Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben."— Előadás másolata:

1 MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben

2 3. A kérdőív

3 3.1. A megkérdezés esetei szóban, írásban, KÉRDŐÍV telefonon, interneten.

4 3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai I. a válaszadás önkéntes, egyszerű, könnyen megválaszolható kérdés- sel kezdődjék, logikai sorrend, fokozatosság, tömörség, egyértelműség, pontosság

5 3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai II. fenn kell tartani az érdeklődést, fontos a kivitelezés minősége, a formai megjelenés, a válaszadás befolyásolása tilos, a kérdéseket könnyű legyen megválaszolni.

6 3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai III. fontos a kérdések száma, szabad lehetőség a vélemény nyilvánításra, vegyük figyelembe a kérdéseknél a feldol- gozás módszereit, fontos a válaszadó személyes adatai is.

7 3.3. A kérdések típusai I. A kérdésre adott válaszlehetősége szerint: zárt, nyitott.

8 3.3. A kérdések típusai A kérdések tartalma szerint: a megkérdezés tárgyára vonatkozó kérdések, a válaszadó személyére vonatkozó kérdések.

9 3.3. A kérdések típusai A kérdések szerepe szerint: bevezető kérdések,bevezető kérdések, emlékeztető kérdések,emlékeztető kérdések, ellenőrző kérdések,ellenőrző kérdések, eredmény kérdések.eredmény kérdések.

10 A zárt kérdések Dichotom kérdések: A kérdés két válszlehetőséget kínálA kérdés két válszlehetőséget kínál Pl.: igen nem

11 A zárt kérdések Alternatív válaszlehetőségek: A kérdés három, vagy több válaszlehe- tőséget kínál.A kérdés három, vagy több válaszlehe- tőséget kínál. Pl.:Pl.:

12 A zárt kérdések

13

14

15

16

17 Nyílt kérdések

18

19

20 4. A szóbeli megkérdezés jellemzői a válaszadó nak nem kell írnia, magas visszaérkezési arány, nem csorbul a reprezentáció, tisztázhatók a félreértések, több kérdés tehető fel, minden téma esetében alkalmazható.

21 5. Írásbeli megkérdezés formái, előnyei, hátrányai.

22 5.1. Írásbeli megkérdezés formái postai, szórólapon, termék csomagolásában, boltokban, újságokban.

23 5.2. Írásbeli megkérdezés előnyei személytelen, a válaszadás kényszermentes, a válaszadás őszinte, viszonylag olcsó, nagy létszámú mintasokaságnál is alkalmazható, folyamatos is lehet (panel).

24 5.3. Írásbeli megkérdezés hátrányai lassú, kicsi a visszaérkezési arány, a reprezentáció sérülhet, a kitöltés lehet hibás, nem minden téma alkalmas, kevés kérdés tehető fel.

25 6. Telefonos megkérdezés személyes megkérdezés helyett, gyors információ gyűjtése, szűk témában, kötött jellegű, nem feltétlenül reprezentatív megítélése vegyes a válaszadók körében.

26 7. Internetes megkérdezés növekedési üteme gyors, primer – szekunder kutatáshoz egyaránt, gyors, olcsó, kevés az internet használó.

27 7.1. Lehetőségei , HTML űrlapok a weboldalon.

28 7.2. Kérdőív emilben egyre rendszeresebben használják, korlátozott elérés, nehéz a címlista összeállítása, a kérdőív legyen egyszerű.

29 7.3. Fogyasztói kutatások területei az interneten céggel és/vagy termékkel kapcsolatos vélemények, preferenciák, elvárások.


Letölteni ppt "MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések