Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolai szervezet és fejlesztése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolai szervezet és fejlesztése"— Előadás másolata:

1 Az iskolai szervezet és fejlesztése
Összóraszám: 15 (15+0) Zárás: kollokvium Kreditpont: Tantárgy kódja: TKM 1015 Dr. Dráviczki Sándor

2 A rendszerszemlélet alakulása
Egymással kölcsönhatásban lévő elemek együttese A rendszer fő ismérvei: - több alkotó elemből áll - az alkotóelemek kölcsönösen hatnak egymásra - az alkotóelemek meghatározott struktúrát képeznek - van valamilyen rendeltetése - mint önálló egység a környezetétől elhatárolható A rendszer elemei: - az az egység, amelyet a rendszer vizsgálata szempontjából nem szükséges tovább bontani

3 A struktúra rend és szervezetség:
- A rendszeren belül a rendet és a szervezetséget a struktúra biztosítja - A rendszer az álltál válik szervezet egységgé, hogy struktúrája van A környezet és rendszer: - A rendszerbe nem tartozó, de a rendszer működését közvetlenül befolyásoló tényezők együttese jelenti a környezetet - nyílt és zárt rendszer ~ nyílt rendszer környezetűkkel állandó kölcsönhatásban vannak ~ zárt rendszer magukra hagyva egyensúlyi állapotba kerülnek

4 A szervezetek speciális nyílt rendszerek
- Klein Sándor: „ A szervezet emberek és eszközök rendszere.” - Nagy József: „ önszabályozó rendszer, amelynek legfőbb sajátossága, hogy elemei között ott találjuk az embert. ” - Szabó László: „ valamely társadalmi szükséglet kielégítése céljából létrehozott folyamatos emberi együttműködés.”

5 Otthoni feladat: - Keressen meghatározásokat a szervezet fogalmáról!


Letölteni ppt "Az iskolai szervezet és fejlesztése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések