Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

(3) Termékpolitika elemzése Marketingmenedzsment 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "(3) Termékpolitika elemzése Marketingmenedzsment 2008."— Előadás másolata:

1 (3) Termékpolitika elemzése Marketingmenedzsment 2008

2 Termékdöntések •Minőség (level & consistency) •Termékjellemzők (vevők értékelése ↔ jellemző ktg.-e) •Stílus & design •Márkázás •Csomagolás •300 cikk percenként •Több mint 60% impulzus •Elsődleges, másodlagos, szállítási •Címkézés (azonosít, leír, népszerűsít) •Szolgáltatások (pl. Cadillac)

3 Termékmix dimenziók szélesség hosszúság mélység

4 Termékmix döntések •Termékmix: termékvonalak összessége •szélesség: termékvonalak száma (Unilever: sütés- főzés, egészséges életmód, szépség-stílus, ház körül) •hosszúság: termékcikkek/márkák száma (összesen minden termékvonalat illetően; pl. Ház körül: Cif, Coccolino, Domestos; sütés-főzés: Flora, Delma, Knorr, Globus, Lipton, Rama, Bertolli, Algida; egészséges életmód: Baba, Amodent, Rexona, Lux, Knorr, Globus, stb.) •mélység: termékváltozatok száma (Signal: Integral, Kids, White- system, X-fresh aquamint; Lipton: Citrus, Forest Fruits, Raspberry, Sunshine) •összefüggés: milyen szoros a kapcsolat a termékvonalak között (hasonló értékesítési csatorna, de más-más funkciókat töltenek be)

5 Termékvonal döntések •termékvonal: egymáshoz szorosan kapcsolódó termékek, melyek hasonló módon működnek, illetve ugyanazon boltokban, ugyanazon vásárlóknak akarjuk eladni őket, hasonló árkategóriában. •termékvonal hossza: a cikkek száma a termékvonalban (túl hosszú, ha egyes cikkek kidobásával növelni tudjuk a profitot, illetve túl rövid, ha cikkek hozzáadásával tudjuk még növelni a profitot) •termékvonal bővítés: lefelé vagy felfelé, hogy a konkurenciát ne vonzzuk a piacra (pl. downward: Mercedes C-Class[1], upward: Toyota-Lexus, Nissan-Infinity, Honda-Acura; both: Marriott hotels)[1] •termékvonal kitöltés: extra profit, kereskedők kielégítése, feles kapacitás kihasználása, versenytársak távoltartása, termékvonal kiteljesítése (Sony: Walkman: napenergiával működő, vízálló, ultrakönnyű, memóriakártyás, stb.). Vigyázat, ne legyen kannibalizmus az eredménye, és nem zavarja össze a vásárlókat! • [1] „A”: kis családi autó, „B”: megnagyobbított „A”, kompakt, multi- célú autó, „C”: luxus, kompakt, „E”: közép méretű, luxus, vezetők számára gyártott, német taxik is ilyenek, „G”: terepjáró (cross- country), „S”: luxury, flagship sedan. [1]

6 egy példa: NIKE •Termékvonalak (szélesség): cipő, ruházat és sportfelszerelés termékvonalak •Sportcipő termékvonalak: Air Max, Nike Shox, Basketball, Football, Jordan, Nike+, Running, Sport Culture, Training, Tennis, Action Sports, Customize •Márkák száma (termékmix hosszúsága): pl. Tenisz → Air Max, Air Zoom, Air Relux •Márkaváltozatok (termékmix mélysége): Air Zoom → Court (100€), IC (70€), Vapor V (120€), Vapor VTD (75€) •Konzisztencia: ?

7 Termék mix (növekedési) stratégiák •új termékvonal hozzáadása (termékmix szélesítése) •meghosszabbíthatja a termékvonalat (hogy teljes-vonal vállalattá váljon) •több termékváltozatot vezethet be (termékmix mélyítése) •konzisztenciát növelheti vagy csökkentheti (attól függően, hogy egy területen akar-e erős versenyző lenni, vagy különböző területeken)

8 TERMÉKSZINTEK (product levels - termékhagyma)

9 TERMÉK-ÉLETCIKLUS GÖRBE (PLC)

10 BCG (growth-share) mátrix

11 GE matrix


Letölteni ppt "(3) Termékpolitika elemzése Marketingmenedzsment 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések