Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi a marketing?. 1. Folyamat, ami összeköti a termelő, illetve szolgáltató szervezetet az ügyfeleivel. 2. Szervezeti filozófia, amely a cserére hajlandó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi a marketing?. 1. Folyamat, ami összeköti a termelő, illetve szolgáltató szervezetet az ügyfeleivel. 2. Szervezeti filozófia, amely a cserére hajlandó."— Előadás másolata:

1 Mi a marketing?

2 1. Folyamat, ami összeköti a termelő, illetve szolgáltató szervezetet az ügyfeleivel. 2. Szervezeti filozófia, amely a cserére hajlandó ügyfelek és a termelők, illetve szolgáltatók közötti társadalmi cserefolyamat eszméje. 3. Gondolkodásmód, amely valamilyen mértékben mind a gyártónál/szolgáltatónál, mind az ügyfélnél megfigyelhető, s lehetővé teszi, hogy a koncepció és a folyamat megvalósulhasson.

3 „A siker kulcsát nem tudom, de a kudarcé az, ha mindenkinek a kedvében akarunk járni.”

4 Ügyfeleit eredményesen kiszolgáló szervezet 1. Az ügyfelek egy kiválasztott és jól meghatározott csoportjának (a célcsoportnak) kínálja termékét/szolgáltatását a megismert igények szerint. 2. Eredményesen hangolja össze tevékenysége során saját erőforrásait és ügyfelei igényeit. 3. Hosszú távon legyen képes ügyfelei kiszolgálására, a tulajdonosi struktúrától függően nyereségesnek vagy nullszaldósnak kell lennie. 4. A tervek megvalósulásáról az előre kiválasztott paraméterek rendszeres és folyamatos mérésével kap képet a szervezet, és a mért adatok ismeretében kell döntenie a további teendőkről.

5 Hagyományos marketing Szegmentálás – Célcsoport-kiválasztás – Pozícionálás Differenciálás – USP – Termékelőny 4P Alapvetően termékközpontú Product Price Place Promotion

6 Ügyfélközpontú marketing 4C Alapvetően ügyfélközpontú Customer Cost Convenience Communication

7 Trend Egészségügyi szolgáltatás Beteg  Páciens = Fogyasztó Életstílus gyógyszerek: nagyobb figyelem a páciensre R&D és marketingtervezés párhuzamosan Evidence Based Marketing

8 Egészségügy: többdimenziós célpiac normatívkomparatívkifejezettészlelt igény fogyasztó biztosító páciens orvos előny önkifejező érzelmi funkcionális

9 Egészségügyi szolgáltatás Felhasználója és haszonélvezője a páciens Egészségszolgáltatás Gyógyszer eszköz és a szolgáltatás tárgyiasult eleme Igények: Normatív Komparatív Észlelt Kifejezett

10 Igények a kezeléssel szemben Orvos •Normatív –A vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt •Komparatív –A diabéteszes hipertóniások vérnyomása ennél alacsonyabban, 130/80 Hgmm alatt legyen Beteg •Észlelt –Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek •Kifejezett –„Beszélgessen velem az orvos a betegségemhez kapcsolódó gondjaimról”

11 •A kardiológusok 59 %-a tekint magas vérnyomásnak minden 140/90 Hgmm feletti vérnyomásértéket Normatív igény: a vérnyomás legyen 140/90 Hgmm alatt LHS Consulting, 2003 •A családorvosok 53 %-a tekint magas vérnyomásnak minden 140/90 Hgmm feletti vérnyomásértéket

12 Komparatív igény: diabéteszes hipertóniások 130/80 Hgmm alatt Bakris, 2000

13 Észlelt igény: Ne legyen mellékhatása a gyógyszernek LHS Consulting, 2004 Jelentkeztek-e mellékhatások?

14 LHS Consulting, 2004 Szabvány szerint A megkérdezettek feltételezése szerint Nagyon gyakori mellékhatások ≥10%35,18% (1-100%) Gyakori mellékhatások1-9,9%32,51% (0,1-100%) Nem gyakori mellékhatások0,1-0,9%11,14% (0,01-40%) Ritka mellékhatások0,01-0,09% 6,05% (0,001-20%) Nagyon ritka események<0,01% 1,38% (0,0001-6%) Túldimenzionált mellékhatások!

15 Kevés hiteles információ LHS Consulting, 2004 A gyógyszerekről milyen információk érdeklik? Említők %-a Mellékhatás38 Alkalmazás (mikor, hogyan)36 Hatás 18 Ne ütközzön mással 17 Összetétel12 Ellenjavallat 8 Étkezés előtt v. után 7 Mennyi idő múlva hat 4 Meddig kell szedni 4 Adagolás 46 Mellékhatás veszélyei 4 Hatásmechanizmus 2 Együtt szedés 1 Mit mondott el az orvos? Említők %-a

16 Gyógyszer = Termék + Információ HatóanyagGyógyszerforma

17 Hatóanyag neve •Elolvassa-e a gyógyszerhatóanyag nevét? –Nem12 –Igen13 –Igen, de nem értem22

18 Tudja-e, hogy mivel nem szabad együtt használni a gyógyszerét? –Nem 25 –Az orvos nem ír olyat, amit nem szabad 4 –Igen 13

19 Betegtájékoztatók Vérnyomáscsökkentők és nemszteroid gyulladás csökkentők tájékoztatói, egy rövid és egy hosszú leírás az azonos kémiai csoportból •Végigolvassa – Igen17 – Nem16 •Érthető-e ami le van írva – Igen17 – Nem12

20 Mi az, ami nem érthető •Összetétel12 •Mivel nem lehet együtt használni 7 •Hatóanyag 6 •Nem szteroid 2 •Örökletes gégevizenyő 1 •Ödéma 1 •Túl alacsony K szint 1 •Lítium embernek? 1 •Idegen kifejezések 1

21 Milyen kérdés vetődik fel benne? –Ellentmondásos 12 –Nincs 6 –Nem megy vissza 6 –Hogyhogy ennyi E… ? 5 –Van-e, ami kevesebb mellékhatással jár 1 –Mikor vegye be 1 –Miért kérdezzem orvosom, ha recept nélküli? 1 –Idegen kifejezések 1

22 Központi idegrendszeri mellékhatás 10: szédülés 7: fejfájás, látászavar, nem tudom 6: lelassul az agya 4: koncentrációs zavar, alvászavar, koordinációs zavar 3: emlékezetvesztés, beszédzavar, felejt 2: túl feldobódott, remegés, elájul, depresszió, egyensúlyzavar, hallucináció, mozgászavar, izzadás 1: agresszió, csökkent figyelem, émelygés, idegfeszültség, epilepsziás roham, súlyos migrén, fáradtság, impotencia, gyors szívverés, emlékezetvesztés, idegbetegség, tudatzavar

23 Betegtájékoztatás? •A pácienseknek a gyógyszeres kezelés a mellékhatásokról szól •Az orvosok erről alig beszélnek •A haszon sehol nem jelenik meg •A betegtájékoztató megzavarja a beteget •Kevés konkrét gyakorlati tanács

24 Megelőzés, életmód, életminőség Nő az egészségtudatos páciensek aránya Információigény nő Saját felelősség nő Minőségi élet igénye nő Egyre több megoldási lehetőség A hosszabb életkilátások minőségi élettel társuljanak

25 A páciensek mint ügyfelek A gyógyszerbe vetett bizalomnak és a hitnek kiemelkedő jelentősége van a terápia sikerében. A rossz compliance/concordance természetes viselkedés. Az általános vásárlási magatartás szerint csoportosíthatók a páciensek.

26 A páciensek másképp gondolkodnak Páciensek Bőrgyógyászok Gyors hatású 2,59 Kíméletes hatású 3,69 Erős hatású 4,31 Megbízható 4,46 Kényelmes használat 4,78 Egyszerűen szedhető 4,78 Recept nélkül is kapható 5,38 Diszkrét 5,97 Széles spektrumú2,47 Nem májkárosító2,82 Kevés a mellékhatása4,14 Erős hatású4,69 Gyorsan meggyógyítja a beteget5,11 Komfortterápiát biztosít7,16 Étkezéstől független az adagolása7,52 Eredeti hatóanyagot tartalmaz7,91 Napi egyszeri adagolású8,21 Heti egyszeri adagolású8,40

27 A páciensek mint vásárlók – Szájápolás

28 Compliance probléma A páciens saját információi és igényei szerint dönt Ezek eltérnek az orvosok információitól és igényeitől Felülbírálja az orvost Jelentős arány: krónikus betegségek esetén >50%-ban rossz a compliance

29 AdherenceÖsszes halálozás 01,00 <390,94 ns ,15 ns >800,47 Sztatinszedés rendszerességének hatása 6 éves utánkövetés Heart 2002; 88:

30 Inzulinszedés 18 hónapos utánkövetés Lancet 1997; 350: (9090)1505 Átlagosan szükséges inzulin48 ±19 NE/nap Átlagosan kiváltott inzulin58 ±25 NE/nap Betegek 28%-a kevesebbet váltott ki a felírtnál Az átlagos hiány 1,5 és 8 hónap közötti volt 90%-uknál DKA lépett fel (p<0,001)

31 BezártságSzemlélődésFelkészülésCselekvésFenntartás Tudatosság növekedése Társadalmi felszabadulás Környezet újraértékelése Érzelem felébredése Saját újraértékelés Elkötelezettség Jutalom Helyettesítő kondicionálás Külső ingerek kontrollja Segítő kapcsolatok Prochaska Transzteoretikus modellje a változásról A kezelés legtöbbször itt kezdődik!

32 Hagyjunk időt a betegeknek a változásra BezártságSzemlélődésFelkészülésCselekvésFenntartás Tudatosság növekedése Társadalmi felszabadulás Környezet újraértékelése Érzelem felébredése Saját újraértékelés Elkötelezettség Jutalom Helyettesítő kondicionálás Külső ingerek kontrollja Segítő kapcsolatok Prochaska Transzteoretikus modellje a változásról A kezelés itt eredményes!

33

34 Márka „A márka olyan szimbólumok összessége, amelynek feladata termékek és szolgáltatások egy meghatározott gyártóval, forgalmazóval való azonosítása és egyúttal azoknak más termékektől való megkülönböztetése” (Bauer – Berács: Marketing) Jelképek, szimbólumok Funkcionalitás mellett érzelmi előnyök Asszociációhalmaz Beazonosítható Megkülönböztető

35 Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”

36 Felírási magatartás ÖsszetettIsmeret alapú nagy különbség – nagy érdekeltség Disszonanciát csökkentőÉrzelem alapú kis különbség – nagy érdekeltség Változatosságot keresőÉrzelem alapú nagy különbség – kis érdekeltség RutinszerűÉrzelem alapú kis különbség – kis érdekeltség A teljes gyógyszeres paletta rendkívül kis részénél van tisztán ismeretalapú gyógyszerválasztás 2. gyógyszer megjelenése: néhány hónap, a pusztán funkcionális előnyök gyorsan megszűnnek

37 Orvosok „vásárlási " magatartása


Letölteni ppt "Mi a marketing?. 1. Folyamat, ami összeköti a termelő, illetve szolgáltató szervezetet az ügyfeleivel. 2. Szervezeti filozófia, amely a cserére hajlandó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések