Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola 2010. január 25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola 2010. január 25."— Előadás másolata:

1 „LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.

2 Borgazdaság, vagy szerelem? Kérdések: A fogyasztónak?

3 Értékek: Mi az érték a magyar borászatban? Múlt? Termőhely? Tudás? Piac? Befektetőként mi miért fizetnénk?

4 Kinek az értékítélete fontos? Amit a termelő gondol:

5  Piacgazdaságban élünk?  A borainkat ekként termeljük?  Melyik vásárlói réteg növekszik?  Zsugorodó vásárlói szegmensek?  Milyen irányt követ a világ borászata?  Milyen irányt követnek a magyar borászok Piacgazdaság! (a gondolkozásunkban?)

6 Kivel versenyzünk?  Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!  Globálisan gondolkozunk?  Boraink értékét, termelési költségét, kereskedelmi költségét, marketing támogatását-költségét a „szomszéd” borászéval hasonlítjuk össze, vagy azokéval akikkel a piacon valóságosan versenyzünk?

7 Kereskedelem:  Kereskedelmi csatornáink?  Hogyan változott kereskedelmi partnereink összetétele, mérete az elmúlt 20 esztendőben?  Hogyan változott a borászati vállalkozások mérete az elmúlt 20 esztendőben?

8  Mi generálja a költségeket?  Vállalkozás?  Hatóságok?  Szabályozás?  Etika, tisztesség?  Mit tehetünk a hatékonyság növelés érdekében?  Hogyan hárítható át a költség a költséggenerátorra?  Vállalkozási, települési, társadalmi költségek  Mit tesznek a hatékonyság növelés érdekében?

9 Termék- és termelés- fejlesztés:  Hogyan dönt ma a beruházásairól egy magyar borászat?  Beruházásait a hatékonyság, vagy a támogatás megszerzése vezérli?  Honnét szerezhet megbízható, döntés-támogató információkat?  Fejlesztések: minőség növelő, vagy helyi értékesítést segít?

10 Kik és hol döntenek rólunk?  Hol vannak döntéshozatali pontok?  Brüsszelben?  Budapesten?  Regionális központokban?  Ezek közül a borászati szervezetek hol vannak jelen? Hol képviseltetik magukat?  Mit tesznek a borászatok saját szervezeteik hatékony működése érdekében?

11 Mire számíthatunk? ● Az erőteljes szőlőterület csökkenés mellett? ● A nagy piacon apró szereplőként? ● Alacsony a tőke ellátottság mellett? ● Gyenge társadalmi stabilitás mellett? ● Szerény szakmai együttműködéssel?  Sok szervezettel,  Megosztott erőforrásokkal  Ágazati stratégia nélkül  Stratégia nélküli, eredménytelen marketing

12 Összefoglalva:  Volt egy álmunk  A megoldást mástól vártuk  Politikai elit, majd EU  Gyenge informáltság  Sok teher  Magas költségek  Vészesen fogyó piac  Elveszett álmok

13 Mit tehetünk?  A gondok okozóját ne “a valakik”, “azok” között keressük.  Ne ruházzunk be csak azért mert mások is azt teszik. (Buborékgyár)‏  Az integrátorokat szabályozni, vagy/és borászati társulásokat kialakítani.  Valós információkkal segíteni a borászati vállalkozások együttműködését.  Hatékonyság az érdekérvényesítésben  Részt venni a szabályok megalkotásában  Mindezekre a megoldást ne mástól várjuk!!!

14  Perspektíva?

15 Lehetőségek:  Megtanulni a közös értékek képviseletét  Megtanulni az együttműködést  Meghatározni céljaink  Ágazati stratégiát!  Szakmai nyilvánosságot  Szervezeti feladatmegosztást!

16 Köszönöm a figyelmüket!  Jó borokat!  Szép és gazdag borgazdaságot!  Boldog borászokat! Tornai Tamás


Letölteni ppt "„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola 2010. január 25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések