Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz) 8.00 – 9.30 IV. előadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz) 8.00 – 9.30 IV. előadó."— Előadás másolata:

1

2 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz) 8.00 – 9.30 IV. előadó

3 Szállodai gazdálkodás és vezetés Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás a turizmusban A turizmus alanyai

4 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Makroszinten turista Utaztatásban utas Szálláshelyen vendég Turizmusra jellemző Alapszolgáltatást nyújtó Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó Turizmus intézményei Motiváció Trendek Mutatószámok Vendégismeret Szegmensek Szokások Költések Szálláshelyszolgáltatás helye a turizmusban Szállás Vendéglátás Közlekedés Kulturális szolgáltatások Utazásszervezés

5 Látogató / utazó minden olyan személy, aki valamilyen okból és célból, egy évnél nem hosszabb időre szokásos lakókörnyezetén kívül tartózkodik. A látogatók állandó lakhelye alapján megkülönböztethetők belföldi és külföldi látogatók. A látogatók összessége az utasforgalomnak, illetve ennek szinonimájaként idegenforgalomnak. Turizmus olyan személyek tevékenységei, akik saját, szokásos környezetükből más helyre utaznak többnapos látogatók más néven turisták. a látogatók azon csoportja, akik legalább 24 órát, azaz egy éjszakát szokásos lakóhelyén kívül tölt, és utazásának célja nem jövedelemszerzés (3 éjszaka „rövid”) és (4 vagy több éjjel „tartós”) A tartózkodás ideje alapján Egynapos látogatók, akik a felkeresett helyen 24 óránál kevesebbet töltenek, tehát nem éjszakáznak, Turizmus alanyai Kirándulók is egynapos utazók. Utazási céljuk lehet turisztikai jellegű (pl. városnézés, természetjárás, egészségmegőrzés) és nem turisztikai jellegű (pl. vásárlás, munkavégzés, tanulás). Átutazó azon látogató, aki átutazik az országon, 24 óránál kevesebbet tartózkodik az adott területen, országban vagy régióban és az oda történő belépés, illetve kilépés helye általában eltér. Vendég szálláshely igénybevételekor regisztrált turista. Nem turisztikai célok külföldieknél átutazás, bevásárlás, tanulás, munkavégzés, napi ingázás, illetve munkába járás és egyéb célok. Nem turisztikai célok magyarok esetében: vásárlás, tanulás, külföldi munkavégzés, gyógykezeltetés és az egyéb célok.

6 Turizmus alanyai Motiváció szerint Szabadidős turizmus üdülés; körutazás; városnézés; természetjárás; rokon, barát, ismerős meglátogatása; gyógykezelés, egészségmegőrzés; kulturális és sportrendezvény meglátogatása; vadászat; vallási cél Üzleti turizmus konferencia, kongresszus; üzleti út, kiállítás, vásár. Turisztikai utazási célok (motivációk)

7 Turizmus alanyai Nemzetiség szerint szálloda Belföld 7 év 3 pont 1 év 2 pont Belföld + 4 külföld - 4 Belföld +47, +11 külföld +21, +4 Belföld fejlődik Német -8 pont -300 e -12 % Összes +30% EU - 5 pont EU Összes 53 Külföld 85 EU kívűl 15 %

8 Magyarországra érkezők külföldi látogatók száma tartózkodási ideje megoszlása az utazás célja szerint kiadásai utazási célok és országok szerint megoszlása az utazás célja szerint országonként megoszlása a felkeresett turisztikai régió szerint magyarországi kiadásai kiadásai utazási célok szerint jellemzői országok szerint egy napjára jutó költése országok szerint fogyasztási szerkezete turisztikai céllal utazó külföldiek magyarországi fogyasztása Magyar lakosság külföldi turisztikai kereslete külföldi utazásai megoszlása az utazás célja szerint külföldre látogatók tartózkodási ideje költése a külföldi utakhoz kapcsolódóan költése utazási célok szerint száma és tartózkodási ideje országonként, Lakossági belföldi turisztikai kereslet utazó és a nem utazó háztartások száma aránya az öt- és többnapos utazásokon utazások száma és időtartama a lakóhely szerint utak megoszlása utazási cél szerint, többnapos belföldi utazások száma többnapos utazásra fordított idő, tervezési-statisztikai régiók és a turisztikai régiók között kiadások összetétele a többnapos utakon úti cél szerint turisztikai fogyasztás termékek és szolgáltatások szerint magyarországi turisztikai fogyasztás Turizmus alanyai

9 Szállodai gazdálkodás és vezetés (Vendégszegmens) Customer segment A vendégszegmensek olyan vendégkategóriák, amelyekbe azok a vendégek tartoznak, akik a szállodai szobákat hasonló okokból veszik igénybe, valamint fogyasztó szokásaik többé-kevésbé azonosak. A kategóriák megkülönböztetése, valamint elvárásaik kielégítése érdekében a vendégeket két fő szempont alapján csoportosítjuk utazásuk célja (üzleti út – turista, szabadidő,kikapcsolódás), illetve utazásuk módja (egyéni vagy csoportos)

10 tartalmi meghatározás részben egyedi szabályzat Szállodai gazdálkodás és vezetés Eladott szobák szegmensei Üzleti Egyéni üzleti Csoport üzletiEgyéni turista Csoport turista Rack rate nemzetközi helyi törzskártya egyéb légitársaság incentive szeminárium kongresszus Rack Rate család hétvége utazási iroda tipus egyedi széria szállodalánc - franchise cég - management cég - szállodavetés döntése Utazási célok - motivációk - Turista prioritás % gyógy wellness 35 % 65 % 14 % vállalati márka

11 Szállodavezetés I Köszönöm ! Kérdés ? 2007


Letölteni ppt "Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz) 8.00 – 9.30 IV. előadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések