Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell."— Előadás másolata:

1 A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell számukra a spontán, szabad tevékenység lehetőségeit, a megfelelő környezetet. A gyermek maga végezzen el mindent, ami fejlődését elősegíti, önmaga alkossa meg képzeteit, fejlessze érzékszerveit, építse fel tudatát. Maria Montessori

2 Szophoklész Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb… Trencsényi fordítása Sok szörnyű csodafajzat van, s köztük az ember a legszörnyebb… Ratkó fordítása Ratkó fordítása Melyik fordítás helyes? Teinos = félelmes, csodálatos

3 Humanista pszichológia és pszichoterápia Ahhoz, hogy megértsük az embert, nem kell visszavezetni a megnyilvánulásait állati szintre. Kutassuk a saját szintjén! Vannak sajátosan emberi képességeink és indítékaink Karl Rogers (1902-1987) Kulcsfogalmak: személyközpontú megközelítés, empátia Mondja ki a kliens, hogy mi a következő lépés, amit meg kell tennie. Az a lényeg, amit ő gondol és ő érez

4 Rogers pszichoterápiájának pedagógiai vetülete Thomas Gordon munkáiban jelenik meg 1918-2002 Kísérjük a gyermeki fejlődést és a gyermek megnyilvánulásait értő figyelemmel! Benjamin Spock 1903-1998 Ne akadályozzuk a kibontakozását, szedjük fel a korlátokat! Ha nem akadályozzuk, és értő figyelemmel viszonyulunk hozzá, a gyermek biztonságban érzi magát, ami harmonikus lelki fejlődésének alapja

5 A korlát és a fegyelem megfoszt a biztonságérzéstől? Ellenkezőleg! Szabadabban száguld a vonat a sínen, mint a szántóföldön A humanista pedagógiai szemlélet erkölcsi korlátok nélkül liberális neveléshez vezethet, ami a gyermeknek biztonságvesztést okoz

6 Ha nem tartjuk be a közlekedési szabályokat (vagy ha nem működnek a jelzőlámpák) megbénul a közlekedés Nem tud művészi szinten zongorázni, aki bár „érzi” a zenét, de rossz a technikája

7 Ráhagyós légkörben a gyengék kiszolgáltatottak A liberális nevelés a humanista pedagógia elfajulása Elvetjük a szabályokat Nem értjük, hogy mi a tisztelet, azt sem, hogy miért van rá szükség ANARCHIA

8 A humanista szellemű „keresztyén” lelkigondozás célja: érezze jól magát, aki segítséget kér A bűnvallás (gyónás)megkönnyebbülés Operáció helyett inkább csak érzéstelenítés „Siker”, ha a gondozott megnyugszik (lelki értelemben esetleg el is alszik) Szabadítás helyett rabszöktetés Elmúlt az enuresis?

9 Isten kegyelme ingyenes, de nem olcsó A keresztyén lelkigondozás Isten szabadítását közvetíti a bűneink, megkötözöttségeink és „hiány”-terheink rabságából Isten kegyelme nem szabadosságra ösztönöz, hanem hálára és szent életre


Letölteni ppt "A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell."

Hasonló előadás


Google Hirdetések