Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyermekekkel a mediáció szemszögéből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyermekekkel a mediáció szemszögéből"— Előadás másolata:

1 Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Kommunikáció És Konfliktuskezelés Gyermekekkel a mediáció szemszögéből Doma Lajos Speciális csoport csoportvezetője ECSGYK, Pécs A jövő nemzedékének segítői – az óvodai és iskolai szociális segítők mindennapjai a gyakorlatban című konferencia  Pécs, június

2 Konfliktus fogalma Konfliktusról beszélünk, ha egyének vagy csoportok között, esetleg csoportokon belül – látszólag – összeegyeztethetetlen célok, törekvések vagy érzelmek jelentkeznek. Az ellentétek önmagukban még nem okoznak konfliktust, ahhoz összeütközés, egy szikra kell, amikor a konfliktus szereplői szembesülnek az ellentétekkel, s valamiféleképpen reagálniuk kell azokra.” (Barcy 2012.) 

3 Konfliktusok fajtái Konstruktiv / Nyertes- Nyertes/
Destruktiv / Nyertes -Vesztes/ /Vesztes –Vesztes/

4 Konfliktusok Jelenség szintű megközelítés
Lehetőség szintű megközelítés Probléma Versengés Negatív dolog Lehetőség a változtatásra Megoldás keresés Kompromisszum keresés

5 Az Iskolai konfliktusok szereplői
Diák -Diák Szülő- gyermek( Diák) Szülő –szülő Tanár -diák Tanár –Tanár Tanár –szülő Bővíthető még a fenntartó, iskolavezetés, más intézmény dolgozója ( pl.iskolai szociális munkás) szereplőkkel is.

6 Diákok közötti konfliktusok fajtái
Lopás Verekedés Kiközösítés Kigúnyolás Kiszolgáltatott helyzet (Csicskáztatás)

7 Iskolai konfliktuskezelési szokások
Elkerülés ( Iskola Által Támogatott ) Agresszió ( Szankciónált) Kevésszer kérnek segítséget a diákok ( látens konfliktusok) Nem konstruktív megoldások alkalmazása

8 Konstruktív Konfliktus kezelési tecnikák
Tudatosság Ismeretek saját magunkról, a másikról! Ok- okozati gondolkodásból való kilépés! Körülmények alakítása Kérdezés és hallgatás

9 Konfliktus kezelési Foglakozások
5-6 osztályosoknak készült 1-2 tanóra keretén belül interaktív foglalkozások (rugalmas) -A diákok bevonása ( beszélgetés, saját élmény feldolgozása) -Játékos feladatok, filmcselekmény feldolgozása Önismeret fejlődése (Teszt kitöltése)

10 Tyúk vagy a tojás volt előbb!

11 Jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok
Jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok! -Rövid kérdőív, teszt használata -Játékos a gyermekek életkorához közel álló legyen:

12 Egyéni szintű konfliktus kezelés
Alkalmazkodó (Medve) Probléma megoldó (Bagoly) Kompromisszum (Róka) Elkerülés (teknős) Versengő (Cápa)

13 Kommunikációs stílusok
Asszertív Én és másik is fontos Passzív A másik a fontos Agresszív Én vagyok a fontos

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gyermekekkel a mediáció szemszögéből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések