterület Ipari parkok Ipari parkok Innovációs technológiai központok Innovációs technológiai központok Vállalkozási övezetek Vállalkozási övezetek

10 10 A partnerség A jó partnerség jellemzői: tiszteleten alapuló bizalom tiszteleten alapuló bizalom közös cél közös cél összefogás összefogás érdekérvényesítés érdekérvényesítés alkalmazkodási képesség alkalmazkodási képesség

11 11 A partnerség komplexitás (problémakezelés, szakismeret, ötletek) komplexitás (problémakezelés, szakismeret, ötletek) értékteremtés (gazdasági fejlődés, életszínvonal emelkedés) értékteremtés (gazdasági fejlődés, életszínvonal emelkedés) egyenrangú viszony (presztízsfölényt nem kihasználva) egyenrangú viszony (presztízsfölényt nem kihasználva) színtér: gyors és pontos információszerzésre színtér: gyors és pontos információszerzésre lehetőség: új feladatok, megrendelések, források megszerzésére lehetőség: új feladatok, megrendelések, források megszerzésére

12 12 A partnerség (3.) innovációk, ötletek, új szemléletmód forrása innovációk, ötletek, új szemléletmód forrása visszajelzés (kritika, megerősítés) visszajelzés (kritika, megerősítés) növekedés motorja növekedés motorja eszköz (egyéni és társadalmi jólét megvalósulásához) eszköz (egyéni és társadalmi jólét megvalósulásához)

13 13 A partnerség értelmezése (4.) Mi a partnerséget összetartó erő? FORRÁSOK MEGSZERZÉSE HELYI FEJLESZTÉSEK IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG „ÍR CSODA”


Letölteni ppt "Településmarketing RTM kínálatának alakítása. 2 Gazdaságfejlesztés Kínálati mix alapja Kínálati mix alapja Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség Egymásrautaltság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések