Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Tóthné Babó Szilvia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Tóthné Babó Szilvia"— Előadás másolata:

1 Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Nevelési tanácsadás Készítette: Tóthné Babó Szilvia

2 Megvalósítandó feladatok
Pszichológiai gondozás és terápiás ellátás Fejlesztőpedagógiai támogatás BTMN gyermekek különleges gondozása, kiemelt szakmai megsegítése. Fejlesztés biztosítása a hozzánk fordulóknak. Ötödik életévüket betöltött gyermekek szűrése, prevenciós fejlesztésének megvalósítása. Terápiás ellátás, tanácsadás biztosítása a beérkező jelzések, problémafeltáró beszélgetések alapján.

3 Nevelési tanácsadás feladatai
Kapcsolattartás a nevelési-oktatási intézményekkel, szakszolgálat szakembereivel, Gyermekjóléti Szolgálatokkal, Gyámhivatallal, gyermekorvosokkal és védőnői hálózattal. Műhelyfoglalkozások szervezésével, szülők, gyermekek segítése. Nyári képességfejlesztő tábor szervezése.

4 Fejlesztőpedagógiai tevékenységek
1.Részképesség-szűrés a Tagintézményhez tartozó óvodai intézményekben. 2. A képességfejlesztésben résztvevő gyermekek csoportba szervezése, fejlesztési tervük elkészítése. Fejlesztőpedagógusok órarendjének kialakítása. 3.Terápiák vezetése.

5 Fejlesztőpedagógus szakmai kompetenciái
Képes adaptívan elemezni és értelmezni a szakértői véleményeket. Képes a szakértői diagnózisnak megfelelő pedagógiai tervezésre és beavatkozásra egyéni és kiscsoportos formákban. Képes a szakértői vélemény javaslatai alapján egyéni fejlesztési terv készítésére. Kompetenciája NEM terjed ki az SNI kategóriára!

6 Részképesség zavarok megnyilvánulása
A nagymozgás területén: egyensúlyi bizonytalanságok Tájékozódás területén: testséma, téri tájékozódás bizonytalanságai Finommozgás területén: szem-kéz koordinálatlanságok Laterális oldaliság területén: váltott végtaghasználat Grafomotorika területén: ceruzahasználat szabálytalanságai Auditív (hallási) észlelés területén: gyenge differenciáló képesség

7 Vizuális (látási) érzékelés területén: felületes megfigyelő és elemző képesség
Értelmi fejlettség területén. gyenge szintű figyelem. emlékezet, gondolkodás Matematikai gondolkodás területén: elemi számolási készség gyengeségei Érzelmi-akarati élet, szociális érettség területén: Feladattudat, feladattartás, monotónia tűrés, beilleszkedési és alkalmazkodási nehézség.

8 MSSST szűrés területei
1. Motoros minták szubteszt A kétoldali szeriális minták kivitelezését. A testvázlattal kapcsolatos téri tájékozódást. 2. Vizuo-perceptuo motoros szubteszt A vizuális diszkriminációt. Emlékezetet. Geometrikus ábrák és betűformák reprodukáló készségét. A minták térbeli és sorrendbeli orientációit. 3. Nyelvi szubteszt Auditív figyelmet Nyelvi emlékezetet Időrendi fogalmakban való tájékozódást Fogalmazási készséget

9 Értékelés A teszt mellé tartozik egy viselkedést mérő skála, melynek célja a gyermek vizsgálat alatti magatartásának megfigyelése. Értékelés Tanulási zavar: Veszély Nincs veszély Enyhe veszély

10 Ellátás a tagintézményben
1. Települések: Kunhegyes, Abádszalók, Tomajmonostora, Tiszabura, Tiszagyenda, Tiszaroff A szűrésen részt vett gyermekek száma: A szűrés alapján prevenciós csoportba került gyermekek száma kb: 140 fő

11 A fejlesztés fogalma A fejlesztendő gyermekek életkori és egyéni sajátosságokhoz igazított támasznyújtás A tanuláshoz szükséges pszichikus funkciók kibontakoztatása Fejlődési megtorpanások, lemaradások rendezése

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Tóthné Babó Szilvia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések