Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR) Alapfogalmak. Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR) Alapfogalmak. Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak."— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR) Alapfogalmak

2 Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak létre. Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak létre. A szervezet meghatározott cél(ok) megvalósítására létrehozott társ.-i egység: A szervezet meghatározott cél(ok) megvalósítására létrehozott társ.-i egység: Szabályozott Szabályozott Saját döntési rendszer Saját döntési rendszer Saját információs rendszer Saját információs rendszer Hierarchikus Hierarchikus Háromfélék lehetnek: Háromfélék lehetnek: Profitorientált (for profit) Profitorientált (for profit) Nem profitorientált (non profit) Nem profitorientált (non profit) Kormányzati, államigazgatási (govermental) Kormányzati, államigazgatási (govermental)

3 Alapfogalmak Közönségkapcsolat: intézmények,vállalkozások, a kisebb és nagyobb vállalatok, valamint a nonprofit szervezetek kommunikációs tevékenysége Közönségkapcsolat: intézmények,vállalkozások, a kisebb és nagyobb vállalatok, valamint a nonprofit szervezetek kommunikációs tevékenysége Közönségkapcsolatok = PR (Public Relations) Közönségkapcsolatok = PR (Public Relations) A PR a közönség és valamilyen szervezet közötti viszonnyal foglalkozó tevékenységrendszer. A PR a közönség és valamilyen szervezet közötti viszonnyal foglalkozó tevékenységrendszer. Tervszerűen, tartósan és tudatosan fejleszti a közvetlen társ.-i környezet és a szervezet közötti kapcsolatokat, a közönség megértése, bizalmának és támogatásának megnyerése érdekében. Tervszerűen, tartósan és tudatosan fejleszti a közvetlen társ.-i környezet és a szervezet közötti kapcsolatokat, a közönség megértése, bizalmának és támogatásának megnyerése érdekében. Feltételezi a kétoldalú kapcsolatépítést, ha kell módosítja a szervezet és dolgozóinak magatartását. Feltételezi a kétoldalú kapcsolatépítést, ha kell módosítja a szervezet és dolgozóinak magatartását.

4 Alapfogalmak A PR definíciójának sokféleségének oka: A PR definíciójának sokféleségének oka: A PR Interdiszciplináris (szoc., pszich., mat., inf. stb) A PR Interdiszciplináris (szoc., pszich., mat., inf. stb) Egy gyakorlati tevékenység leírására születtek ezek a definíciók. Egy gyakorlati tevékenység leírására születtek ezek a definíciók. A kommunikációs aktivitás célját és értelmét a HÍRNÉV, a gyakorlati folyamatok szintén az IMAGE képezi. A kommunikációs aktivitás célját és értelmét a HÍRNÉV, a gyakorlati folyamatok szintén az IMAGE képezi. Jelentős fejlődésen ment keresztül. Jelentős fejlődésen ment keresztül.

5 Alapfogalmak A szervezetnek a környezetével kialakított viszonya lehet pozitív vagy negatív. A szervezetnek a környezetével kialakított viszonya lehet pozitív vagy negatív. + ha a szervezet tevékenységét környezete elismeri, értékeli (termékeit vásárolja, szolgáltatásait használja). A szervezet hírneve +, jó az image, bizalommal vannak a szervezet iránt + ha a szervezet tevékenységét környezete elismeri, értékeli (termékeit vásárolja, szolgáltatásait használja). A szervezet hírneve +, jó az image, bizalommal vannak a szervezet iránt - ha a fenti pontok ellentétét tapasztaljuk. A környezet nem ismeri el, nem értékeli teljesítményét… - ha a fenti pontok ellentétét tapasztaljuk. A környezet nem ismeri el, nem értékeli teljesítményét… Mindkét esetben tudatosan fejleszthető. Mindkét esetben tudatosan fejleszthető. Ezek a helyzetek nagyon gyorsan változnak, relatív minőséget jelent a + és – viszony. Ezek a helyzetek nagyon gyorsan változnak, relatív minőséget jelent a + és – viszony.

6 Alapfogalmak A környezettel kialakított viszony fejlesztése az adott szervezet kapcsolatain keresztül történik. A környezettel kialakított viszony fejlesztése az adott szervezet kapcsolatain keresztül történik. Eszközei: Eszközei: Maga a tevékenység és a szervezet magatartása Maga a tevékenység és a szervezet magatartása Kommunikáció Kommunikáció A PR tevékenység feladata a szervezetről szóló info- knak a környezetet alkotó célcsoportokhoz történő tudatos eljuttatása a kommunikáció sajátos eszközeivel. A PR tevékenység feladata a szervezetről szóló info- knak a környezetet alkotó célcsoportokhoz történő tudatos eljuttatása a kommunikáció sajátos eszközeivel.

7 Alapfogalmak A PR a hírnévről szól. A hírnév annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad. A PR a hírnévről szól. A hírnév annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad. A PR munkafolyamat tervszerű és hosszantartó erőfeszítés a környezet és a szervezet közötti viszony építésére és fenntartására. A PR munkafolyamat tervszerű és hosszantartó erőfeszítés a környezet és a szervezet közötti viszony építésére és fenntartására. A PR egy szervezet kommunikációjának a szervezését jelenti. A PR egy szervezet kommunikációjának a szervezését jelenti.

8 Alapfogalmak A PR célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló- kommunikációs kapcsolatok alakítása. A PR célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló- kommunikációs kapcsolatok alakítása. Feladata: a szervezet és a környezete közötti Feladata: a szervezet és a környezete közötti Komm.-s kapcsolatok elemzése Komm.-s kapcsolatok elemzése Komm.-s programok szervezése Komm.-s programok szervezése Komm.-s programok tervezése és kivitelezése Komm.-s programok tervezése és kivitelezése Komm-.s programok értékelése Komm-.s programok értékelése

9 Alapfogalmak A PR tevékenység A PR tevékenység komm.-s és kapcsolatszervező tevékenységet jelent komm.-s és kapcsolatszervező tevékenységet jelent Az adott szervezet totális kommunikációját érinti Az adott szervezet totális kommunikációját érinti A hírnév menedzselését jelenti A hírnév menedzselését jelenti A közönség és a szervezet célcsoportjai véleményének, értékelésének befolyásolását jelenti. A közönség és a szervezet célcsoportjai véleményének, értékelésének befolyásolását jelenti.

10 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Kommunikáció elmélete és folyamata Kommunikáció elmélete és folyamata Reklám Reklám Médiajog és –etika Médiajog és –etika Kutatás Kutatás Médiaanalízis Médiaanalízis Grafika Grafika Szerkesztés Szerkesztés Szövegírás Szövegírás

11 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Szervezeti struktúra és magatartás Szervezeti struktúra és magatartás Statisztika Statisztika Nyelvek Nyelvek Természettudomány Természettudomány Társadalmi szolgáltatások Társadalmi szolgáltatások Humán tárgyak Humán tárgyak Személyzetirányítás Személyzetirányítás Vezetéstudomány Vezetéstudomány

12 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Közvéleményformálás Közvéleményformálás Kormányszervezetek Kormányszervezetek Politológia Politológia Közgazdaságtan Közgazdaságtan Üzleti irányítás Üzleti irányítás Hierarchia a szakmában: Hierarchia a szakmában: Vezető tanácsadó Vezető tanácsadó PR menedzser PR menedzser PR asszisztens PR asszisztens Folyamatos tanulást igényel nemcsak a szakterületek tekintetében. Folyamatos tanulást igényel nemcsak a szakterületek tekintetében.

13 Alapfogalmak PR PR Hírértékben gondolkodik Hírértékben gondolkodik Teljes kommunikációt szervez Teljes kommunikációt szervez Hírnév, image vezérli Hírnév, image vezérli Szervezeti identitású Szervezeti identitású Teamproduktum Teamproduktum Objektivitás jellemzi Objektivitás jellemzi A szakma társ.-i presztizse kicsi A szakma társ.-i presztizse kicsi Újságírás Hírben, szenzációban gondolkodik Kizárólag saját médiapublicitást szervez Saját médiájának példányszáma vezérli Személyes identitású Individuális Szubjektivitás megengedett A szakma társ.-i presztizse nagy

14 Alapfogalmak Reklámszakma Reklámszakma Cél az áru eladása Cél az áru eladása Közvetlen befolyásolás Közvetlen befolyásolás Piaci taktika eszköze Piaci taktika eszköze Egyoldalú kapcsolat Egyoldalú kapcsolat Szűkített információk Szűkített információk Potenciális fogyasztóhoz szól Potenciális fogyasztóhoz szól Kereskedelmi munka része Kereskedelmi munka része Szervezetileg a ker. igazg. alá tartozik Szervezetileg a ker. igazg. alá tartozik profitorientáció profitorientáció PR Cél a bizalom, támogatás Közvetett befolyásolás A piaci stratégia eszköze Kétoldalú kapcsolat Teljes körű információk Valamennyi érdekszférához Menedzsment munka része Szervezetileg a menedzsment része Szervezeti és közérdek együttes képviselete


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR) Alapfogalmak. Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések