Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Direkt marketing (DM) A kommunikációs mix elemei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Direkt marketing (DM) A kommunikációs mix elemei."— Előadás másolata:

1 Direkt marketing (DM) A kommunikációs mix elemei

2 Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) személyes értékesítés (personal selling) közönségkapcsolat (PR) direktmarketing (DM)

3 Direktmarketing interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) előnye előnye vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is olcsó, gyors olcsó, gyors közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal hátránya hátránya címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb. a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb.

4 A DM eszközei A DM eszközei informálás/vásárlásösztönzés informálás/vásárlásösztönzés katalógusok katalógusok hirdető lapok, füzetek, újságok hirdető lapok, füzetek, újságok nyomtatott sajtótermékek nyomtatott sajtótermékek címre küldött levél címre küldött levél telefon telefon TV shop TV shop videokazetta videokazetta megrendelés megrendelés levél levél telefon telefon mobiltelefon (sms, beszélgetés) mobiltelefon (sms, beszélgetés)

5 A DM tervezésének lépései tervezés tervezés célok meghatározása célok meghatározása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása célcsoport meghatározása célcsoport meghatározása adatbázisok adatbázisok címlisták címlisták közvetítő eszközök kiválasztása közvetítő eszközök kiválasztása ajánlat megfogalmazása, megjelenítése ajánlat megfogalmazása, megjelenítése termék, promóció termék, promóció a megrendelés eszközének kiválasztása a megrendelés eszközének kiválasztása költségvetés költségvetés megvalósítás megvalósítás megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása ellenőrzés, értékelés ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback) hatékonyság vizsgálata (feedback)

6 Gyakorló feladat

7 Csoportmunka készítsen DM-kampányt az alábbi témakörökben: készítsen DM-kampányt az alábbi témakörökben: futás középiskolások számára futás középiskolások számára kerékpár családoknak kerékpár családoknak kondícionáló terem különleges ajánlatai kondícionáló terem különleges ajánlatai

8 Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.


Letölteni ppt "Direkt marketing (DM) A kommunikációs mix elemei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések