Családbarát Turizmus Konferencia 2017 Tisztadili.com Kft Maráczi Ágnes
Játék fejlődése az elmúlt 10 évben a kisautótól az Xboxig
Mi is a játék, mint fogalom? önfeledt kikapcsolódás Tanulási folyamat nem valós helyzetek feldolgozása Többnyire okkal játszunk
Definíció: A játék az emberi tevékenység olyan sajátos formája, mely végigkíséri az ember egész életét és az emberiség életét. A játék önként, szabadon választott tevékenység, amelyben nincs kényszer. A játék varázsa minden korosztályt magával ragad, a játék lényege az embernek az a képessége, hogy tükrözze a valóságot, és át is alakítsa azt. A gyermeki játék által a gyermek hatni tud környezetére, az őt körülvevő világra, és közben játékával változást idéz elő a valóságban. A gyermek a valóságot nem úgy tükrözi vissza, ahogy azt mi felnőttek a valóságban tettük. A gyermek életkorának megfelelő játékot játszik. Úgy játszik, ahogy életkora és fejlettsége meghatározza, úgy fejlődik, ahogy a játéka segíti ebben. Forrás: Játékpedagógia
Gyerekek játszanak:
Ehelyett:
Ennek okát sok helyről kiabálja ránk a világ: Rohanó élet Időhiány Egyszerűség Kényelem,stb
Negatív hozadék: Kommunikáció átformálódása (hangulatjelek átveszik a szavak jelentőségét) Érzelmek leegyszerűsödése (Nincsenek árnyalatok) Ingerküszöb kitolódik A világ egy képernyőre szűkül
Kivetülése a dolgozói szférára: Gesztus megnyilvánulások lekorlátozódása Mosoly hiány Aki önmaga nem tud szórakozni,az szórakoztatni sem fog tudni Aki nem képes beszélgetést indítani személyesen, az nem tud programra invitálni, stb
Mit tehetünk? Saját élmények a dolgozók részére Szituációs gyakorlatok Érzelmi nevelés pótlása Az elérendő eredményekhez igazított belső tréningek kidolgozása az alapoktól
Köszönjük a figyelmet! Maráczi Ágnes Tisztadili.com Kft.