Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS. MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS. MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét."— Előadás másolata:

1 MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS

2 MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci helyzetekre vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása.

3 MARKETINGKUTATÁS Folyamata: 1. információgyűjtés 2. információk szelektálása 3. információk tárolása 4. információk áramoltatása 5. információk megjelenítése 6. koordináció

4 A MARKETINGKUTATÁS TERÜLETEI 1.A fogyasztói szokások 2.A fogyasztói igények 3.Termékbevezetéshez tanácsadás 4.Értékesítési csatornák felmérése 5.Lojalitás- és elégedettségvizsgálat 6.Reklámkutatás 7.Rendezvénykutatás 8.Szervezetkutatás 9.Szolgáltatás-kutatás 10.Versenytárs-analízis

5 MIR Belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását megjelenítését megvalósító rendszer.

6

7 PIACKUTATÁS A vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése.

8 MARKETINGKUTATÁS - PIACKUTATÁS Beszerzési piac Munkaerőpiac Tőkepiac Nyersanyagpiac Értékesítési piac Piaci potenciál Értékesítési potenciál Piaci volumen Piaci aktivitás Árkutatás Elosztáskutatás Reklámkutatás Vállalaton belüli kutatások - költségelemzés - reklámprobléma

9 A PIACKUTATÁS FOLYAMATA 1.A probléma megfogalmazása 2.A kutatási terv előkészítése, felépítése 3.A vizsgálat 4.Az eredmények összegzése 5.Megállapítások, javaslatok, prognózisok

10 Adatfelvétel köre Teljes körű (alapsokaság) Véletlen mintavétel - egyszerű véletlen - lépcsőzetes véletlen - rétegzett véletlen Minta alapján (mintasokaság ) Tudatos mintavétel - kvóta szerinti - hólabda Önkényes mintavétel

11 KUTATÁSI MÓDSZEREK Szekunder kutatásPrimer kutatás belső információk külső információk megkérdezésmegfigyelés kísérlet standard interjú mélyinterjú írásbeliszóbeli egyénicsoportos

12 A megkérdezéses vizsgálatok fajtái A kutatást végző szerintVállalati Külső cég A adatok jellege szerintMennyiségi (kvantitatív) Minőségi (kvalitatív)

13 A megkérdezéses vizsgálatok fajtái Terület szerintKülföld, belföld Információszerzés módja szerint Szóbeli,telefonos, írásbeli, online

14 A megkérdezéses vizsgálatok fajtái Az interjú jellege szerint Standard interjú (szóbeli, írásos) Kötetlen vagy irányított beszélgetés egyéni mélyinterjú páros interjú triádinterjú csoportos interjú (fókuszcsoport, ankét)

15 Számítógépes megkérdezés típusai: 1.CAPI számítógéppel támogatott személyes megkérdezés 2.CATI számítógéppel támogatott telefonos kérdezés 3. CAWI számítógéppel támogatott online megkérdezés


Letölteni ppt "MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS. MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét."

Hasonló előadás


Google Hirdetések