Családbarát Turizmus Konferencia 2017

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Értékelés a pedagógiában
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
A gondozás,nevelés egysége
A játék A játékosság.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Az egyéni fejlesztési terv
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A pszichikumról általában
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Az iskoláskor küszöbén
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Óvodamódszertan II. fokozati vizsgára.
A szülői példa jelentősége az utódok életében
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Szeretettel köszöntöm
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Speciális gyermekvédelem
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
AUTOMATIZÁLT KÁBELKONFEKCIONÁLÁSI TECHNOLÓGIA KUTATÁSA, INTELLIGENS KÁBEL ÉS EGYEDI CSATLAKOZÓK KIFEJLESZTÉSE VLG Kábelkereskedelmi Kft. Vető Géza ügyvezető.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Összeállította: Szabó Ilona
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A játék A játékosság.
A tehetséggondozás rögösebb útján
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Irgalom a családban.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
5. Tétel – A Life Long Learning
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Családbarát Turizmus Konferencia 2017 Tisztadili.com Kft Maráczi Ágnes

Játék fejlődése az elmúlt 10 évben a kisautótól az Xboxig

Mi is a játék, mint fogalom? önfeledt kikapcsolódás Tanulási folyamat nem valós helyzetek feldolgozása Többnyire okkal játszunk

Definíció: A játék az emberi tevékenység olyan sajátos formája, mely végigkíséri az ember egész életét és az emberiség életét. A játék önként, szabadon választott tevékenység, amelyben nincs kényszer. A játék varázsa minden korosztályt magával ragad, a játék lényege az embernek az a képessége, hogy tükrözze a valóságot, és át is alakítsa azt. A gyermeki játék által a gyermek hatni tud környezetére, az őt körülvevő világra, és közben játékával változást idéz elő a valóságban. A gyermek a valóságot nem úgy tükrözi vissza, ahogy azt mi felnőttek a valóságban tettük. A gyermek életkorának megfelelő játékot játszik. Úgy játszik, ahogy életkora és fejlettsége meghatározza, úgy fejlődik, ahogy a játéka segíti ebben. Forrás: Játékpedagógia

Gyerekek játszanak:

Ehelyett:

Ennek okát sok helyről kiabálja ránk a világ: Rohanó élet Időhiány Egyszerűség Kényelem,stb

Negatív hozadék: Kommunikáció átformálódása (hangulatjelek átveszik a szavak jelentőségét) Érzelmek leegyszerűsödése (Nincsenek árnyalatok) Ingerküszöb kitolódik A világ egy képernyőre szűkül

Kivetülése a dolgozói szférára: Gesztus megnyilvánulások lekorlátozódása Mosoly hiány Aki önmaga nem tud szórakozni,az szórakoztatni sem fog tudni Aki nem képes beszélgetést indítani személyesen, az nem tud programra invitálni, stb

Mit tehetünk? Saját élmények a dolgozók részére Szituációs gyakorlatok Érzelmi nevelés pótlása Az elérendő eredményekhez igazított belső tréningek kidolgozása az alapoktól

Köszönjük a figyelmet! Maráczi Ágnes Tisztadili.com Kft.