Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Direkt marketing Készítette:Horváth Zsolt Éliás Krisztián.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Direkt marketing Készítette:Horváth Zsolt Éliás Krisztián."— Előadás másolata:

1 Direkt marketing Készítette:Horváth Zsolt Éliás Krisztián

2 Definíció  a marketingnek egy interaktív módszere, amely egy vagy több reklámmédiát használva a potenciális vevőkből kedvező hatást, azonnali válaszreakciót kíván kiváltani  Cél: megrendelésre, érdeklődésre, üzlet, bemutatóterem felkeresésére késztessen

3 A DM formái Közvetlen marketing Elektronikus direktmarketing Telefonmarketing Direkt postázás

4  Leginkább használt eszközei:  DM- levélreklám  Postai megrendelés  Különböző reklámeszközök: ( nyereményszelvények, díjmentesen hívható számok, tévébemutatók, internetközlemények) Gyártó vagy viszonteladó  A DM csatorna: Média Fogyasztó vagy felhasználó

5 DM jellemzői  termék helyett a vásárlóra összpontosít  személyre szóló  közvetlenül is értékesíthet  vevő adatainak megszerzése (adatbázisok!)  optimális időzítés  piacszegmentáció előzi meg  előre meghatározott célcsoport  visszajelzés, válasz módszere előre beépített

6 Korlátok  vevő elutasító magatartása  adatbázis hiánya  infrastruktúra fejletlensége  képzett személyzet hiánya  Médiamix elemeinek kiválasztása (!)

7 Elterjedésének okai  Társadalmi okok  társadalmi tagozódás  média elszaporodása  vevői igények differenciálódása  Üzleti okok  állandóan növekvő verseny  érdekeltség a fogyasztó megtartásában, hűségében  kényelmesebb beszerési formák  számítógépes feldolgozás költségének folyamatos csökkenése  Elektronikus kereskedelem  Technikai fejlődés (telefon, számítógép)

8 Módszere: AIMRITE  Audience: célcsoport  Impact: hatás  Message: üzenet  Response: válasz  Internal management: belső menedzselés  The End result: végeredmény

9 Adatbázis  Adatok  Személyes vevői adatok  külső adatok  kampány adatok  kapcsolat/tevékenységadatok  Adatbázis  vásárolt  saját  bérelt

10 A DM eszköztára 1) direkt postázás (Direct Mail) 2) katalógus 3) telefon 4) telefax 5) tévéshow, tévéshop 6) Internet 7) 8) home shopping 9) szórólapok

11 1)Direkt postázás (Direct Mail)  Akkor alkalmazható, ha  a reklám, üzenet túlságosan összetett vagy részletes  specifikus, kiválasztott célpiac  bizalmas kommunikáció kívánatos  közvetítői kereskedelem bekapcsolása kockázatos vagy költséges  a vevők regionális szórtsága

12 1)Direkt postázás (Direct Mail)  Reklámeszközei  levelezőlap  levél formájú hirdetés  áruminta  katalógus  reklámajándékok  reakcióhordozók pl.:válaszboríték  küldemény tokja

13 1)Direkt postázás (Direct Mail)  Előnyei  szelektivitás  személyesség  rugalmasság  individualitás  eredmények gyors mérhetősége  Csomagból áll (boríték, levél, prospektus, megrendelőlap)  Hátrányai  drága  címlisták gyorsan elavulnak  konfliktus lehet a címzettekkel  a levél elkészítése kreativitást kíván

14 2) Katalógus Társ-i – gazd-i tényezők Külső tényezőkVersenytényezők Egyre több nő jelenik meg a munkapiacon Üzemanyagár emelkedése Kényelmetlen üzleti nyitva tartás A népesség elöregedése Díjmentesen hívható számok A boltok nem kielégítő szolg-ai A szabad rendelkezésű jövedelemhányad emelkedése Hitelkártyák használatának növekedése Parkolási nehézségek novekedése A katalógusok piaci sikerében szerepet játszó tényezők:

15  Típusai  bolti - nem bolti  fogyaszói - üzleti  Pl.: 2) Katalógus

16 3) Telemarketing  a telefon felhasználását jelenti a javak és szolgáltatások értékesítésére, információk szerzésére és eljuttatására a meglévő potenciális vevőkhöz  részesedése évről évre növekszik

17 3) A telemarketing fajtái  Passzív v. beérkező hívások  feladata a vevők szolgálata  zöld számok  nem olcsó  Aktív v. kimenő hívások  értékesítési indítékú  előnye a gyorsasága  ”utógondozásra” és az ügyletek előkészítésére is alkalmas  törvény szabályozza!

18 4) Telefax  az írásos kapcsolat helyettesítőjévé vált  gyors  egyre jobb minőségű (színes képek)

19 5) Tévéshow, tévéshop  Előnye  a kínált árut a néző szeme előtt, használat közben mutatják be  pontosan tudja a vevő, hogy mit kap  pénz visszafizetési garancia  azonnali választ idéz elő („ha most azonnal hív…”)  Hátránya  nem nagyon elfogadott  előítéletek a magyar lakosságban

20 TV-Shop  érdeklődési kör  szépségápolás  egészség  ház körül  konyha  sport  akció

21 TV-Shop Magyarországon

22 6) Internet,  Hazai térhódítása (2000-ben 1mó hozzáférő)  Virtuális áruházak  Internetes reklámok  Internetes újságolvasók  Előnye:  Interaktivitás  Egyszerű, gyors és olcsó visszajelzés  korlátja: címek hiánya  E-kereskedelem terjedésének korlátja: -hitelkártya használat aránya, internettelítettség alacsony


Letölteni ppt "Direkt marketing Készítette:Horváth Zsolt Éliás Krisztián."

Hasonló előadás


Google Hirdetések