Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Településmarketing Értékaudit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Településmarketing Értékaudit."— Előadás másolata:

1 Településmarketing Értékaudit

2 Értékaudit Belső információelemzési módszer
Cél: reális képet alkotni az adott területi egység jelenlegi pozíciójáról. Objektív adottságokról, vagyis a versenyképességet alapjaiban meghatározó tényezőkről ad képet.

3 Értékaudit Értékek, adottságok, kínálati kompetenciák erősségei, s gyengeségei összességének számba vételezése és elemzése Tartalmazza: a természeti értékek, a tőke(ellátottság) infrastrukturális és munkaerő ellátottság a terület gazdasági potenciáljának felmérését.

4 Értékaudit – 4T struktúra
Négy terület: Tényezőellátottság Társadalmi viszonyok Teljesítmény Tradíciók

5 Tényezőellátottság Vizsgálat elemei: Vizsgált erőforrások: Cél:
erőforrás-adottság elemzése fejlesztési lehetőségek, feltételek feltárása Vizsgált erőforrások: föld, tőke, munkaerő Cél: az egyes ellátottsági elemek fejlesztési és befektetési lehetőségek alakulására gyakorolt hatásának meghatározása

6 Társadalmi viszonyok Vizsgálat elemei: Célja: társadalmi rétegződés
társadalmi csoportok helyzete háztartások fogyasztói szokásai Célja: az érintett földrajzi terület társadalmi struktúrájának, a lokális életszínvonal jellemzőinek, a keresleti viszonyoknak a bemutatása.

7 Társadalmi viszonyok Figyelembe veendő változók:
népességszám, korstruktúra területi népességi folyamatok (pl.: vándorlási különbözet) jövedelmi viszonyok iskolai végzettség egészségügyi helyzet nemzetiségi, vallási megoszlás

8 Teljesítmény Vizsgálat elemei: Cél: oktatási, kulturális egészségügyi
környezetvédelmi tevékenységek önkormányzati, hivatali ügyintézés egyéb szolgáltatások Cél: szervezetek, intézmények által végzett tevékenységek, kifejtett teljesítmények felmérése, minősítése, színvonalának értékelése.

9 Teljesítmény Fontos: Cél: iparági kapcsolatok
a lokális gazdasági szerkezet, a termelési-fogyasztási folyamatok elemzése. Cél: az egyes ágazatok stratégiai pozíciójának, versenyképességének, input-output szerkezetének, kereskedelmi, beszállítói kapcsolatainak meghatározása a régión belül és kívül.

10 Teljesítmény Meghatározhatók: a kapcsolódási, beruházási lehetőségek
a régió gazdaságának súlypontjai, a kapcsolódási, beruházási lehetőségek gazdaságfejlesztési irányok

11 Teljesítmény - Önkorm. funkciók
Alapfunkciók önkormányzati alapintézmények működtetése terület- és településrendezés közszolgáltatás hatósági és közigazgatási feladatok

12 Teljesítmény - Önkorm. funkciók
Kiszolgáló funkciók személyügyi (emberi erőforrás) pénzügyi (finanszírozási feltételrendszer) vagyongazdálkodás, vállalkozás jogszolgáltatás információellátás ügyvitel technikai funkciók belső védelmi funkciók

13 Teljesítmény - Önkorm. funkciók
Menedzsment funkciók stratégiai és tervezési feladatok döntés, szabályozás operatív irányítás ellenőrzés, felügyelet általános képviselet igazgatásszervezés

14 Tradíciók Vizsgálat elemei
népi és kulturális, termelési, ágazati, oktatási, kapcsolati tradíciók A versenyképesség szempontjából csoportosíthatók: típusuk, jelentőségük hatásuk szerint.

15 Tradíciók Típus alapján: történelmi (évfordulók)
művészeti (rendezvények, események) néphagyományok (népszokások) nemzetiségi (szubkulturális hagyományok) termelési (tradicionális termékek, technológia) ágazati (szakmák)

16 Tradíciók Hatás: Jelentőség: helyi regionális országos nemzetközi
beruházási, tőkevonzási turisztikai közösségépítő


Letölteni ppt "Településmarketing Értékaudit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések