Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 06. 21. A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása Péczely György A.A. Stádium Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 06. 21. A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása Péczely György A.A. Stádium Kft."— Előadás másolata:

1 2014. 06. 21. A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása Péczely György A.A. Stádium Kft.

2 2014. 06. 21. A Lean Stratégia

3 2014. 06. 21. A Lean stratégia (5 lépcsős modell) Motivált, jól képzett munkaerő Stabilitás Folyam Szabványosított munka Pull – Húzó rendszerek Kiegyensúlyozott termelés Nyilvánvaló célok, eltökéltség, elhatározás Tervezés Irányítás

4 2014. 06. 21. Stabilitás – gépek oldala •Kb. 6-10 hónap •Jidoka (értelmezhető TPM berendezés fejlesztésként is) •Továbbá  TPM,  5S,  Vizuálmenedzsment,  SMED •Cél: Fejlődés magjának elvetése •A fenti eszközök alap szintű használata, majd későbbi kiteljesedése 4 A gép nem ember

5 2014. 06. 21. A további szintek Just in Time (JIT) •Éppen időben jelentése:  A megfelelő terméket  A megfelelő időben  A megfelelő helyre (vevőnek)  A megfelelő mennyiségben  A megfelelő minőségben  (A megfelelő áron)

6 2014. 06. 21. Just in Time (JIT) •Ki a vevő?  Külső vevő  Belső vevő

7 2014. 06. 21. A JIT felépítése

8 2014. 06. 21. A JIT kialakításának folyamata

9 2014. 06. 21. A Folyam •Alakítsuk úgy a munkafolyamatainkat, hogy szakaszai közt ne legyenek várakozási idők, folyamatos legyen a haladás a célállapot felé.

10 2014. 06. 21. Raktárak, tárlóhelyek Szállítás 04 03 02 01 1. Start/Stop folyamat 010203Szállítás04 2. Folyam

11 2014. 06. 21. A folyam kialakításának előfeltételei •A vevő igényének ismerete •Raktárkészletek csökkentése •Folyamatok kiegyensúlyozása •Termelés kiegyensúlyozása Ütemidő Készletminimali zálás Kiegyenlített folyamatok Heijunka

12 2014. 06. 21. Az ütemidő •A vevő igényének a kifejezése •Ütemidő = Rendelkezésre álló idő / igényelt db •Cél Ütemidő = Ütemidő * Hatékonyság (OEE)

13 2014. 06. 21. Készletminimalizálás

14 2014. 06. 21. A folyamatok kiegyenlítése (Szabványosítással)

15 2014. 06. 21. A JIT kialakításának folyamata

16 2014. 06. 21. A Húzó termelésről •Alapelv •Kanban •Szupermarket

17 2014. 06. 21. Mi is az a Pull? •Pull – Húzó termelés •Nem előre gyártás „Majd úgyis eladjuk” alapon, hanem kizárólag megrendelésre (külső - belső) 20 bicikli GYÁR megrendelés 40 kerék 20 váz 20 lánc … 800 küllő 40 gumi megrendelés áru megrendelés áru

18 2014. 06. 21. Hogyan lesz Push-ból Pull? Átalakítás

19 2014. 06. 21. Mi szükséges a Húzó rendszer kialakításához? •Stabil folyamatok •Információk gyors áramlása •Az anyag gyors áramlása TPM Kanban Szupermarket

20 2014. 06. 21. Kanban, Kanban rendszer •Definíció: A Kanban a valós termelési anyagszükségletek egyértelmű, vizuális kifejezésére szolgáló információs eszköz, valamint a hozzá tartozó használati szabályok (amennyiben a kettő elkülönül).

21 2014. 06. 21. A Kanban •Kanban szó jelentése = Jel  Termék azonosítás  Kanban mennyiség  Vevő  A termék előállítója  Kártya azonosító Minden termékhez Több Kanban kártya!!

22 2014. 06. 21. A Kanban tábla

23 2014. 06. 21. A Szupermarket •Taiichi Ohno Amerikába látogat… •Nem csak az üzemeket, hanem a bevásárlóközpontokat is látogatja •Az ötlet… 23

24 2014. 06. 21. C/3 A/3 C/2 B/3B/2 B/1 C/1 A/1A/2 R R R R R R: Raktár A, B, C: Gépsorok

25 2014. 06. 21. A területi, szervezési átalakítások •Szupermarket kialakítás  Fizikai hely  Azonosítók Gép1 R SM Gép2 SM : Raktár : Szupermarket

26 2014. 06. 21. A JIT kialakításának folyamata

27 2014. 06. 21. Mi a gyártócella?

28 2014. 06. 21. Gyártócella?

29 2014. 06. 21. „U” cella

30 2014. 06. 21. Az alkalmazott Layout fejlődése – csak bátraknak 

31 2014. 06. 21. Szempontok a gyártócella kialakításához •Folyam kialakítása •A berendezések lehetőleg legyenek egyszerűek •Munkahelyszervezés •Alkatrész elhelyezése •Alakíthatóság •Termékminőség •Ápolhatóság / karbantarthatóság •Egyszerű hozzáférhetőség •Kényelmes munkakörnyezet

32 2014. 06. 21. Lean kiegészítés •Eddig a Lean stratégia kézzel fogható eszközeiről volt szó (bár utaltunk az emberi tényezőre is) •A Lean valójában a fejekben él. 32

33 2014. 06. 21. KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! 33


Letölteni ppt "2014. 06. 21. A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása Péczely György A.A. Stádium Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések