Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezetfejlesztés Töviskes Imre. Mire van szükség a karrier építésben nyelvtudásra kommunikációs készségekre agilitásra szakmai tapasztalatra kapcsolati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezetfejlesztés Töviskes Imre. Mire van szükség a karrier építésben nyelvtudásra kommunikációs készségekre agilitásra szakmai tapasztalatra kapcsolati."— Előadás másolata:

1 Szervezetfejlesztés Töviskes Imre

2 Mire van szükség a karrier építésben nyelvtudásra kommunikációs készségekre agilitásra szakmai tapasztalatra kapcsolati rendszerre (Procter&Gamble - KutatóCentrum, 2010)

3 Mit terveznek a végzősök 47 százaléka - multinacionális nagyvállalatnál dolgozna 60 százalékuk a követő 5 évben középvezető lenne 59 százalékuk tartja fontosnak a kompetencia- fejlesztő programokon való részvételt 78 százalékuk - a munkáltatóknak a képességek és kompetenciáknak fontosabbak, mint az jegyek

4 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 1. Kapcsolatfelvétel 2. Kérdés megfogalmazása 3. Diagnózis, célok megfogalmazása - Ajánlat 4. Döntés előkészítés 5. Fejlesztési terv kidolgozása, döntés 6. Fejlesztési terv végrehajtása (beavatkozás) 7. Nyomon követés - Értékelés

5 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 1. Kapcsolatfelvétel: Külső rendezvényeken való találkozás Saját marketing eseményeken Információ gyűjtés (irányított beszélgetések során) Szükséglet azonosítás és elemzés a bekért ajánlatok alapján Háttér elemzések a cég megjelenései alapján

6 A cég által foglalkoztatott tanácsadók, trénerek segítségével szervezett nyílt napok A területtel kapcsolatos feladatokat munkatársak Kötetlen beszélgetés Folyamatos kapcsolattartás Piaci lehetőségek kialakítása Saját marketing események

7 Általános adatok Létszámadatok Megoszlási adatok Szakképzési hozzájárulás Eddigi tapasztalatai Előző programjaik Költségvetésük Már létező elemzései Információ gyűjtés irányított beszélgetés során Jelenleg futó projektek Pályázati források Jövőtervek és célok Nem definiált igények beazonosítása Pozitív tapasztalatok Negatív tapasztalatok

8 A szervezet hivatalos megjelenései Közösségi honlapok Szakmai portálok Egyéb hírek Háttér elemzések a cég megjelenései alapján

9 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 2. Kérdés megfogalmazása: Meghatározza az eszközök kiválasztását Befolyásolja a megvalósítás hatékonyságát Meghatározza az időkereteket Meghatározza a résztvevők körét, a bevont egységeket

10 Szakmai elvárásokMegrendelői elvárások A tréningre megfelelő idő jusson A tréning minél rövidebb legyen A résztvevők elszigetelődjenek a mindennapi tevékenységeiktől A résztvevők folyamatosan el tudják látni feladataikat A képzés időpontja minél hamarabb konkretizálódjon A képzés időpontja flexibilis legyen A szakértők kapják meg a megfelelő díjazást A képző a lehető legalacsonyabb árért dolgozzon Szervező irodák akik értékesítik a szolgáltatásokat A képzőkkel közvetlen kapcsolatba legyenek Problémaelemzés, adatgyűjtés

11 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 3. Diagnózis, célok megfogalmazása: A már korábban készült ajánlatok elemzése A megbízó elvárásainak megfogalmazása A képzési szükséglet felmérése Időtervezés Technikai körülmények „Munkából kiemelés” Előkészítő interjúk – kapcsolt termék

12 A megbízó elvárásainak megfogalmazása Célok megfogalmazása = ajánlat elkészítése? Ki a megrendelő? Ki a megbízó?Mi az eredmény? Ki a felhasználó?

13

14 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 4. Döntés előkészítés: A megrendelő belső ügye? A megfelelő kapcsolat = döntés előkészítés Menetközbeni beavatkozás Folyamatos egyeztetés

15 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 5. Fejlesztési terv kidolgozása, döntés A „szállító” egyedül készíti a tervet? A megrendelő egyedül hoz döntést? Minden érintett bevonása Érdek vagy szükséglet?

16 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 6. Fejlesztési terv végrehajtása (beavatkozás) facilitált csoportmunka (műhelymunka) szupervízió alapú, a személyekre koncentráló tanácsadási formák (egyéni/csoportos szupervízió, coaching) tanácsadás (konkrét probléma megoldása pl. jogi, számviteli, pénzügyi, szervezési, stb. téren) tréning (egyéni tudásátadás, képesség és attitűd fejlesztés)

17 A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban 7. Nyomonkövetés szerepe Értékelés – a lezajlott folyamat ellenőrzése Átadni a kontrollt a megrendelőnek (személyesen) A tapasztalatok alapján további hatékonyság fejlesztési javaslat készítése

18 SMART (okos) tervek S pecific - Specifikus M easurable - Mérhető A chievable - Elérhető R elevant and Realistic - Reális, megvalósítható T ime-bound – Időben kötött

19 Felkészülés a változásra

20 „A fájdalom átmeneti A megbánás örökké tart” Lance Amstrong

21 Happy End


Letölteni ppt "Szervezetfejlesztés Töviskes Imre. Mire van szükség a karrier építésben nyelvtudásra kommunikációs készségekre agilitásra szakmai tapasztalatra kapcsolati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések