Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN"— Előadás másolata:

1 TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
ÓVODAI NEVELÉS KOMPETENCIA TERÜLET ÓVODAI KOMPETENCIA TERÜLET TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján m Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet

2 A PÁLYÁZATRA JELENTKEZŐ INTÉZMÉNYEK-ÓVODÁK HAJDÚ-BIHAR MEGYÉBEN 2006 TAVASZÁN

3 3.1.4-ES INTÉZMÉNYEK Kistelepülés: 16 intézmény
Vidéki város: 11 intézmény Debrecen: intézmény

4 A CSOPORTOK JELLEMZŐI Óvodapedagógusok, óvodavezetők Motivációs háttér
Nevelési programok Települési adottságok

5 SZAKMAI TAPASZTALATOK
Az óvodapedagógia hagyományaira, eredményeire épít. Módszertani megújulást eredményezhet.

6 PROGRAMCSOMAGOK ÖSSZETEVŐI
Szakmai koncepció Pedagógiai koncepció Komplex fejlesztési terv

7 SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések Gyermeki jog
A játék, mint elemi pszichikus szükséglet Közösségért való tevékenykedés A valódi tudás Komplex óvodai nevelés Tapasztalati út Személyes kapcsolat

8 SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések
Az anyanyelvi nevelés kiemelt szerepe A sajátos nevelési igényű gyermekek jogai Érzelmi természetes támasz A gyermek, mint egyén a közösségben Szokásrendszer Megfelelő életvitel, egészséges életmód Környezettudatos viselkedés Családokkal való együttműködés

9 PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ PROGRAMCSOMAG JÁTÉK, ÉRZELMI, INKLUZÍV PEDAGÓGIA
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET INKLUZÍV PEDAGÓGIA -INTEGRÁCIÓ, DIFFERENCIÁLÁS JÁTÉK, ÉRZELMI, ERKÖLCSI NEVELÉS

10 PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Óvoda- iskola átmenet
Elvi és gyakorlati problémakör Elvi: melyik fél közelítsen Gyakorlati: hogyan, mi módon valósuljon ez meg A programcsomag az óvoda részéről kínál olyan lehetőségeket, amely maga a KOMPETENCIA ALAP

11 PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Inkluzív pedagógia, integráció
Széles értelmezési tartomány „inklúzión”alapuló szemléletet jelent- befogadó pedagógiát jelent- mely szerint mindenki MÁS- a teljesen „átlagos” is Ezt pedig a differenciált bánásmóddal lehet a gyakorlat síkjára vinni.

12 Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés
PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés

13 KOMPLEX FEJLESZTÉSI TERVEK
Levegő VII. VIII. IX. Föld IV. V. VI. Víz I. II. III. Tűz X. XI. XII.

14 A világ befogadásának elérhetősége
Játszunk? Természetesen! Zenevarázs Bábjáték Néphagyomány Kiegészítő segédlet

15 A világ befogadásának elérhetősége
Játékok bábokkal, játékok a meseládikóval Varázseszközök az óvodában Kóstolgató Játék- tánc- élet

16 VISSZAJELZÉSEK: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának szellemiségében készült, a kompetencia áthatja az egész programcsomagot, elemei részenként is jól alkalmazhatók bármely óvoda helyi programjához, a „rutinos” óvodapedagógusoknak biztosítja a megújulást, szemléletváltozást, a másként csinálom lehetőségét,

17 VISSZAJELZÉSEK: nagyban segíti a pályakezdő óvodapedagógusok munkáját,
az óvodák jelenlegi eszközrendszerével is megvalósíthatóak az egyes elemek részei, ötletek tárházát adja a szakmai munka felfrissítéséhez, megújításához.

18 KÉPZÉSEK UTÁN… Jászberényi „kompetencia kirándulás”: 12 óvoda- 45 pedagógus Hálózati együttműködés: 29 intézmény Szaktanácsadások: 15 intézmény igényelte

19 „ Mindig eredményt akarunk elérni: azt hisszük,
csak akkor van értelme az életünknek, ha itt és most alakítottunk a világon. Pedig a csillagok fénye sincs itt azonnal, sőt vannak olyan távoli égitestek is, melyekről a fény már elindult hozzánk, de csak egy következő nemzedék fog ráfigyelni.” Szent-Gály Kata

20 HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet
Köszönöm a figyelmet! Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet


Letölteni ppt "TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések