MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
1 A szakellátásban él ő gyermekek által és sérelmükre elkövetett b ű ncselekmények, ezek szerepe a bekerülésben Kaposvár, június 10. Porczió Györgyné.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Hypertonia Készítette: Keilbach Józsefné, FMISZI Bicske Felhasznált irodalom: Ember I.(szerk.)Népegészségügyi orvostan 140 és/vagy 90 Hgmm-t elérő és az.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
9. rész. Egészséges táplálkozás 9.1. Kalóriaszükséglet Klikk a folytatáshoz.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Konfliktusok az iskolában
Hogyan szerethetjük egymást különböző nyelveken ?
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
A létminimum-számítás megújítása
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Család és iskola Nevelés.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
műszaki osztályvezető
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Viccesen kreatív és teljesen interaktív!
U8 – U10 célok a szezonra.
Iskolai szociális segítő
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA Biológiai-élettani szükségletek (Amit eszünk, azzá leszünk) A biztonság szükséglete A szeretet szükséglete (Kant: az ember társas lény) Szeretünk,hogy szeressenek! Az elismerés szükséglete („dolgozom,mert elismerik a munkámat”) Kognitív szükségletek (tudni,érteni,tanulni) Esztétikai szükségletek (szépség, rend, tisztaság) Az önmegvalósítás szükséglete ( azzá váltam, amivé akartam??!!) BIYOVIS MUNKATÁRS ÉS A PIRAMIS?

A FELNŐTTÉ VÁLÁS „RÖGÖS” ÚTJA EMBRIONÁLIS ÉS CSECSEMŐKOR (0-1 év) KISDED-KISGYERMEKKOR (1-3 év) ÓVODÁSKOR(3-6 év) KISISKOLÁSKOR (6-10 év) PUBERTÁRSKOR(10-18 év): PREPUBERTÁRS(10-14 év) PUBERTÁRS (14-16 év) POSZTPUBERTÁRS (16-18 ÉV)

SZELLEMI KÉPESSÉGEK FEJLŐDÉSE IQ SZAKASZOK 0-3 év neuronok „tánca”=ITT DŐL EL MINDEN!(30 milliárdból=100 milliárd neuron!) 3-6 év a neuronok kapcsolódásának ideje= MIÉRT? KORSZAK 6-10 év feltöltődés=a szocializáció és a szellemi képességek kiteljesedése („gyepesedés” elkerülése:ok-okozat keresése) 10-16 év az IQ szakaszának befejező időszaka, megoldó képesség fejlődésének befejezése ( IQ nem fejlődik tovább)

ANYA- GYERMEK KAPCSOLATA A TESTI-LELKI FEJLŐDÉSBEN A KÖTŐDÉS 1. BIZTONSÁGOS= AZ „ŐSBIZALOM” KIALAKÍTÁSA Maslow piramisának első 3 lépcsője, szeret teljes környezetben alakul ki 2.ELKERÜLŐ=ingerszegény környezet (ha anyát nem érdeklem, akkor senkit sem) befele fordulás, ez lesz a stratégiája 3. AMBIVALENS=KAPASZKODÓ ÉS EGYBEN TOLÓ IS! Ambivalens az anya, ezért a gyerekben ki sem alakulnak az attitűdök,nincs megoldási stratégiája DEZORGANIZÁLT= menekül az anya majd a világ elől is! Saját magához is agresszív-azért nem szeretnek, mert bennem van a hiba! Nincs stratégiája! B.I.P. ÉS A KÖTŐDÉS

A SZÜLŐK ÉS A GYERMEK KAPCSOLATA: A korai szakaszban az anya a teljesen meghatározó: a legfontosabb a fizikai érintés már az embrionális szakaszban! Már 3 hónapos kortól mindent hall! Felélénkülési reakció : színek, hangok: megtanulja, mit kell tennie, hogy figyeljenek rá! Megkülönböztető: 6 hónapos kortól felismeri anyját! Helyzetváltoztató: kúszik-mászik, hogy a közelünkbe kerüljön Anya- lánya: nőiesség, női erő (olyanná válni) Anya-fia: probléma az elvált szülőknél! Apa-lánya biztos társ láttatása, fizikális erő Apa-fia instrumentális feladatok elsajátítása PUBERTÁRSKOR VÉGE: ENGEDJETEK EL!

HOGYAN SEGÍTHET A BIYOVIS? MIT, MIKOR, MIÉRT? OPTIVIT : 11 vitamin! FOLSAV (B9M vitamin), ,piridoxin(B6) aminosav szintézis,(alkohol, dohányzás, fogamzásgátlónál sokat,60 enzim működése) cink: szénhidrát-zsír anyagcsere,350 enzim működése, Mg, réz,szelén stb. BiyovitGold+Optivit+króm+Aranygyökér+Ginkgo +Ginzeng+Q10 (24 elem) LCVitamin MultiDrops (4 éves kortól) Melissan stb.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! „ NEM AZ FOGJA GYERMEKEIDET SIKERES LÉNYEKKÉ TENNI, HOGY TE MIT TESZEL ÉRTÜK, HANEM AZ,HOGY MEGTANÍTOTTAD-E ŐKET ARRA,HOGY MIT TEGYENEK MEG ÖNMAGUKÉRT” ANN lANDERS

Következő Webkonferencia: 2017. Szeptember 11.