Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A márkázás Marketing gyakorlat 6..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A márkázás Marketing gyakorlat 6.."— Előadás másolata:

1 A márkázás Marketing gyakorlat 6.

2 Ismétlő kérdések (30-35 perc)
Mit értünk a márka fogalmán? Melyek a márka legfontosabb alkotóelemei? Melyek az egyes márkázási formák előnyei és hátrányai? Melyek a márkaérték dimenziói? Mit értünk márkahűségen és mi annak jelentősége? Milyen formái ismertek a márkakiterjesztésnek? Miben különbözik a márkaidentitás és a márkaimázs? Melyek a csomagolás legfontosabb funkciói? +szlogen és logófelismerő játékok

3 Előnyök, hátrányok Termékmárka Vállalati márka
Erős megkülönböztetés lehetősége, jó pozícionálás képessége A negatív események csak az adott termék imázsát rontják Költséges A termékelfogadásra gyakorolt hatás a termékek között nem jellemző. V.ö. vállalati márka Költséghatékony A termékek segíthetik egymás elfogadását, hisz a név garancia a jó minőségre Kockázata azonban, hogy a negatív események valamennyi terméket gyengíthetik Erős megkülönböztetésre nincs lehetőség, jó pozícionálás hiánya

4 Feladatok – Igaz-Hamis (7 perc)
A vállalati márka kialakítása drágább, mint a termékmárkáé. A márkaidentitás a márka tulajdonosa által szándékolt megjelenését jelenti. A márkamenedzselést illetően létezik hosszú távú optimális megoldás. A márkaértéket azon tulajdonságok adják, melyek révén az egyes termékek, szolgáltatások fogyasztóiknak és tulajdonosaiknak értéktöbbletet képesek nyújtani. A védjegy a márkának az a része, mely jogi oltalmat élvez. A márkahűség nehezíti a fogyasztó választását. A márkanév ereje hat a vállalat pénzügyi eredményeire. H I H I I H

5 Válassza ki a kakukktojást!
Feladatok (2 perc) Válassza ki a kakukktojást! Nissan Note Nissan Micra Nissan Infiniti

6 Feladatok (7 perc) Válassza ki a csomagolás funkcióit! (7db)
A termék védelme Termék minőségének javítása A környezet védelme Kockázatcsökkentés Informáló, tájékoztató funkció Törvényi előírásoknak való megfelelés Finanszírozási funkció Figyelemfelhívás, megkülönböztetés Promóció Árukapcsolás Az elosztás egyszerűsítése

7 Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK-Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó


Letölteni ppt "A márkázás Marketing gyakorlat 6.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések