Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban"— Előadás másolata:

1 A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Nevelőtestület által összeállított dokumentum bemutatása

2 A törvényi háttér és az alapprogram
20/ EMMI rendelet 63.§ Alapprogramra épülő Helyi Pedagógiai Program ( A fejlődés jellemzői az óvodáskor végére)

3 A gyermek fejlődésének nyomon követése Csak azt a gyereket tudom fejleszteni, akit megismertem ( Montessori) A megismerés és megfigyelés szerepe a gyermek folyamatosan változik a megfigyelés csak akkor hiteles, ha folyamatos ( nap bármely szakaszában, és természetes helyzetben) ha minden funkcióra kiterjed ha nem tesz különbséget és nem állít értékrendet a képességek között ha figyelembe veszi a gyermek előzetes ismereteit

4 A gyermek szükségletei
Alapvető biológiai szükségletek Érzelmi biztonság és védettség Új tapasztalatok, tudás, képességek és készségek iránti szükséglet A dicséret és elismerés iránti szükséglet Az egyediség, individuum, a szabadság iránti szükséglet Az önállóság, önmaga és mások iránt érzett felelősség szükséglete Az esztétikai élmények iránti szükséglet A belső állapotok spontán kifejezése iránti szükséglet

5 A személyiséglap kidolgozásának alapelvei A személyiség alaprendszerének alapkompetenciái ( Nagy József: XXI. Század és nevelés) Személyes ( perszonális) kompetencia Nyelvi kompetencia Szociális kompetencia Kognitív kompetencia

6 A személyiséglap felépítése, részei
Anamnézis A gyermek fejlődésének nyomon követése Szükséges fejlesztési feladatok meghatározása Nyilvántartó lap a szülők tájékoztatásáról Szakvélemény Gyermekmunkák, rajzok Egyéb

7 A gyermekek fejlődésének nyomon követése A személyiséglap felépítése
Területek: Szociális képességek 2. Értelmi képességek 3. Verbális képességek 4. Testi képességek

8 Területek Szociális képességek: Értelmi képességek:
-társas kapcsolatok, szociális viselkedés -érzelmi-akarati élet Értelmi képességek: -kognitív képességek, tájékozottság -pszichikus funkciók, motiváció és problémamegoldás -kreativitás

9 Területek Verbális képességek: Testi képességek -nyelvhasználat
-beszéd és nyelvi kifejezőkészség Testi képességek -nagymozgások -finommotorika

10 A személyiséglap vezetése A rendszeresség a fejlesztés alapja
Meghatározott időkeretek Táblázatos forma A fejlettségi szintek meghatározása A szükséges fejlesztési irányok, feladatok megjelölése A szülők tájékoztatása Együttműködés a fejlesztést segítő szakemberekkel

11 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések