Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében"— Előadás másolata:

1 Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében
Székesfehérvár Lovass Tibor Lovass Tibor 06/20/ ,

2 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
"Az üzleti siker és a kudarc közti különbség csaknem mindig kizárólag a marketingtervezésben rejlik." (D. Ogilvy). A jól működő szervezetek minden esetben egy jól körülhatárolt célközönség számára alakítják ki hatásos és tudatosan kifejlesztett marketing üzenetüket (pozicionálás), melyet minél több csatornán (reklám ill. kommunikációs eszközön) keresztül juttatnak el hozzájuk. Lovass Tibor 06/20/ ,

3 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Marketing Társadalmi folyamat, amely során egyének, csoportok úgy kapják meg azt, amit akarnak, amire szükségük van, hogy termékeket és értékeket teremtenek és cserélnek másokkal. A marketing egy termék vagy szolgáltatás iránti szükséglet meghatározása, eladásának ösztönzése és a fogyasztóhoz való eljuttatása, nyereségesen. A marketing a cserekapcsolatok menedzselése. Lovass Tibor 06/20/ ,

4 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
A marketing alapja a szükséglet. Megtalálni személyeket, szervezeteket, csoportokat, cégeket, amelyeknek az érdeklődési köre kiterjed a megoldani kívánt problémákra. A marketing egy irányított tevékenység, amely a célcsoportok, a piacok meghatározásán és az igények, szükségletek feltérképezésén alapul. Ahhoz, hogy tudjuk, képesek vagyunk-e ezeket a szükségleteket kielégíteni, szükséges az általunk nyújtható szolgáltatás pontos ismerete. Lovass Tibor 06/20/ ,

5 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Az a nonprofit szervezet, amely marketing-orientált, a fogyasztó felé fordulva dolgozik, ami nagyobb hatékonyságot és jobb erőforrás-kihasználást eredményez a részére. A marketing-orientált nonprofit szervezet részére az első lépés a marketingterv elkészítése. Lovass Tibor 06/20/ ,

6 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Marketingterv A marketingterv tartalmazza a végrehajtás részleteit és az ellenőrzési feladatokat, formákat. A marketingterv elkészítésének első lépése a belső és a külső helyzet elemzése, a nonprofit szervezet mikro- és makro környezetének elemzése. küldetésének meghatározása, a célok kijelölése potenciális piacok gondos behatárolása, és ezek közül a célpiacok kiválasztása a stratégia megfogalmazása stratégiai marketingterv megvalósításának ütemterve, költségvetése stratégia szintjei: szegmentáció, célpiac választás, pozícionálás megvalósítás ellenőrzés Lovass Tibor 06/20/ ,

7 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
1. Vezetői összefoglaló 2. Helyzetelemzés - Környezetelemzés (PEEST) -SWOT analízis (GYELV elemzés) 3. Célok - Hosszú távú vállalati célok felvázolása (Stratégiai szint) - Marketing stratégia bemutatása, szintjei: szegmentáció, célpiacválasztás, pozícionálás (Segmentation, Targeting, Positioning) Problémák megfogalmazása Jelenlegi marketing elemzése Konkurencia elemzése Lehetőségek felkutatása a cégen belül Célcsoport meghatározása (megjelölése, kiválasztása) Pozicionálás - Rövid távú (éves) marketing célok kifejtés Lovass Tibor 06/20/ ,

8 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
4. Cselekvési programok megfogalmazása (4P+3P) Taktikai szint -Termékpolitikai programok -Árpolitikai programok -Értékesítési politikai programok -Promóciós programok -People -Psichical evindence - Process 5. Éves programok menetrendjének időbeli kiosztása 6. Éves programok költségvetésének tervezése 7. Ellenőrzés Lovass Tibor 06/20/ ,

9 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
PEEST elemzés P- politikai és jogi környezet (Political) E- gazdasági környezet (Economic) E- természeti környezet (Ecological) S- társadalmi környezet (Social) T- technológiai környezet (Technological) + versenykörnyezet: piac mérete és növekedési üteme piaci szerkezet és részesedési viszonyok vevői és beszállítói alkupozíciók adott ágazat költségviszonyai Lovass Tibor 06/20/ ,

10 SWOT analízis (GYELV elemzés)
Egy belső és külső elemzést valósít meg ez az analízis. Gyenge- Erős pontok Lehetőségek - Veszélyek keresése Segítségével a szervezet önértékelést végez, tisztában lesz önmaga képességeivel, erejével, valamint a lehetőségeivel és fenyegetettségeivel. Lovass Tibor 06/20/ ,

11 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Kutatás Primer Szekunder Lovass Tibor 06/20/ ,

12 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Primer adatok Módszere: Megfigyelés Kísérlet Megkérdezés A primer adatgyűjtés - mintavétel Szekunder adatok Korábban valamilyen célból összegyűjtött, s most újra felhasználható A szekunder adatok forrásai – meglévő adatbázisok, releváns források, szakirodalom Lovass Tibor 06/20/ ,

13 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
A piac szegmentálása A célcsoport szokása alapján Motiváció alapján A célcsoport tipológia alapján Lovass Tibor 06/20/ ,

14 Szegmentálási problémák
A tanulmányozott csoport nem elég nagy A többi résztvevőtől nem elkülöníthető Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nem elég tartós! Lovass Tibor 06/20/ ,

15 Szolgáltatásmarketing
A szolgáltatások jellemzői: A termékeket készítik, a szolgálta­tásokat nyújtják. A termékeket használják, a szolgáltatásokat megtapasztalják. A termékeknek fizikai tulajdonságaik vannak, amelyeket értékelhetünk, a szolgáltatások nem is léteznek, mielőtt megvesszük őket. A termékek személytelenek nincs velük személyes kapcsolatunk. A szolgáltatások ezzel szemben személyesek. A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: Változékonyság Megfoghatatlanság Tárolhatatlanság Elválaszthatatlanság Lovass Tibor 06/20/ ,

16 A szervezetek sajtókapcsolatai
A médiapublicitás jellemző formái Sajtótájékoztató, sajtókonferencia Sajtóreggeli, ritkábban sajtóebéd, sajtóvacsora „Sajtóbejárás” (sajtó study-tour) Interjú Sajtó-háttérbeszélgetés Sztorigenerálás Lovass Tibor 06/20/ ,

17 A szervezetek sajtókapcsolatai
A médiában való megjelenés eszközei Sajtómonitoring (sajtólistával) Sajtódokumentáció Sajtóelemzés (mennyiségi, minőségi, dinamikus szempontok) Véleményformálás, hozzászólás, szakértő Hírlevél Sajtóanyag Sajtófotó Vágóképek Sajtólista Lovass Tibor 06/20/ ,

18 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Kommunikáció Honlap Tegyünk fel kérdéseket! A válaszokkal felkelthetjük az érdeklődők figyelmét. Folyamatosan frissítsük az oldalt. Lehetőséget adni hozzászólásokra, fórumra, és hírlevélre való feliratkozásra. Ügyfélajánlás Hírlevél A hagyományos csatornák hitelessége A minőségi kapcsolatok kerülnek előtérbe A kreativitás szerepe Új kommunikációs csatornák bevezetése (közösségi oldalak, gerillamarketing, vírusvideók, szájreklám) Lovass Tibor 06/20/ ,

19 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Közérdeklődés felkeltése! Történetekkel könnyebb azonosulni (érzelmekkel teli, érdekes, könnyebb felidézni, aktuális történéshez kapcsolható) Kommunikációs, szakértői kapcsolatrendszer (MIR) Blogok, facebook, és minden, ami ingyen van Információszállítás a médiumoknak, sajtólisták, anyagok. Lovass Tibor 06/20/ ,

20 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Gerillamarketing a kicsik harca a nagyok ellen minél nagyobb feltűnés, minél alacsonyabb költséggel, olyan akció, amely bevállalós, meghökkentő, figyelemfelkeltő Lovass Tibor 06/20/ ,

21 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Csendesebb elemek Logó, arculat, névjegy  Dekoráció, ruházat  PR és sajtókapcsolatok  Jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség  Tudatos márkaépítés  Jól felépített, megtalálható weboldal  Lovass Tibor 06/20/ ,

22 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
1% Véleményem szerint nem a legmegfelelőbb számukra a hagyományos értelemben vett reklámozás. A helyi közösségi programokban kell többször részt venniük, vagy1%-ot gyűjtő kampányrendezvényeket szervezzenek. A web2 világában is komoly munkát tükröz, ha valakit "megosztanak", ha "beszélnek róla". A civil szervezetek esetében kiemelt elvárás, hogy a környezetükkel - célcsoportjukkal - foglalkozzanak. Személyes kötődéseket kell kialakítani, sorsmegosztó, közösségépítő, emberközeli programokat kell szervezni, ahol azáltal, hogy jól érzik magukat, önként adakoznak. Prédikáció, perselyezés. "megkülönböztethetőség„, szlogen a profizmussal szemben a civil lelkesedés, és "amatőr" tárgyalási stílus nagy százalékban sikertelenséggel párosul. Lovass Tibor 06/20/ ,

23 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
1% rendezvény vagy médiakampány szervezését, médiaipar működését megtanulni. Ami a cégek számára érték, kommunikálható, ami lojalitást eredményez irántuk, azt támogatják. Ismertség – elismertség, pótolhatatlanná válás, a hasznosság kommunikálása a problémamegoldás népszerűsítése. A profi civilek számíthatnak sikerre. Változnia kell a civilretorikának – pl. generációs marketing A TCR szignál tévékapcsolót mozgósító jelzés Ahogy a KRESZ-től a közlekedés, úgy a civil törvénytől a civilek működése sem lesz biztonságos. A sajtóanyagoknál a TÁMOP mozaikszó számla kiállítására felhívó jellegű. Lovass Tibor 06/20/ ,

24 Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu
Köszönöm a figyelmet! Lovass Tibor 06/20/ ,


Letölteni ppt "Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések